COVID-19

TSD

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
TSD schreef:
Valcke schreef:
Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.
Hoe kom je daarbij Zeeuw? Er is zelfs nu al 1 coalitiepartij die tegen stemt. Binnen het CDA liggen de meningen mogelijk ook verdeeld, dat kan mogelijk nog wat extra stemmen opleveren.
Omdat zelden meningen van individuele leden afwijken buiten de vergaderkamers. Let maar op dat er bv ook niet 1 CU-lid voor zal stemmen als de lijn van de partij 'tegen' is. Ik verwacht niet dat er binnen de overige coalitiepartijen veel tegen zal zijn.
We zullen zien. Jij legde overigens de link met een las nieuw kabinet, waar ik op reageerde en maakt het nu meer algemeen.

VVD/D66 zullen waarschijnlijk bijna zonder uitzondering voor zijn ja.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef: We zullen zien. Jij legde overigens de link met een las nieuw kabinet, waar ik op reageerde en maakt het nu meer algemeen.

Ah, dat is waar. Mijn waarneming is dat fractiediscipline in het begin van een kabinets-/collegeperiode sterker is dan in de loop van de tijd. Zeker in gemeentepolitiek heb ik dat wel vaak meegemaakt.
TSD

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
TSD schreef: We zullen zien. Jij legde overigens de link met een las nieuw kabinet, waar ik op reageerde en maakt het nu meer algemeen.

Ah, dat is waar. Mijn waarneming is dat fractiediscipline in het begin van een kabinets-/collegeperiode sterker is dan in de loop van de tijd. Zeker in gemeentepolitiek heb ik dat wel vaak meegemaakt.
Dat klopt, maar we hebben het hier over een gevoelig onderwerp waar de coalitie zelf verdeeld over is en - blijkens het feit dat de coalitie er verdeeld over mag zijn - een relatief vrije kwestie.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef:

Dat klopt, maar we hebben het hier over een gevoelig onderwerp waar de coalitie zelf verdeeld over is en - blijkens het feit dat de coalitie er verdeeld over mag zijn - een relatief vrije kwestie.
Naar dat laatste ben ik dus erg benieuwd bij de partijen buiten de CU.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

https://www.rd.nl/artikel/961124-helft- ... wege-covid

Slechts de helft van de opgenomen mensen met Corona wordt opgenomen vanwege corona
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Framboos

Bericht door Framboos »

Bertiel schreef:https://www.rd.nl/artikel/961124-helft- ... wege-covid

Slechts de helft van de opgenomen mensen met Corona wordt opgenomen vanwege corona
Volgens de NOS is het percentage dat met covid wordt opgenomen 26%, 74% door covid...
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
TSD schreef:https://www.rivm.nl/nieuws/ruim-half-mi ... uisopnames

Data over door/met COVID!

Bij jongeren circa 50% met-COVID, bij ouderen grote merendeel door COVID (ook logisch want daar gaat het virus nu veel minder hard rond). En uiteraard een categorie waar COVID een van de / een versterkende factor is.

Van ongeveer 1/3 van de patiënten is het nog niet bekend.
Geeft wel aan dat de zg stijging van ziekenhuisopnames door omikron helemaal geen stijging geweest is. Het is gewoon een daling wanneer je met de gecorrigeerde cijfers rekent.
Ik zag dat zo snel niet in de data. (Maar ik heb ook niet heel goed gekeken).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Framboos schreef:
Bertiel schreef:https://www.rd.nl/artikel/961124-helft- ... wege-covid

Volgens de NOS is het percentage dat met covid wordt opgenomen 26%, 74% door covid...
Ik zie het. Ben wel benieuwd wie nu de waarheid spreekt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
refo

Bericht door refo »

Je kunt nu van alles over de ziekenhuisbezetting zeggen.

Zie je wel, als je de niet-corona patiënten er uit laat, valt het reuze mee. Of: het stijgt, terwijl nu alleen nog de echte corona-patiënten geregistreerd worden. Het wordt langzamerhand wel erger.
Het is maar net wat je als amateur-epidemioloog wilt aantonen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:Je kunt nu van alles over de ziekenhuisbezetting zeggen.

Zie je wel, als je de niet-corona patiënten er uit laat, valt het reuze mee. Of: het stijgt, terwijl nu alleen nog de echte corona-patiënten geregistreerd worden. Het wordt langzamerhand wel erger.
Hoe zou jij het duiden?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
refo schreef:Je kunt nu van alles over de ziekenhuisbezetting zeggen.

Hoe zou jij het duiden?
Raak niet, smaak niet en roer niet aan? Zoiets?
DDD

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/961295-corona ... versterfte
Omtzigt wijst op zijn website op landen als Denemarken, Noorwegen en Nieuw-Zeeland waar een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, maar waar desondanks (of juist daardoor) nauwelijks oversterfte is.
Toch wel een heel ander bericht dan de paniekverhalen van Wim Anker over de gevaren van inenting en over oversterfte.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/961295-corona ... versterfte
Omtzigt wijst op zijn website op landen als Denemarken, Noorwegen en Nieuw-Zeeland waar een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, maar waar desondanks (of juist daardoor) nauwelijks oversterfte is.
Toch wel een heel ander bericht dan de paniekverhalen van Wim Anker over de gevaren van inenting en over oversterfte.
Helemaal mee eens. In Nederland denk ik dat uitgestelde zorg trouwens ook meespeelt. Ik heb nu wat samenwerking met de Noren die op een gedetaileerde manier kijken of er een grotere kans is op overlijden in de weken volgend op vaccinatie dan in andere weken. Het is zal niet spectaculair veel meer zijn, als je naar de sterftecijfers in Noorwegen van het afgelopen jaar kijkt.

Overigens ik kreeg vandaag mijn positieve test. Maandag wat ziekjes, mijn booster afspraak voor dinsdag maar afgezegd en getest. Gisteren al weer helemaal geen klachten meer. Maar wel positief. Wel wat zorgen over de baby die nu lichte koorts heeft.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Meer interessants over vertrouwen in overheid. https://www.washingtonpost.com/world/20 ... vid-study/

Dit is ook een reden waarom ik denk dat Hugo de Jonge zo'n slechte minister is (en ook Rutte trouwens). Toen Hugo de Jonge zijn "dat gaan we niet doen" niet waar kon of wilde maken had hij moeten aftreden of in ieder geval heel goed moeten uitleggen waarom de situatie veranderd was. In plaats daarvan speelde hij de stoere man naar wie we maar moesten luisteren. Dan verdien je ook geen vertrouwen en dat heeft gevolgen. Nederland hoefde er niet slechter voor te staan dan Denemarken, maar de houding van ministers maakt echt een groot verschil.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik dank jullie allen! Het is ongeveer 52 % gevaccineerd hier. Ik probeer hier mensen te overtuigen, maar het lukt niet erg.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie