Klinkt volkomen logisch. Maar is het niet.Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 15:24God schenkt het je, of Hij schenkt het je niet.Vrouwke schreef:Vroeger zeiden ze vaak dat het erop aankomt dat we Gods genadedeverbond inwilligen en niet verwerpen.
Misschien is vandaag de dag het woord accepteren wel het meest passend om in dit verband te gebruiken.
Als ik ff google op inwilligen en aannemen krijg ik via AI dit voorgeschoteld:
Synoniemen voor "inwilligen" en "aannemen" hangen af van de context, maar veelgebruikte woorden zijn goedkeuren, toestaan, accepteren, aanvaarden en instemmen, met nuanceverschillen zoals bewilligen (vrijwilliger), honoreren (erkennen) of toelaten (geen belemmering opwerpen). Beide werkwoorden draaien om het positief reageren op een verzoek, voorstel of situatie.
Synoniemen voor 'Inwilligen' (een verzoek goedkeuren)
Goedkeuren, toestaan, laten: de meest algemene,.
Bewilligen: vrijwillig instemmen.
Toestemmen: uitdrukkelijk akkoord gaan.
Honoreren: erkennen (vaak financiële verzoeken).
Permitteren, vergunnen: toestemmen dat iets mag.
Synoniemen voor 'Aannemen' (iets accepteren)
Accepteren, aanvaarden: de meest directe synoniemen.
Goedkeuren, instemmen: het positief beoordelen.
Erkennen: bevestigen dat iets zo is.
Omarmen: figuurlijk accepteren.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Als je onbekeerd sterft is dat niet omdat het je niet geschonken is. Maar het begint een langspeelplaat te worden.
Geeske, je geeft maar geen antwoord op mijn vraag wat jij in de kerk doet. Wat voor nut heb je daarvan ? God gebiedt niet dat we naar de kerk gaan maar dat we ons bekeren. Waarom ga jij naar de kerk ?