Hoe werkt dit forum?

Posthoorn

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Jantje schreef:
Posthoorn schreef:En ik heb netjes een heel citaat van ds. Silfhout gegeven in de betreffende topic en ik hoor niks meer van Jantje. :)
@DDD gaf een heel kort antwoord wat ik van harte steun.
Het was netjes geweest als je even zelf gereageerd had. :hum
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Posthoorn schreef:
Jantje schreef:
Posthoorn schreef:En ik heb netjes een heel citaat van ds. Silfhout gegeven in de betreffende topic en ik hoor niks meer van Jantje. :)
@DDD gaf een heel kort antwoord wat ik van harte steun.
Het was netjes geweest als je even zelf gereageerd had. :hum
Mijn antwoord is dus: 'Vermoedelijk in alle gevallen.'
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Hij wil waarschijnlijk graag positieve dingen horen over de GG. Of dat een poging is tot bevrediging van zijn persoonlijke behoeften of dat het een breder doel heeft, is voor mij nog wat onduidelijk.
Het dient een breder doel. Hier op het forum worden op de vierkante micrometer alle negatieve zaken uit de doeken gedaan en onder een vergrootglas gelegd, terwijl er amper positieve dingen te melden zijn, als ik spreek over de Gereformeerde Gemeenten.

En daarom vind ik het vreselijk dat er zoveel commentaar komt op een poging om ook die andere zijde van het kerkverband wat mij lief is, onder de aandacht te brengen. Dat is ook de reden dat ik wekelijks weergeef waar de preken van afgelopen zondag over gingen. Ik heb zelden een onbevredigend gevoel als ik uit de kerk kom, dat ik negatief was over de preek. Sommigen zijn namelijk al negatief als de dominee één zin heeft gezegd waar ze niet achter staan, waardoor ze de rest van de preek niet eens meer horen. Dat kan ik niet meemaken. En daarom heb ik dat draadje geopend. Daar is toch zeker niets mis mee?
Daar is in die zin van alles mis mee dat je een karikatuur maak van hen die soms een kritische notie hebben bij de preek. Daar is een bepaalde allergie voor in de GG, heb ik het idee, en daar ben jij hier de belichaming van.

Het lukt trouwens onvoldoende om daar een schifting van te maken. Ik vind namelijk de manier waarop er soms hier stoom afgeblazen wordt onder de maat. Vooral als mensen bij de Woordbediening 'buikspreken' en 'rijke fantasie' of 'praatjes' noemen om maar een wat recente voorbeelden te noemen. Dan haak ik af. Ik zou zulke mensen zelfs willen weren van het forum, maar dat is forumregeltechnisch wat ingewikkeld, al is er een regel over respect. Maar dat lijkt multi-interpretabel. Om dan het verwijt te krijgen dat we de regels oprekken is dan weer jammer. En dat gebeurt ook.
Omdat het niet is toegestaan om te discussiëren over het moderatiebeleid, zal ik hier maar niet op reageren. Het staat gelukkig niet in groen. :)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

En daarom zou ik graag zien dat je tóch reageert. Het lijkt er in ieder geval op dat je je voelt aangesproken. En dat is niet meer dan terecht.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Natuurlijk gaat het over mij. Maar wat zou ik er van moeten vinden dat één van de moderatoren vindt dat ik niet binnen de doelgroep van dit forum pas? Dat is gelukkig niet in overeenstemming met de forumregels en verder is het geen nieuws.`

Los daarvan is het een onbegrijpelijk standpunt, dat de redactie van de Saambinder voor wat betreft het gewraakte taalgebruik terecht niet deelt:

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 0dfd8efb08

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 705bdf2cb3

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 8d98e523b8

Maar nu het inderdaad niet in groen staat, en het dus bij nader inzien geen moderatiebeleid betreft, zou je je af kunnen vragen of de bijdrage niet op de persoon is, en daarmee in strijd met de forumregels.

Nu ben ik niet zo snel gekwetst, gelukkig. Dus het is maar een vraag.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Maar nu het inderdaad niet in groen staat, en het dus bij nader inzien geen moderatiebeleid betreft, zou je je af kunnen vragen of de bijdrage niet op de persoon is, en daarmee in strijd met de forumregels.

Nu ben ik niet zo snel gekwetst, gelukkig. Dus het is maar een vraag.
Het is niet op de persoon. Hier wordt een bepaald gedrág veroordeeld.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is ook weer zo.

Ik moet niet lichtgeraakt zijn, dat blijkt maar weer. Niet dat ik het idee heb dat ik lichtgeraakt ben.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Ik mis vlgs mij 8 berichten.
Ben nieuw hier en snap niet hoe dat kan.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ukkie schreef:Ik mis vlgs mij 8 berichten.
Er zijn vijftien onvriendelijke en offtopic berichten uit het topic 'waar ging de preek enz' geknipt en naar de prullenbak verplaatst.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Zita schreef:
Er zijn vijftien onvriendelijke en offtopic berichten uit het topic 'waar ging de preek enz' geknipt en naar de prullenbak verplaatst.
Gebeurd dat zomaar zonder melding dan :quoi
Ik zag dat ik totaal 8 berichten kwijt ben en ben nog maar kort hier. Heb niet het idee dat ze zo onaardig of off-topic waren :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ukkie schreef:
Zita schreef:
Ik zag dat ik totaal 8 berichten kwijt ben en ben nog maar kort hier. Heb niet het idee dat ze zo onaardig of off-topic waren :)
Ja. Vaak wordt er gemeld dat er geknipt is, maar niet altijd.
De berichten waren offtopic en een deel van de discussie was onaardig.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Zita schreef:
Ukkie schreef:
Zita schreef:
Ja. Vaak wordt er gemeld dat er geknipt is, maar niet altijd.
De berichten waren offtopic en een deel van de discussie was onaardig.
Beetje verwarrend, maar ben weer beetje wijzer geworden. Dankjewel ;)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik zie (weer opnieuw) dat sommige forummers een melding in hun bericht hebben dat ze met Tapatalk zijn verzonden.

Kan men ervoor zorgen dat deze melding niet meer zichtbaar is? Dank!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:Ik zie (weer opnieuw) dat sommige forummers een melding in hun bericht hebben dat ze met Tapatalk zijn verzonden.

Kan men ervoor zorgen dat deze melding niet meer zichtbaar is? Dank!
Wat is het probleem daarvan dan?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Vreselijk irritant
Plaats reactie