Jullie zijn weer spetterend bezig...Auto schreef:Ik ga hier maar niet op in. Het klinkt als niet helemaal welgevallig.Gian schreef:Wie spuugt er nou? Wie spuugt er alle jaren over alles wat niet de gg welgevallig is?

Jullie zijn weer spetterend bezig...Auto schreef:Ik ga hier maar niet op in. Het klinkt als niet helemaal welgevallig.Gian schreef:Wie spuugt er nou? Wie spuugt er alle jaren over alles wat niet de gg welgevallig is?
Auto schreef:[ Ds De Heer wijst er niet op dat ze beter zijn, hij wijst op de grote gevaren. Maar blijkbaar als ds De Heer wat schrijft gaan er bij veel mensen al haren recht omhoog staan en moet er nog even op hem gespuugd worden. Daar heb ik moeite mee.
Ik acht deze emoticon zeer ongepast.Jongere schreef:-DIA- schreef:Dan kan ik je de hand geven. Er zijn veel dingen die me verontrusten, ook soms in De Saambinder.BJD schreef:Voel met thuis in de GG maar vervreemd van de SB.
Soms moet je echt wel eens met de ogen knipperen: Is dit De Saambinder?
Leg er dan het leven en de taal van ds. Kersten eens naast.
Nee, veel zou deze geliefde predikant zeker niet voor zijn rekening kunnen nemen.
En toch, en dat moet ook gezegd worden: Er zijn nog goede dingen in De Saambinder.
Dat geldt het hele kerkverband trowuens.
Wat dat betreft is De Saambinder toch wel een afspiegeling van de gemeenten?
coupe soleil schreef:
---niet volgens forumregels [auto]---
Het is geen hatelijkheid, maar een constatering dat DIA en BJD met ongeveer dezelfde woorden het tegenovergestelde bedoelen.jvdg schreef:Ik acht deze emoticon zeer ongepast.Jongere schreef:-DIA- schreef:Dan kan ik je de hand geven. Er zijn veel dingen die me verontrusten, ook soms in De Saambinder.BJD schreef:Voel met thuis in de GG maar vervreemd van de SB.
Soms moet je echt wel eens met de ogen knipperen: Is dit De Saambinder?
Leg er dan het leven en de taal van ds. Kersten eens naast.
Nee, veel zou deze geliefde predikant zeker niet voor zijn rekening kunnen nemen.
En toch, en dat moet ook gezegd worden: Er zijn nog goede dingen in De Saambinder.
Dat geldt het hele kerkverband trowuens.
Wat dat betreft is De Saambinder toch wel een afspiegeling van de gemeenten?
De plaatser hiervan lijkt weinig begrip te hebben voor het geheel van de GG (waar ik overigens geen deel meer van uit maak, maar welk genootschap mij nog steeds dierbaar is).
Waarom deze emoticon die velen van de GG-gezindte tegen de borst stuit, en dat zonder enige onderbouwde reden.
Bah....
Dit lijkt op hatelijkheid jegens de leer welke in de GG wordt geleerd, versterkt.
Waarom toch, Jongere?
Juist ook omdat je in die GG bent gepokt en gemazeld.
Je schrijft vaak postings waar ik het van harte mee eens ben, en dan zo'n hatelijkheid.
Nogmaals, waarom toch?
Dat slotje kan er volgens mij rustig op. Als je thread zo volgt, is overduidelijk dat degenen die blij zijn met de HSV gewoon blij blijven met de HSV, en dat degenen die teuge zijn gewoon teuge blijven, al dan niet gesterkt en gesteund door de SB.Jean le Fontain schreef:Graag inhoudelijk het gesprek voortzetten, anders
Ik vind de reactie van DIA ook wel geestig, mogelijk wel wat cynischjvdg schreef:Ik acht deze emoticon zeer ongepast.Jongere schreef:-DIA- schreef:Dan kan ik je de hand geven. Er zijn veel dingen die me verontrusten, ook soms in De Saambinder.BJD schreef:Voel met thuis in de GG maar vervreemd van de SB.
Soms moet je echt wel eens met de ogen knipperen: Is dit De Saambinder?
Leg er dan het leven en de taal van ds. Kersten eens naast.
Nee, veel zou deze geliefde predikant zeker niet voor zijn rekening kunnen nemen.
En toch, en dat moet ook gezegd worden: Er zijn nog goede dingen in De Saambinder.
Dat geldt het hele kerkverband trowuens.
Wat dat betreft is De Saambinder toch wel een afspiegeling van de gemeenten?
De plaatser hiervan lijkt weinig begrip te hebben voor het geheel van de GG (waar ik overigens geen deel meer van uit maak, maar welk genootschap mij nog steeds dierbaar is).
Waarom deze emoticon die velen van de GG-gezindte tegen de borst stuit, en dat zonder enige onderbouwde reden.
Bah....
Dit lijkt op hatelijkheid jegens de leer welke in de GG wordt geleerd, versterkt.
Waarom toch, Jongere?
Juist ook omdat je in die GG bent gepokt en gemazeld.
Je schrijft vaak postings waar ik het van harte mee eens ben, en dan zo'n hatelijkheid.
Nogmaals, waarom toch?
Mij stuitte het niet tegen de borst. Dat wil toch wel wat zeggen...Jongere schreef:Jager geeft inderdaad de reden aan. Ik kon daar hartelijk om lachen en ik hoop dat een goede lach mogelijk blijft, ook bij kerkelijke dingen.
Als het echt zo is dat 'deze emoticon velen van de GG-gezindte tegen de borst stuit', dan bied ik daarvoor uiteraard mijn excuses aan.
Ik weet, het is (relatief) een kleinigheid, maar dit 'zinken' is toch wel een prachtig woord in dit verband, is het niet?(ASV) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slang it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
(Statenvertaling) En David stak zijn hand in de tas, en hij nam een steen daaruit, en hij slingerde, en trof den Filistijn in zijn voorhoofd; zodat de steen zonk in zijn voorhoofd, en hij viel op zijn aangezicht ter aarde.
(Herziene Statenvertaling) Vervolgens stak David zijn hand in de tas, nam daar een steen uit, slingerde die weg, en raakte de Filistijn daarmee tegen zijn voorhoofd, zodat de steen in zijn voorhoofd drong en hij met zijn gezicht ter aarde viel.
(JPS = joodse vertaling) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slung it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
(RV) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slang it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
Ja, maar 'zinken' hoort in onze huidige Nederlandse taal toch echt bij water en niet bij een voorhoofd. Dus ik kan deze hertaling zo'n ramp niet vinden.Zonderling schreef:Nog maar eens een tekstvergelijking dan. Deze keer 1 Samuël 17:49:
Ik weet, het is (relatief) een kleinigheid, maar dit 'zinken' is toch wel een prachtig woord in dit verband, is het niet?(ASV) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slang it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
(Statenvertaling) En David stak zijn hand in de tas, en hij nam een steen daaruit, en hij slingerde, en trof den Filistijn in zijn voorhoofd; zodat de steen zonk in zijn voorhoofd, en hij viel op zijn aangezicht ter aarde.
(Herziene Statenvertaling) Vervolgens stak David zijn hand in de tas, nam daar een steen uit, slingerde die weg, en raakte de Filistijn daarmee tegen zijn voorhoofd, zodat de steen in zijn voorhoofd drong en hij met zijn gezicht ter aarde viel.
(JPS = joodse vertaling) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slung it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
(RV) And David put his hand in his bag, and took thence a stone, and slang it, and smote the Philistine in his forehead; and the stone sank into his forehead, and he fell upon his face to the earth.
Veel mooier dan 'indringen'.
Volgens Gesenius is het Hebreeuwse werkwoord (thava') verwant aan het woord 'tief', 'diep' in onze Germaanse talen. Dat 'zinken' brengt dat heel goed tot uitdrukking!