Terri schreef: ↑09 jun 2025, 14:05
ZWP schreef: ↑09 jun 2025, 13:43
Terri schreef: ↑09 jun 2025, 13:42
Wim Anker schreef: ↑09 jun 2025, 13:25
Ik begreep dat ene Sinwar (broer van) onder een ziekenhuis vandaan is gehaald. Na 3 dagen framen dat Israel ziekenhuizen aanvalt is dat verder niet het vermelden waard bij de NOS).
Iemand beweerde idd pas dat er 'gewone' Palestijnen verpleegd worden in ziekenhuizen en dat Israël daarom ziekenhuizen bombardeert, zo wreed en onwaardig...
tja, dan is zwijgen misschien maar het beste. Ik ben dan helemaal verbaasd dat er zoveel fake-nieuws verkondigd wordt en nog erger, geloofd wordt.
En dat bevordert de dialoog niet.
De ongemakkelijke waarheid kan ook zijn dat er zowel terroristen als onschuldige kinderen verpleegd werden.
Ja , als dat zo is, zonder vooraf aankondiging, dan is dat heel erg. Maar ik weet echt niet meer wie of wat ik nog kan geloven. En hoe je deze vermenging van terroristen met burgers kan bestrijden.
Laat je breed informeren, niet door één bron. Weet wat de bron is: vooral pro-Israël of juist pro-Palestina. En lees vanuit die achtergrond de berichten.
Weet dat het een oorlog is. Waar dus gestrooid wordt met propaganda door beide kanten. Maar stel niet a priori één partij boven de andere.
Weet dat er in de Gazastrook veel mensen wonen die niets met Hamas te maken willen hebben. Weet dat daar onschuldige kinderen wonen én gewetenloze terroristen. Weet dat daar Moslims wonen en christenen.
Weet dat er in Israël veel getraumatiseerde slachtoffers wonen van vreselijk antisemitisch geweld. Weet ook dat er ministers zijn in de regering Netanyahu die de Gazastrook en haar inwoners willen platwalsen.
Dat helpt mij in ieder geval.