Luther schreef:gertje schreef:Ben wel heel benieuwd wat jouw reactie dan is op een zwangerschap.. Je zegt dan toch zeker niet, wat leuk!, want stel er komen complicaties, dan is het zo leuk niet meer.
Advies is dus om dan niets te zeggen, het te negeren
Nee, ik heb de reactie van @refo zo gelezen dat het toch wat vreemd is om mensen te feliciteren voor iets wat nog niets is gebeurd. Een zwangerschap is een groot geschenk; tegelijk is pas op de dag van geboorte duidelijk of het kindje levensvatbaar is, niet gehandicapt is, etc. Het komt wat voorbarig over om mensen te feliciteren met een zwangerschap. Persoonlijk doe ik dat nooit. Meestal hou ik het bij de opmerking: "Dat is een mooi bericht. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat het kindje DV gezond ter wereld komt."
Ik feliciteer Haaf ook niet alvast met de geboort van zijn kindje, maar met het feit dat zijn vrouw zwanger is, en dat is een felicitatie waard vind ik.
Daar zullen genoeg mensen over mee kunnen praten.
Tja en dat ik dan alleen een felicitatie mag uitspreken als het kind gezond ter wereld komt komt me ietwat vreemd over.
Elk nieuw leven, gezond of niet is een felicitatie waard, het is immers nieuw leven van God gekregen.
Ik zie ook totaal het verschil niet tussen jouw reactie(Dat is een mooi bericht) en mijn felicitatie, maar ach er valt weer iets te discusieren zullen we maar denken