Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Psalm »

pierre27 schreef: 18 nov 2023, 22:09 Daar doe ik minimaal aan mee, dat onderwerp is door fanatieke voor en tegenstanders geheel gekaapt.
Dat is jammer, want dan zou je vanuit jouw perspectief juist meer nuance kunnen bieden tussen al die fanatieke voor- en tegenstanders.
KDD
Berichten: 1579
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door KDD »

gelezen:
Paulus schreef: En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te leren, en die de kwaden kan verdragen; Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid; En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5498
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

Psalm schreef: 18 nov 2023, 23:25
pierre27 schreef: 18 nov 2023, 22:09 Daar doe ik minimaal aan mee, dat onderwerp is door fanatieke voor en tegenstanders geheel gekaapt.
Dat is jammer, want dan zou je vanuit jouw perspectief juist meer nuance kunnen bieden tussen al die fanatieke voor- en tegenstanders.
Het laatste bericht hierover was indertijd van de moderators en dat antwoord is veelzeggend! Ik zal het even voor je plaatsen hier.

"Blijkbaar haalt dit onderwerp het slechtste in u naar voren.
Daarom maar opnieuw een slotje.
Ik wens u veel plezier met uw onderlinge vijandigheden. U weet, als u volhardt, waar dat zal eindigen."
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bertiel »

https://drpdevries.com/2023/11/19/is-he ... -de-vader/

Dr de Vries over standen in het genadeleven
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Psalm »

Binnenkort weer een nieuw boek van ds. Van den Brink op de markt. Titel van het boek is "Hyperdordt" en "Belijden zonder te geloven".
In de reformatie werd het evangelie hervonden. Luther herontdekte wat geloof is, wat zekerheid is en hoe de Heilige Geest door de prediking werkt. Treffende citaten in dit boek laten dat zien.

In zijn eerdere boek Dordt zoals je Dordt niet kende verdedigt Van den Brink het aanbod van genade. In dit vervolgboek onderzoekt hij wat er in de kritische reacties gebeurt. Er blijkt nogal eens sprake van ‘Hyperdordt’: een eenzijdige interpretatie van de Dordtse Leerregels en van de herontdekking van de reformatie.

Sommige bevindelijk-gereformeerde misvattingen hebben ook vroeger de kerk bedreigd. Hoe Luther, Brakel en anderen op die misvattingen reageerden, blijkt verrassend actueel. Het zal de lezer helpen om de kracht van de reformatorische ontdekking opnieuw te ervaren.
https://shop.geloofstoerusting.nl/colle ... hyperdordt
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Mannetje »

Psalm schreef: 20 nov 2023, 19:45 Binnenkort weer een nieuw boek van ds. Van den Brink op de markt. Titel van het boek is "Hyperdordt" en "Belijden zonder te geloven".
In de reformatie werd het evangelie hervonden. Luther herontdekte wat geloof is, wat zekerheid is en hoe de Heilige Geest door de prediking werkt. Treffende citaten in dit boek laten dat zien.

In zijn eerdere boek Dordt zoals je Dordt niet kende verdedigt Van den Brink het aanbod van genade. In dit vervolgboek onderzoekt hij wat er in de kritische reacties gebeurt. Er blijkt nogal eens sprake van ‘Hyperdordt’: een eenzijdige interpretatie van de Dordtse Leerregels en van de herontdekking van de reformatie.

Sommige bevindelijk-gereformeerde misvattingen hebben ook vroeger de kerk bedreigd. Hoe Luther, Brakel en anderen op die misvattingen reageerden, blijkt verrassend actueel. Het zal de lezer helpen om de kracht van de reformatorische ontdekking opnieuw te ervaren.
https://shop.geloofstoerusting.nl/colle ... hyperdordt
Daar maak je elders ook al reclame voor. Ben je z'n PR-medewerker?
-
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Psalm »

Mannetje schreef: 20 nov 2023, 23:11 Daar maak je elders ook al reclame voor. Ben je z'n PR-medewerker?
Nee. Maar dan kan iedereen zien over wat voor boek ik het heb. Dit is geen reclame.
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef: 20 nov 2023, 23:11
Psalm schreef: 20 nov 2023, 19:45 Binnenkort weer een nieuw boek van ds. Van den Brink op de markt. Titel van het boek is "Hyperdordt" en "Belijden zonder te geloven".
In de reformatie werd het evangelie hervonden. Luther herontdekte wat geloof is, wat zekerheid is en hoe de Heilige Geest door de prediking werkt. Treffende citaten in dit boek laten dat zien.

In zijn eerdere boek Dordt zoals je Dordt niet kende verdedigt Van den Brink het aanbod van genade. In dit vervolgboek onderzoekt hij wat er in de kritische reacties gebeurt. Er blijkt nogal eens sprake van ‘Hyperdordt’: een eenzijdige interpretatie van de Dordtse Leerregels en van de herontdekking van de reformatie.

Sommige bevindelijk-gereformeerde misvattingen hebben ook vroeger de kerk bedreigd. Hoe Luther, Brakel en anderen op die misvattingen reageerden, blijkt verrassend actueel. Het zal de lezer helpen om de kracht van de reformatorische ontdekking opnieuw te ervaren.
https://shop.geloofstoerusting.nl/colle ... hyperdordt
Daar maak je elders ook al reclame voor. Ben je z'n PR-medewerker?
Dat idee krijg ik ook af en toe. Misschien dat ik Psalm nog eens inschakel voor het boek 'Van den Brink zoals je van den Brink niet kende' beschrijving van de ontwikkeling van Van den Brink, speciaal voor de leden van GG Barneveld. Kan Psalm de PR voor dat boek doen.
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door HHR »

Psalm schreef: 20 nov 2023, 23:22
Mannetje schreef: 20 nov 2023, 23:11 Daar maak je elders ook al reclame voor. Ben je z'n PR-medewerker?
Nee. Maar dan kan iedereen zien over wat voor boek ik het heb. Dit is geen reclame.
Nou we gaan natuurlijk de komende weken weer tal van posts van je zien, net als van je alter-ego.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Psalm »

Piet Puk schreef: 21 nov 2023, 00:34 Dat idee krijg ik ook af en toe. Misschien dat ik Psalm nog eens inschakel voor het boek 'Van den Brink zoals je van den Brink niet kende' beschrijving van de ontwikkeling van Van den Brink, speciaal voor de leden van GG Barneveld. Kan Psalm de PR voor dat boek doen.
Hier zou ik dan wel vorstelijk voor betaald moeten worden. Zo'n boek, dat het niveau van de Donald Duck nog niet eens haalt, past natuurlijk niet in mijn wereldbeeld. :)
Inwoner
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Inwoner »

Piet Puk schreef: 21 nov 2023, 00:34
Mannetje schreef: 20 nov 2023, 23:11
Psalm schreef: 20 nov 2023, 19:45 Binnenkort weer een nieuw boek van ds. Van den Brink op de markt. Titel van het boek is "Hyperdordt" en "Belijden zonder te geloven".
In de reformatie werd het evangelie hervonden. Luther herontdekte wat geloof is, wat zekerheid is en hoe de Heilige Geest door de prediking werkt. Treffende citaten in dit boek laten dat zien.

In zijn eerdere boek Dordt zoals je Dordt niet kende verdedigt Van den Brink het aanbod van genade. In dit vervolgboek onderzoekt hij wat er in de kritische reacties gebeurt. Er blijkt nogal eens sprake van ‘Hyperdordt’: een eenzijdige interpretatie van de Dordtse Leerregels en van de herontdekking van de reformatie.

Sommige bevindelijk-gereformeerde misvattingen hebben ook vroeger de kerk bedreigd. Hoe Luther, Brakel en anderen op die misvattingen reageerden, blijkt verrassend actueel. Het zal de lezer helpen om de kracht van de reformatorische ontdekking opnieuw te ervaren.
https://shop.geloofstoerusting.nl/colle ... hyperdordt
Daar maak je elders ook al reclame voor. Ben je z'n PR-medewerker?
Dat idee krijg ik ook af en toe. Misschien dat ik Psalm nog eens inschakel voor het boek 'Van den Brink zoals je van den Brink niet kende' beschrijving van de ontwikkeling van Van den Brink, speciaal voor de leden van GG Barneveld. Kan Psalm de PR voor dat boek doen.
Het is altijd gevaarlijk om één leider te hebben in je leven. Daar komt vaak onenigheid uit voort.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door FlyingEagle »

Ik was deze kerst bij familie in een CGK. De dominee zei dat Jozef uit de stam van Juda afkomstig was en dus uit de lijn van David stamt maar dat Maria uit de stam van Levi kwam, ze was immers een nicht van Elisabeth. Jezus was dus een aangenomen kind in se lijn van David.

Hij zij het meer in een bijzin, Maar het viel me wel op omdat ik altijd gehoord heb dat Maria en Jozef beiden uit het geslacht van David afkomstig waren.
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door CvdW »

Welke Levi heeft de predikant bedoeld?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door FlyingEagle »

CvdW schreef:Welke Levi heeft de predikant bedoeld?
Hij bedoelde het priestergeslacht.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door MGG »

FlyingEagle schreef: 27 dec 2023, 06:56 Ik was deze kerst bij familie in een CGK. De dominee zei dat Jozef uit de stam van Juda afkomstig was en dus uit de lijn van David stamt maar dat Maria uit de stam van Levi kwam, ze was immers een nicht van Elisabeth. Jezus was dus een aangenomen kind in se lijn van David.

Hij zij het meer in een bijzin, Maar het viel me wel op omdat ik altijd gehoord heb dat Maria en Jozef beiden uit het geslacht van David afkomstig waren.
De moeders van Maria een Elisabeth kunnen toch zussen zijn geweest?
Plaats reactie