In de wijk evangeliseren is niet zo nodig. Wel is de gemeente betrokken bij Alpha cursussen is het dorp. Dat gaat prima. Het eerste contact gaat allemaal prima, alleen een laagje dieper is wat lastiger. Het maakt mij/ons verder weinig uit. Contacten hebben wij sowieso genoeg buiten de kerk. Ik vind het wel eens jammer voor de kinderen. Vooral in deze leeftijd zijn contacten binnen de kerk belangrijk. Al heb ik die in de gemeente van mijn jeugd ook minimaal gehad. Mijn contacten waren indertijd vooral buiten mijn gemeente.Hendrien schreef: ↑11 sep 2023, 08:20Klinkt niet goed. Evangeliseren jullie wel in de wijk? Lijkt me namelijk best moeilijk met zo’n gemeente…merel schreef: ↑09 sep 2023, 22:58Totaal niet herkenbaar. Ik ben jaren geweest, maar vond het dodelijk vermoeiend. Het overgrote merendeel spreekt vooral met de mensen die zij in het normale leven ook spreken en kijken enorm verschrikt als ' een buitenstaander' contact probeert te maken. Mijn huidige gemeente staat ook wel bekend als relatief introvert en gesloten voor buitenstaanders.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ja, in principe wel. Om de redenen die genoemd zijn: omdat het bij het gemeentezijn hoor en om een gezamenlijke start van het winterwerk te hebben waarbij je elkaar wat informeler spreekt. Dit jaar heb ik ervoor gekozen om wat minder mensen wat diepgaander te spreken, dus zeg maar een half uur. Een stel dat ik nog niet kende, iemand die laatst iets vertelde waar ik nu op terugkwam, een vraag om advies aan iemand anders. Het was prachtig weer en ik vond het fijn om er te zijn, om geloofsgenoten te ontmoeten en om banden te ervaren die voor mij verder gaan dan familiebanden.
Fides Quaerens Intellectum
Houtkachel deels kaal geschuurd en opnieuw gespoten.
-
IPV strand naar Avifauna
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dan ben je in de buurt. Maar wat verbazend. Het is heerlijk weer hier.
-
Strand vorige week gedaan. En dit stond nog op de verlanglijst voor dit jaar
Rommelen in huis, sportschool, kinderen helpen met huiswerk en manlief is hout hakken voor de winter.
Appeltaart bakken voor de buren omdat we de hele week op hun internetaansluiting hebben mogen meeliften na gepruts van de glasvezel aansluiters.
Gelijk ook maar een voor onszelf gebakken
Gelijk ook maar een voor onszelf gebakken

Peren geplukt, aardbeistekken geplant, uitgebloeide zomerbloeiers uit de potten gehaald, nog wat aardbeien en frambozen geplukt.
Manlief stond me bij door groen te verwijderen tussen de tegels (alweer).
Dat is echt een grote ergernis, (maar ja ik wilde zelf leuke kleine steentjes 25 jaar geleden
)hoe vaak en goed we het ook bijhouden.
Veevoederzout, natuurazijn gebruikt maar lijkt niet te vertragen
Manlief stond me bij door groen te verwijderen tussen de tegels (alweer).
Dat is echt een grote ergernis, (maar ja ik wilde zelf leuke kleine steentjes 25 jaar geleden

Veevoederzout, natuurazijn gebruikt maar lijkt niet te vertragen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat rommelen in huis, deel 2 van het innovatieboek bestuderen, iets aanleveren voor de uitvoering van wetenschappelijk onderzoek waarmee ik binnenkort mee hoop te starten, een les kerkgeschiedenis voorbereiden die ik volgende week hoop te geven en een college vermoeidheid voorbereiden die ik hoop te volgen. Grip krijgen op dat laatste vind ik nog behoorlijk ingewikkeld. Bij slechts 1 op de 4 mensen wordt een oorzaak gevonden. Gelukkig verdwijnt bij een deel van de mensen na een aantal weken/maanden de vermoeidheid vanzelf. Een andere groep mensen kunnen we niet zo goed verder helpen, behalve door een revalidatietraject waarin acceptatie en het verkennen van grenzen een plaats heeft.
Fides Quaerens Intellectum
-
-
6,5 uur uit Hamburg komen rijden en net 1 uur de grasmat omgespit
Ik weet niet wat zwaarder was
Ik weet niet wat zwaarder was