Stichting Heartcry

Bastiano

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Bastiano »

Dat pleit voor mijn eerdere voorstel: kan hij hier zelf zijn visie niet uitleggen?
- of hij geloof leert zonder bekering
- of die gemeente in Afrika zo wereldsgezind is
- of hij begrepen heeft wat de kritiek op zijn prediking is
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bastiano schreef:Dat pleit voor mijn eerdere voorstel: kan hij hier zelf zijn visie niet uitleggen?
- of hij geloof leert zonder bekering
- of die gemeente in Afrika zo wereldsgezind is
- of hij begrepen heeft wat de kritiek op zijn prediking is
als het moderamen van Refoforum het email van Ds. Maritz vinden kan, zou ik voorstellen voor hem een lidmaatschap aan te maken, en hem een bericht sturen met uitnodiging om op dit onderwerp zijn positie verder te verklaren/te verdedigen.

Kunnen we gelijk bewijzen dat Nederlanders ook in liefde kunnen handelen, en niet allen zo'n hokjes mentaliteit hebben.

En er schijnt een misverstand te zijn over wat de ware bekering zo wel of niet inhoudt... Vond ik het zeer redelijk zoals Ds. Maritz verklaarde dat je de bekering aan de vruchten kunt toetsen. En dat is wat de Schrift leert. Uit de vruchten zult ge ze kennen....(niet uit het 'bekeringsverhaaltje')
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:als het moderamen van Refoforum het email van Ds. Maritz vinden kan, zou ik voorstellen voor hem een lidmaatschap aan te maken, en hem een bericht sturen met uitnodiging om op dit onderwerp zijn positie verder te verklaren/te verdedigen.
Misschien mag het moderamen van RF deze taak aan Grace delegeren?
Grace

Bericht door Grace »

Tiberius schreef:
Bert Mulder schreef:als het moderamen van Refoforum het email van Ds. Maritz vinden kan, zou ik voorstellen voor hem een lidmaatschap aan te maken, en hem een bericht sturen met uitnodiging om op dit onderwerp zijn positie verder te verklaren/te verdedigen.
Ik vind het een beetje naief. Het zal geen persoon zijn die op een nederlands discussieforum gaat discussieren. Daar zal hij zijn tijd echt niet mee gaan vullen. Het antwoord zal zijn dat men de CD's moet beluisteren van alle boodschappen die gegeven zijn om eerlijk beeld te krijgen.
Daarnaast ziet hij zich als gereformeerd predikant die staat in een kerk waar dezelfde belijdenisgeschriften gehanteerd worden als de onze. De gereformeerde traditie is breder dan wij misschien denken en heeft op diverse onderwerpen soms andere visies.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Nederduits Gereformeerde (NG) Kerk in Zuid-Afrika ...

Met welk kerkverband is bovenstaande in Nederland te vergelijken?
Grace

Bericht door Grace »

GJdeBruijn schreef:
Grace schreef:
GJdeBruijn schreef:
MarthaMartha schreef:Wat nog niet betekent dat we GPPB op zijn woord kunnen geloven en dat we waarde moeten hechten aan zijn uitspraak ...
Nee, niet aan beginnen, neem de oordelen van die schrijver niet voor waar, want dan zou het zelfs waar zijn dat mijn en Erasmiaans kerkverband een leer uit de hel leert! Dat is óók een uitspraak van diezelfde auteur.
Neem die site aub niet serieus, want het breekt meer af dan dat het enig nut dient.
Dat bedoel ik. Dan is het toch onverstandig om bepaalde uitspraken van deze man als 'discussievoer' aan te voeren in deze discussie?
Nou, dat punt is gemaakt. Daar hoeven we nu niet meer mee verder denk ik?
Kun je een reactie geven op mijn weergave van het inhoudelijke geschil? Ik ben benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt.
Ik ben het met jouw conclusie niet eens. De visie jij omschrijft op de verhouding heiliging/rechtvaardiging zou ik niet per definitie gereformeerde visie durven noemen, maar zie ik duidelijk als de Kohlbrugiaanse visie op de verhouding/heiliging. Er zijn veel meer varianten en visies op de verhouding rechtvaardiging/heiliging te noemen en te omschrijven van andere oud- en nieuwvaders die zich ook van harte in de gereformeerde traditie zien, maar toch een andere visie op de verhouding rechtvaardiging/heiliging hebben dan bijvoorbeeld Kohlbrugge die leert dat heiliging eigenlijk een dagelijkse rechtvaardiging is.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Oude-Waarheid schreef:Nederduits Gereformeerde (NG) Kerk in Zuid-Afrika ...

Met welk kerkverband is bovenstaande in Nederland te vergelijken?
Volgens mij lijkt het het meest op de PKN... waarin het ook haar oorsprong had...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:
Tiberius schreef:
Ik vind het een beetje naief. Het zal geen persoon zijn die op een nederlands discussieforum gaat discussieren. Daar zal hij zijn tijd echt niet mee gaan vullen. Het antwoord zal zijn dat men de CD's moet beluisteren van alle boodschappen die gegeven zijn om eerlijk beeld te krijgen.
Daarnaast ziet hij zich als gereformeerd predikant die staat in een kerk waar dezelfde belijdenisgeschriften gehanteerd worden als de onze. De gereformeerde traditie is breder dan wij misschien denken en heeft op diverse onderwerpen soms andere visies.
Zo vreemd is dat toch niet? Dan kan hij hier nog wat bijleren.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Grace schreef:
Tiberius schreef:
Zo vreemd is dat toch niet? Dan kan hij hier nog wat bijleren.
Andersom misschien ook ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Andersom misschien ook ;)
Wie weet; er staan nog wat vragen open. ;)
Bastiano

Bericht door Bastiano »

Heeft iemand Ds. Maritz al uitgenodigd om hier mee te discussieren?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Bastiano schreef:Heeft iemand Ds. Maritz al uitgenodigd om hier mee te discussieren?
Het lijkt me niet realistisch om elke auteur van een boek of een artikel dat hier besproken wordt, of elke politicus die besproken wordt, uit te nodigen mee te doen aan de discussie.
Jongere

Bericht door Jongere »

Afgewezen schreef:
Bastiano schreef:Heeft iemand Ds. Maritz al uitgenodigd om hier mee te discussieren?
Het lijkt me niet realistisch om elke auteur van een boek of een artikel dat hier besproken wordt, of elke politicus die besproken wordt, uit te nodigen mee te doen aan de discussie.
Inderdaad, ik snap eigenlijk niet dat die vraag blijkbaar serieus wordt gesteld.
Bastiano

Bericht door Bastiano »

Ik begrijp het. Wel jammer dat jullie er zo over denken - ik had zijn visie over die punten wel eens willen zien
Jongere

Bericht door Jongere »

Bastiano schreef:Ik begrijp het. Wel jammer dat jullie er zo over denken - ik had zijn visie over die punten wel eens willen zien
Er staan heel wat artikelen van hem op het internet, waarmee je de komende week denk ik wel vooruit kunt aan studie mbt je vraag.
Plaats reactie