handig hoor. Dan kun je allebei tegelijk hetzelfde lezenKatharina van Bora schreef:En welke zijn dat zoal??Jean le Fontain schreef:De discussie over de vraag of dogmatiek af is heb ik afgesplitst naar:
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 18&t=10070
Kunnen we het hier weer hebben over de laatst gekochte boeken.
![]()
Bij ons 2x ds. C. Harinck.
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Hoeveel boekenkasten blijven jaar in jaar uit onaangeroerd? Als alle boeken werden gelezen die verkocht worden zou er in onze gezindte vast veel meer kennis zijn.refo schreef:Ik schat in dat al die boeken weinig gelezen worden.
Je 'hoort' ze natuurlijk te hebben, maar ze staan maar te staan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat een onzin. Ik ken diversen die dogmatieken gebruiken voor bijbelstudie en als naslagwerk. Op de mannenvereniging zijn diversen die de institutie, dogmatiek van Bavinck, Kersten, Beknopte dogmatiek, dogmatische aantekeningen van vd Schuit, etc gebruiken.refo schreef:Veel geprezen, weinig gelezen.huisman schreef:Hoeveel boekenkasten blijven jaar in jaar uit onaangeroerd? Als alle boeken werden gelezen die verkocht worden zou er in onze gezindte vast veel meer kennis zijn.refo schreef:Ik schat in dat al die boeken weinig gelezen worden.
Daarom is een discussie over dogmatieken niet zo vreselijk zinvol.
Hooguit om op RF met 'bewijs' te komen.
Deze week gekocht:
Mattheus Meade: De Bijna Christen ontdekt
J. Bunjan: Genade verheerlijkt aan den voornaamsten der zondaren
Joh. Fama: Het leven en de arbeid van ds. M. Heikoop
Ds. P. van Ruitenburg: Ongetwijfeld
Goede kost.haaf schreef:Deze week gekocht:
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik heb hier wat off-topic gekrakeel weggehaald.
Verder on-topic, aub.
Verder on-topic, aub.

Een aanrader, zeker ook de uitgebreide inleiding door Prof Dr A. Baars.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat denk ik zeker ! Ik heb een aantal zeer goede boeken geerfd, ben er blij mee, heb zeker in sommige gelezen, maar echt intensief boek na boek verslonden, nee. Ik schaam me eigenlijk dat ik dat moet bekennen.huisman schreef:Hoeveel boekenkasten blijven jaar in jaar uit onaangeroerd? Als alle boeken werden gelezen die verkocht worden zou er in onze gezindte vast veel meer kennis zijn.refo schreef:Ik schat in dat al die boeken weinig gelezen worden.
Vaak trekt een spannende of boeiende roman kennelijk meer
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat mag je toch zelf weten? Jij bent de baas over die boeken, die boeken zijn dat niet over jou.Mara schreef:Dat denk ik zeker ! Ik heb een aantal zeer goede boeken geerfd, ben er blij mee, heb zeker in sommige gelezen, maar echt intensief boek na boek verslonden, nee. Ik schaam me eigenlijk dat ik dat moet bekennen.huisman schreef:Hoeveel boekenkasten blijven jaar in jaar uit onaangeroerd? Als alle boeken werden gelezen die verkocht worden zou er in onze gezindte vast veel meer kennis zijn.refo schreef:Ik schat in dat al die boeken weinig gelezen worden.
Precies, het moet geen nieuwe "wet" worden.Afgewezen schreef:Dat mag je toch zelf weten? Jij bent de baas over die boeken, die boeken zijn dat niet over jou.Mara schreef:Dat denk ik zeker ! Ik heb een aantal zeer goede boeken geerfd, ben er blij mee, heb zeker in sommige gelezen, maar echt intensief boek na boek verslonden, nee. Ik schaam me eigenlijk dat ik dat moet bekennen.huisman schreef:Hoeveel boekenkasten blijven jaar in jaar uit onaangeroerd? Als alle boeken werden gelezen die verkocht worden zou er in onze gezindte vast veel meer kennis zijn.refo schreef:Ik schat in dat al die boeken weinig gelezen worden.
Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaft
bekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Let niet op huisman, hij is een bibliofielMara schreef:Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaftbekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Auto heeft idd bijna geen boekenAuto schreef:Let niet op huisman, hij is een bibliofielMara schreef:Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaftbekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Maar Huisman, hoeveel boeken koop jij dan gemiddeld ?huisman schreef:Auto heeft idd bijna geen boekenAuto schreef:Let niet op huisman, hij is een bibliofielMara schreef:Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaftbekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Een beetje vezorgd boek is duur, al snel rond de 20 euro en meer, dat gaat toch zomaar niet met een gezin ?
Ik ben dol op boeken, maar koop er zelden eentje, leen ze uit de bib
huisman schreef:Auto heeft idd bijna geen boekenAuto schreef:Let niet op huisman, hij is een bibliofielMara schreef:Dat niet, maar als ik hier soms lees hoe vaak en hoeveel boeken er worden aangeschaftbekruipt de gedachte mij dat ik kennelijk weinig geld besteed in verhouding tot anderen.
Kijk, ik maak lijstjes en dan loop ik er vanzelf tegen aan. bijvb "Verzamelde leerredenen" Deel 1 t/m 12 van Kohlbrugge voor 4 euro
En binnenkort mag ik weer eens een klein bestellinkje doen.