Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Luther »

freek schreef:Dat jullie dan gewoon lekker ongegeneerd met elkaar hierover in discussie gaan, vind ik het allermooiste van heel die verhandeling over dat GGiN-boek. :haha :super
LOL :yahoo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Tolle Lege


Afbeelding
Over Luther Verzameld:
Luther is een bron van opspuitend water. De stroom van woorden houdt maar niet op en verrast, verheugt en verontrust telkens weer. Meestal direct, soms omslachtig maar steeds vol van vernieuwende gedachten. Luther kan troosten en schelden, preken en kletsen, maar in alles gaat het hem maar om één ding: de boodschap van Christus’ genade voor zondige mensen. Daaromheen bouwde hij zijn geschriften over kerk en politiek, school en gezin, dood en leven. En hij schreef veel. Zoveel dat elke selectie geschriften buitensluit die opgenomen had moeten worden.
In deze ruime, representatieve selectie, die de volle breedte van Luthers oeuvre beslaat, zijn geschriften te vinden die niet eerder in het Nederlands verschenen zijn. De reformator uit Wittenberg werd in de Nederlanden al heel vroeg gelezen en dat is de eeuwen door zo gebleven. Men las hem graag omdat hij de dingen zo raak weet te zeggen. Deze tweedelige editie wil graag helpen het werk van Luther toegankelijk te maken vanuit de overtuiging dat hij ons ook nu nog steeds veel te zeggen heeft.

Luther Verzameld bestaat uit twee delen met in totaal 800 pagina’s
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Ik blijf zo af en toe wat verwachte boeken aanbevelen maar zal voor de rest niets posten.

Vr gr,
huisman
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:Ik blijf zo af en toe wat verwachte boeken aanbevelen maar zal voor de rest niets posten.

Vr gr,
huisman
:D Wat doe je dan in deze post? Hierin zie ik geen verwacht boek staan.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Tolle Lege


Afbeelding
Over Luther Verzameld:
Luther is een bron van opspuitend water. De stroom van woorden houdt maar niet op en verrast, verheugt en verontrust telkens weer. Meestal direct, soms omslachtig maar steeds vol van vernieuwende gedachten. Luther kan troosten en schelden, preken en kletsen, maar in alles gaat het hem maar om één ding: de boodschap van Christus’ genade voor zondige mensen. Daaromheen bouwde hij zijn geschriften over kerk en politiek, school en gezin, dood en leven. En hij schreef veel. Zoveel dat elke selectie geschriften buitensluit die opgenomen had moeten worden.
In deze ruime, representatieve selectie, die de volle breedte van Luthers oeuvre beslaat, zijn geschriften te vinden die niet eerder in het Nederlands verschenen zijn. De reformator uit Wittenberg werd in de Nederlanden al heel vroeg gelezen en dat is de eeuwen door zo gebleven. Men las hem graag omdat hij de dingen zo raak weet te zeggen. Deze tweedelige editie wil graag helpen het werk van Luther toegankelijk te maken vanuit de overtuiging dat hij ons ook nu nog steeds veel te zeggen heeft.

Luther Verzameld bestaat uit twee delen met in totaal 800 pagina’s
Wordt in april 2016 uitgegeven; prijs ca. €45.

Vrij duur dus.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
huisman schreef: Luther Verzameld bestaat uit twee delen met in totaal 800 pagina’s
Wordt in april 2016 uitgegeven; prijs ca. €45.

Vrij duur dus.
Relatief goedkoop als je kijkt naar het aantal pagina's. Ik heb even een rekensommetje gemaakt met een paar boeken uit de theologische hoek, en daaruit blijkt dat dit niet duur is. Het is wel veel geld natuurlijk....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Luther »

eilander schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef: Luther Verzameld bestaat uit twee delen met in totaal 800 pagina’s
Wordt in april 2016 uitgegeven; prijs ca. €45.

Vrij duur dus.
Relatief goedkoop als je kijkt naar het aantal pagina's. Ik heb even een rekensommetje gemaakt met een paar boeken uit de theologische hoek, en daaruit blijkt dat dit niet duur is. Het is wel veel geld natuurlijk....
Het is absoluut niet duur. Een reguliere prijs (Den Hertog) zou in het geval van 800 blz. rond de 80 euro zijn.

En wie wil er nu niet een boek van Luther? :P
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door eilander »

Probleem met "verzameld werk" vind ik wel altijd dat je meestal al een paar van die werken hebt. Dan heb je dus wat boeken dubbel. Maar goed, ds. W. à Brakel zou zeggen: dan geef je die aan een "minvermogend mens" en dan koop jezelf de nieuwe.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Tiberius »

Waarom zou ik er voor betalen? Die 800 bladzijden Luther krijg ik hier op RF gratis. :langue

Maar ik wacht wel een jaartje: dan ligt hij voor een tientje in de ramsj.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Waarom zou ik er voor betalen? Die 800 bladzijden Luther krijg ik hier op RF gratis. :langue
LOL!
Tiberius schreef:Maar ik wacht wel een jaartje: dan ligt hij voor een tientje in de ramsj.
Dat verwacht ik dan weer niet, eerlijk gezegd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
De zwangere belofte behoort met Sterven om te leven tot de bekendste preken van Ralph Erskine. In zijn werken komt het onderscheid tussen wet en
evangelie steeds naar voren. Het is ook het hoofdthema van deze verhandeling over Galaten 4:28.
Gods kinderen zijn geen kinderen van de slavin Hagar, maar kinderen van Gods belofte, zoals Izak. In deze verhandeling maakt Erskine het onderscheid duidelijk tussen het recht van toegang en het recht van bezit met betrekking tot Gods beloften.

Wordt verwacht februari 2016.

ISBN: 9789491583766 € 24,95
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Hier de voorjaarscollectie van De Banier o.a. hertaling van De Redelijke Godsdienst en verzameld werk van ds G.Boer


http://issuu.com/erdeemediagroep/docs/v ... 2/32560475

op blz 9 staat een boek voor @afgewezen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Auto »

huisman schreef:Hier de voorjaarscollectie van De Banier o.a. hertaling van De Redelijke Godsdienst en verzameld werk van ds G.Boer


http://issuu.com/erdeemediagroep/docs/v ... 2/32560475

op blz 9 staat een boek voor @afgewezen
Hehe, eindelijk daar is ie. @Helma, je vader ziet eindelijk resultaat van zijn werk ;)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Auto »

huisman schreef:Hier de voorjaarscollectie van De Banier o.a. hertaling van De Redelijke Godsdienst en verzameld werk van ds G.Boer


http://issuu.com/erdeemediagroep/docs/v ... 2/32560475

op blz 9 staat een boek voor @afgewezen
Zo
Luther schreef:weer eens een boek
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door helma »

Auto schreef:
huisman schreef:Hier de voorjaarscollectie van De Banier o.a. hertaling van De Redelijke Godsdienst en verzameld werk van ds G.Boer


http://issuu.com/erdeemediagroep/docs/v ... 2/32560475

op blz 9 staat een boek voor @afgewezen
Hehe, eindelijk daar is ie. @Helma, je vader ziet eindelijk resultaat van zijn werk ;)
Misschien krijgen alle kinderen een presentieexemplaar Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie