Wat herkenbaar waar en waardevol!!!
Dorsvloer vol confetti
Re: Dorsvloer vol confetti
Mooie reactie. Open en eerlijk. Niet afschrijvend vanuit de hoogte met het vingertje, of overdreven vromig, maar gewoon eenvoudig en vanuit het hart. Een waardige, apologetische reactie.
ja zo vind ik het ookmemento schreef:Mooie reactie. Open en eerlijk. Niet afschrijvend vanuit de hoogte met het vingertje, of overdreven vromig, maar gewoon eenvoudig en vanuit het hart. Een waardige, apologetische reactie.
gr Samanthi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Wat mij het meest raakte was de eerlijkheid van Ds van Vlastuin in onderstaand gedeeltehelma schreef:ontroerende heldere eerlijke brief.
Ik hoop dat Franca en al de Franca's die nog niet zijn afgevallen deze brief lezen.Persoonlijk ben ik nog vaak onzeker. Het geloof roept vragen op die een ongelovige niet heeft. Het ongeloof zit heel diep in mij geworteld en ik voel mij ook heel aards. Wat dat betreft ben ik net zo ongelovig als jij. Daarom ben ik blij dat ik elke zondag mag preken. Dan merk ik dat het Woord mij overtuigt van God en de werkelijkheid in Christus. Ik overtuig mijzelf niet van God, maar God overtuigt mij van Zichzelf door Zijn Woord.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
vind de brief ook sympathiek. er zit wel een keerpunt in:
Dat hij erkent aards te zijn en diep vanbinnen zijn ongeloof waarneemt geeft me het gevoel dat hij niet boven een ander gaat staan. interessant.
daar ga ik niet in mee.Dat maakt de vraag des te dringender waarom je dan op zo’n onpersoonlijke en moralistische manier over de christelijke opvoeding en het geloof hebt geschreven.
Dat hij erkent aards te zijn en diep vanbinnen zijn ongeloof waarneemt geeft me het gevoel dat hij niet boven een ander gaat staan. interessant.
Ik snap de bemoediging wel hieruit (als een predikant onzeker is, dan is het helemaal niet vreemd dat ik het ook wel eens ben) maar ik vind het toch geen goede zaak als allerlei predikanten bijvoorbeeld op gaan biechten dat ze wel eens twijfelen aan het bestaan van God (zoals ds. Simons onlangs zei). Houd dat maar voor de binnenkamer, Paulus heb ik dat ook nooit zien doen (ik weet in Wien ik gelooft heb)huisman schreef:Wat mij het meest raakte was de eerlijkheid van Ds van Vlastuin in onderstaand gedeeltehelma schreef:ontroerende heldere eerlijke brief.Ik hoop dat Franca en al de Franca's die nog niet zijn afgevallen deze brief lezen.Persoonlijk ben ik nog vaak onzeker. Het geloof roept vragen op die een ongelovige niet heeft. Het ongeloof zit heel diep in mij geworteld en ik voel mij ook heel aards. Wat dat betreft ben ik net zo ongelovig als jij. Daarom ben ik blij dat ik elke zondag mag preken. Dan merk ik dat het Woord mij overtuigt van God en de werkelijkheid in Christus. Ik overtuig mijzelf niet van God, maar God overtuigt mij van Zichzelf door Zijn Woord.
Een waar christen dient dan ook liever dan dat hij heerst.sela schreef:vind de brief ook sympathiek. er zit wel een keerpunt in:daar ga ik niet in mee.Dat maakt de vraag des te dringender waarom je dan op zo’n onpersoonlijke en moralistische manier over de christelijke opvoeding en het geloof hebt geschreven.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
is dat des refoforums? ja, soms wel...
vaak niet.....sela schreef:is dat des refoforums? ja, soms wel...
In de nieuwe Elsevier staat een interview met Franca Treur , zo denkt de interviewer over haar afkomst
Zo keert de duivel alles om, licht wordt duisternis genoemd en duisternis licht.ze is ooit ondergedompeld in de diepste krochten van de zwartekousenkerk, nu in het volle licht van de wereld
Laatst gewijzigd door huisman op 09 jul 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman, zou je eens willen letten op je interpunctie? Na 'om' zou een komma of een punt moeten komen. Ik doe het zelf ook niet altijd goed maar dit leest echt beroerd...huisman schreef:In de nieuwe Elsevier staat een interview met Franca Treur , zo denkt de interviewer over haar afkomstZo keert de duivel alles om licht wordt duisternis genoemd en duisternis licht.ze is ooit ondergedompeld in de diepste krochten van de zwartekousenkerk, nu in het volle licht van de wereld

Erasmiaan schreef:huisman, zou je eens willen letten op je interpunctie? Na 'om' zou een komma of een punt moeten komen. Ik doe het zelf ook niet altijd goed maar dit leest echt beroerd...huisman schreef:In de nieuwe Elsevier staat een interview met Franca Treur , zo denkt de interviewer over haar afkomstZo keert de duivel alles om licht wordt duisternis genoemd en duisternis licht.ze is ooit ondergedompeld in de diepste krochten van de zwartekousenkerk, nu in het volle licht van de wereld
Bij mij staat er een komma hoor............

Lees net de brief. Hij ontroert mij zeer. Hij durft zichzelf ook kwetsbaar op te stellen. Ik hoop het boek binnenkort te gaan lezen. Ben altijd heel benieuwd naar de drijfveren waarom iemand het geloof van zijn/haar vaderen vaarwel zegt. Ik ben opgegroeid in een streng reformatorisch gezin, maar heb nimmer de intentie gehad om dit geloof te verlaten. Wel andere kerken bezocht in mijn puberteit, mijn ouders hielden dit niet tegen. Het is wel gezond om je eigen mening te gaan vormen en niet klakkeloos die van je ouders over te nemen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
voortschrijdend inzichthuisman schreef:Erasmiaan schreef:huisman, zou je eens willen letten op je interpunctie? Na 'om' zou een komma of een punt moeten komen. Ik doe het zelf ook niet altijd goed maar dit leest echt beroerd...huisman schreef:In de nieuwe Elsevier staat een interview met Franca Treur , zo denkt de interviewer over haar afkomstZo keert de duivel alles om licht wordt duisternis genoemd en duisternis licht.ze is ooit ondergedompeld in de diepste krochten van de zwartekousenkerk, nu in het volle licht van de wereld
Bij mij staat er een komma hoor............

~~Soli Deo Gloria~~
Ja ja komma's ik zou er een preek over kunnen houden (zei Kohlbrugge)