Gijs83 schreef:Onze dominee was weer terug van vakantie!
's-morgens: Het vervolg van Markus waar voor zijn vakantie gebleven was: Markus 6:48b-50: en omtrent de vierde wake des nachts kwam Hij tot hen wandelende op de en wilde hun voorbijgaan. En zij, ziende Hem wandelen op de zee, meenden, dat het een spooksel en schreeuwden zeer. Want zij zagen Hem alllen en werden ontroerd en terstond sprak Hij met hen en zei tot hen: Zijt welgemoed, Ik ben het, vreest niet.
's-middags: Een leespreek van wijlen Ds.A.Verhagen over Hebr.11:30: Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen, als zij tot zeven dagen toe omringd waren geweest.
's-avonds: Zondag 1 HC. Hij had nogal wat opdrachten o.a. om in de week voor Cathechismus uit een verklaring de desbetreffende zondag vast te lezen. Dat lijkt me in Zijn wegen gaan, dat zal ik dan ook proberen te doen. Ik heb met belijdenis de verklaring van Ds.G.H.Kersten gekregen. Die hij ook speciaal noemde, maar ook o.a. Ds.A.Hoogerland werd genoemd.
Zoals gebruikelijk even de puntjes erbij. Het is niet bedoeld om te verbeteren maar ter aanvulling.

Ik zou nog kunnen opmerken dat de Catechismusverklaring van ds. E. Venema ook een
klare verklaring geeft. Leerzaam en bevindelijk.
Morgendienst over MARKUS 6 : 48b-50:
JEZUS' KOMEN IN DE VIERDE NACHTWAKE1. De wijze van Zijn komen
2. De verborgenheid in Zijn komen
3. De verlossing door Zijn komen
Middagdienst (leespreek van ds. A. Verhagen)
DE MUREN VAN JERICHO
1. Deze muren zijn gevallen
2. Deze muren zijn gevallen door het geloof
Avonddienst (catechismuspreek)
ZONDAG 1 vr./antw. 1-2
CHRISTUS' EIGENDOM
1. De vraag ernaar
2. De troost ervan
3. De weg erheen