Wat doen we vandaag?

Terri

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Maanenschijn schreef: 27 jul 2023, 18:28
merel schreef:
Maanenschijn schreef: 27 jul 2023, 17:21 Jaloers zijn op mijn zoon die zijn daktentje op een wel heel mooi plekje heeft open geklapt. Afbeelding
Nou inderdaad! Ik doe mee. Waar zit hij ergens?
Noorwegen, de Lofoten.
Daar in de buurt zit onze zoon met gezin ook. Zo mooi!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Tuinieren. Genieten met dit weer!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:Tuinieren. Genieten met dit weer!Afbeelding

.....is gelijk aan bocht trekken.... Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Maanenschijn schreef: 29 jul 2023, 17:32
Bourdon16 schreef:Tuinieren. Genieten met dit weer!Afbeelding

.....is gelijk aan bocht trekken.... Afbeelding
Dat komt ook nogal op inderdaad.
Op zondag zie ik altijd het onkruid staan waar ik op blijkbaar zaterdags langs heb gekeken. Ik probeer er dan maar vanaf te blijven maar mijn handen jeuken soms..
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bourdon16 schreef: 29 jul 2023, 16:39 Tuinieren. Genieten met dit weer!Afbeelding

Echinacea en Polygonum... als ik het goed zie
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Een diamond painting maken.

Als deze klaar is, is mijn volgende doel een schilderij borduren met zo'n pakket. Is dat moeilijk (te leren)?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Leuk @Philpot!
Borduren is wel gemakkelijk te leren maar het duurt veel langer dan dp
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef: 01 aug 2023, 21:52 Een diamond painting maken.

Als deze klaar is, is mijn volgende doel een schilderij borduren met zo'n pakket. Is dat moeilijk (te leren)?
Ik vind dit heel geinig. En stoer. Geeft het je rust om zoiets te gaan doen? Hou ons op de hoogte. Want het is wel een werkje waar veel tijd in zit.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef: 02 aug 2023, 18:19

Ik vind dit heel geinig. En stoer. Geeft het je rust om zoiets te gaan doen? Hou ons op de hoogte. Want het is wel een werkje waar veel tijd in zit.
Het is inderdaad wel rustgevend. Doordat je een lange tijd focust komen je gedachten tot rust. Het is ook goed te combineren met het luisteren naar een podcast, voorleesboek of preek.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Robbie

Bericht door Robbie »

Elektra aanleggen in de ruimte waar binnenlort de nieuwe keuken komt .

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Zita
Moderator

Bericht door Zita »

J.C. Philpot schreef: 02 aug 2023, 19:20
Ad Anker schreef: 02 aug 2023, 18:19

Het is inderdaad wel rustgevend. Doordat je een lange tijd focust komen je gedachten tot rust. Het is ook goed te combineren met het luisteren naar een podcast, voorleesboek of preek.
Je zou 'iedereen kan schilderen' nog als creatieve tussenvorm tussen diamond painting en kruissteekborduren kunnen doen. Het is redelijk vergelijkbaar, en gaat net wat sneller dan de kruissteken.
De setting die je geeft, vind ik heel leuk: met je handen iets doen waarbij je moet focussen, om zo je geest scherp te krijgen voor wat je hoort.

Haha, de vriendinnen van mijn moeder (65-73 zo ongeveer) zijn allemaal fanatiek aan het diamond painten. Ze hebben eerst een fase gehad waarin ze allemaal knuffelbeestjes haakten. Vervolgens kwamen de legpuzzels. En nu dus het diamond painten. Ze weten het allemaal als ultra-nuttige productieve bezigheid te communiceren ('op één avond een puzzel van 1000 stukjes gedaan!', 'vorige week wel vier knuffels gehaakt!'), maar t wil bij mijn moeder niet zo landen. Ze stelt dan dus precies de verkeerde meelevende vragen: 'En wat doe je daar dan mee?', 'En wat heb je daar dan aan?'. :huhu
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vandaag eerst naar een actief museum (Mariniersmuseum, met leuke hindernissenbaan en speurtocht) met mijn grote kleine neef van drie. Het werd vooral wat penibel toen meneer bovenop iets geklauterd was, een hoekje om ging en toen alleen nog maar te horen was, en niet te zien. En dat stemmetje verdween ook vrij snel. Dus mocht zijn ouwe tante ook gaan klauteren en kruipen. Maar hee, we hadden toen wel drie extra plaatjes van de speurtocht!
En daarna kamers zoeken voor een oud-mentorleerling. Mocht iemand een idee hebben voor een kostgezin of kamer in Zuid-Holland, dan hoor ik het graag.
newton

Bericht door newton »

Na het eten nog een duik in zee. Watertemperatuur is hier prima.
merel

Bericht door merel »

Zita schreef: 03 aug 2023, 16:39 Vandaag eerst naar een actief museum (Mariniersmuseum, met leuke hindernissenbaan en speurtocht) met mijn grote kleine neef van drie. Het werd vooral wat penibel toen meneer bovenop iets geklauterd was, een hoekje om ging en toen alleen nog maar te horen was, en niet te zien. En dat stemmetje verdween ook vrij snel. Dus mocht zijn ouwe tante ook gaan klauteren en kruipen. Maar hee, we hadden toen wel drie extra plaatjes van de speurtocht!
En daarna kamers zoeken voor een oud-mentorleerling. Mocht iemand een idee hebben voor een kostgezin of kamer in Zuid-Holland, dan hoor ik het graag.
Ah, heb jij de hindernisbaan ook gedaan? Ik moest ook altijd mee :humhihi

Op elke dinsdag in de vakantie schijn je mee te mogen op bivak. Misschien ook nog een idee.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef: 03 aug 2023, 20:33
Zita schreef: 03 aug 2023, 16:39 Vandaag eerst naar een actief museum (Mariniersmuseum, met leuke hindernissenbaan en speurtocht) met mijn grote kleine neef van drie. Het werd vooral wat penibel toen meneer bovenop iets geklauterd was, een hoekje om ging en toen alleen nog maar te horen was, en niet te zien. En dat stemmetje verdween ook vrij snel. Dus mocht zijn ouwe tante ook gaan klauteren en kruipen. Maar hee, we hadden toen wel drie extra plaatjes van de speurtocht!
Ah, heb jij de hindernisbaan ook gedaan? Ik moest ook altijd mee :humhihi

Op elke dinsdag in de vakantie schijn je mee te mogen op bivak. Misschien ook nog een idee.
De hindernisbaan heb ik ieder rondje (van de 20) meegelopen, want hij was eigenlijk nog net te klein. Hij had hier en daar een steuntje nodig, of iemand die het touw aangaf.. En het was allemaal nieuw voor hem, met dat touwzwaaien en touwklimmen enzo. Maar bij de speurtocht klom hij die berg op richting de sneeuw, en weg was 'ie. Dus daar ben ik fluks achteraan geklauterd.
Ik ga eens kijken hoe het zit met de bivak, al denk ik dat dit al wel spannend genoeg was. En hij dacht dat hij het Maritiem Museum toch net nog een klein stukje leuker vond, vanwege de gele kraan.
Plaats reactie