Oorlog in Oekraine

DDD

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door DDD »

Nee. Kernwapens zijn niet veilig in de handen van de mens. Maar wat is dat wel?
refo

Bericht door refo »

Goeie ingezonden brief in de krant van vandaag.
Zelensky offert zijn burgers voor eigen positie. NAVO levert wapens zodat er nog meer verwoest wordt.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

refo schreef:Goeie ingezonden brief in de krant van vandaag.
Zelensky offert zijn burgers voor eigen positie. NAVO levert wapens zodat er nog meer verwoest wordt.
Ik zal het eens lezen. Maar ik hou inderdaad mijn hart vast, hoe de Oekraine zonder na te denken over de gevolgen vol wapens gestopt wordt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
huisman

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:
Ik zal het eens lezen. Maar ik hou inderdaad mijn hart vast, hoe de Oekraine zonder na te denken over de gevolgen vol wapens gestopt wordt.
Zeer slechte brief van iemand die de holocaust en de nazis nodig heeft om de valse argumenten van Poetin om Oekraïne te vernietigen goed te praten.
Het is noodzakelijk aan Rusland te laten zien dat hun militair kunnen grenzen heeft. @refo wil graag dat Zelensky bij de eerste aanval met de witte vlag had gezwaaid en Oekraïne had overgegeven aan Poetin en co.

Dit conflict kan ons leven compleet veranderen als Poetin werkelijk voor de nucleaire optie kiest. Ik acht die kans niet groot maar zeker niet afwezig. De dreiging is in ieder geval vele malen groter dan de coronapandemie maar Nederland feest gewoon door.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

huisman schreef: Dit conflict kan ons leven compleet veranderen als Poetin werkelijk voor de nucleaire optie kiest. Ik acht die kans niet groot maar zeker niet afwezig. De dreiging is in ieder geval vele malen groter dan de coronapandemie maar Nederland feest gewoon door.
Dit is het wat wij ook opmerken.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

We maken er een feestje van. We omarmen de vluchtelingen, ook in de kerk. Er worden zangavonden opgetuigd, met Oekraiense gasten. We rijden met busjes met goederen. Ik verbaas me. Al jaren worden we omringd door mensen die van God niet weten (willen) maar evangelisatie en naar buiten treden als rechts reformatorische kerk en open staan voor vreemdelingen verliep moeizaam, al was er soms een wolkje als eens mans hand. En nu hebben we iets om voor te zorgen en zijn onze barmhartigheden vele. Als ze uiteindelijk maar niet wreed blijken te zijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

huisman schreef:De dreiging is in ieder geval vele malen groter dan de coronapandemie
Inderdaad: https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... d-26828251

Nog een paar daagjes en dan gaat het los.
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:De dreiging is in ieder geval vele malen groter dan de coronapandemie
Inderdaad: https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... d-26828251

Nog een paar daagjes en dan gaat het los.
Dat geloof ik dan weer niet. Conventioneel raken de Russische strijdkrachten uitgeput. Bij zo’n grootschalige oorlog raken alle essentiële middelen snel op. Denk aan munitie, reserveonderdelen, brandstof enz. De slijtage aan het materiaal is enorm. In een oorlog gaat het meeste materiaal gewoon stuk zonder enig vijandig ingrijpen.
Om dit vol te houden moet in het hele achterland er een oorlogsproductie op gang komen en die is er gewoonweg niet.

Wij leerden dat in een conflict STO ( sustaine to operate) de grootste uitdaging is. Dat is voor de Russen nu ook het grootste probleem. Zie bv dit bericht https://nos.nl/l/2427004#UPDATE-container-61083103
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb nog zelden zoveel onzin in één ingezonden brief in het RD gelezen.
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:We maken er een feestje van. We omarmen de vluchtelingen, ook in de kerk. Er worden zangavonden opgetuigd, met Oekraiense gasten. We rijden met busjes met goederen. Ik verbaas me. Al jaren worden we omringd door mensen die van God niet weten (willen) maar evangelisatie en naar buiten treden als rechts reformatorische kerk en open staan voor vreemdelingen verliep moeizaam, al was er soms een wolkje als eens mans hand. En nu hebben we iets om voor te zorgen en zijn onze barmhartigheden vele. Als ze uiteindelijk maar niet wreed blijken te zijn.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor kerk jij zit, maar in mijn kerk is het omarmen van vluchtelingen nooit een probleem geweest.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In onze gemeente omarmen we vluchtelingen ook al jaren; Afghanen, Irakezen, enz.
Deze mensen vragen zich af waarom zij niet zo welkom zijn als Oekraïners.
DDD

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:In onze gemeente omarmen we vluchtelingen ook al jaren; Afghanen, Irakezen, enz.
Deze mensen vragen zich af waarom zij niet zo welkom zijn als Oekraïners.
Misschien kunnen zij zich beter afvragen waarom zij in hun buurlanden niet zo welkom zijn. Afghanistan is nu eenmaal geen buurland van de EU en Oekraïne wel.
DDD

Bericht door DDD »

Het is wel aardig om de eerste paar bladzijden van dit draadje nog eens door te lezen. Dat zou deze Ralph van Urk ook eens moeten doen. En daarnaast wat fatsoenlijke kranten lezen, en niet alleen naar Trump luisteren.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:
Ik ook niet.

Ronduit ongepast. En beschamend dat het RD dit niet heeft gecensureerd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:
Ik ook niet.

Ronduit ongepast. En beschamend dat het RD dit niet heeft gecensureerd.
Dat doen ze natuurlijk niet, en terecht.
Als je bovenin op de pagina kijkt, zie je dat het RD door plaatsing niet met de inhoud instemt.
Plaats reactie