Daar ben ik best tevreden mee, als het op interessante boeken aankomt. Alleen de combinatie goed en goedkoop is een stuk lastiger.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Wat mooi en fijn dat jullie dit kunnen doen en realiseren!Maanenschijn schreef:Wederom een zaterdag voorbereiding treffen voor het plaatsen van de mantelzorg woning voor mijn schoonouders op ons terrein. Vandaag waren de nutsvoorzieningen aan de beurt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Vanmorgen hebben we een goede vriend en buurman moeten begraven, 79 jaar. Mijn ouders kende hem en zijn vrouw al wel uit de kerk in hun jongere jaren, maar toen ze ruim 52 jaar geleden 2 weken na elkaar trouwden en buren werden ontstond een warme vriendschap. Voor mij waren/zijn het altijd een soort oom en tante geweest.
Broeder van Werkhoven, onze pastoraal werker leidde de dienst in de kerk en op de begraafplaats. Hij sprak over Psalm 23.
Het meest bijzondere vond ik dat de weduwe op verzoek van haar overleden man de dienst zelf heeft begeleid op het orgel dat wilde hij heel graag. Hij genoot er altijd zo van als ze thuis oefende of speelde in de kerkdienst. Zo knap dat ze het ook kon, ze kreeg hiervoor de kracht van God!
Broeder van Werkhoven, onze pastoraal werker leidde de dienst in de kerk en op de begraafplaats. Hij sprak over Psalm 23.
Het meest bijzondere vond ik dat de weduwe op verzoek van haar overleden man de dienst zelf heeft begeleid op het orgel dat wilde hij heel graag. Hij genoot er altijd zo van als ze thuis oefende of speelde in de kerkdienst. Zo knap dat ze het ook kon, ze kreeg hiervoor de kracht van God!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Wat bijzonder dat ze dat kon @Aggieoudje! Het is een heel sterke en empathische vrouw, ik hoop dat ze nu als weduwe ook kracht krijgt van de Heere, maar dat ze, zoals ze zelf ook altijd zoveel voor anderen doet/deed, niet vergeten word door haar medemens.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.
Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen
. Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen

En wat ga je bakken? Wat fijn als er mensen naar je omzien.merel schreef: ↑17 mei 2023, 09:03 Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.
Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen. Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
Een aardbeienbavarois slof en een advocaatslof en waarschijnlijk nog wel een red velvet cake. Ik ben nog in dubio wat ik morgen qua eten klaarmaak. Een deel van de mensen die komen, eten thuis alleen maar aardappelen met een enkele keer rijst. Wat kook je dan?Bourdon16 schreef: ↑17 mei 2023, 09:46En wat ga je bakken? Wat fijn als er mensen naar je omzien.merel schreef: ↑17 mei 2023, 09:03 Vandaag werken en daarna bakken voor het bezoek van morgen.
Ik ben deze week alleen met de kinderen en dat is best aanpoten met werk, huishouden en overhoren toetsen. Gelukkig ook veel lieve mensen om ons heen. Afgelopen maandag kregen we een lasagne de deur binnen geschoven. Dat scheelde weer tijd met koken.
Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het was een Hemelvaartspreek. Ik heb gemerkt dat meer vakante gemeenten deze gedendagen houden op een andere dag, als er een predikant kan komen. Wij hebben morgen overigens leesdient.
De tekst was uit Handelingen 1 vers 11 (midden).
Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel?
Het thema was:
HET GELOOFSZIEN VAN HET FEIT VAN DE HEMELVAART
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien
De preek van vanavond is nog na te luisteren via onderstaande link
https://kerkdienstgemist.nl/stations/1986
Het was een Hemelvaartspreek. Ik heb gemerkt dat meer vakante gemeenten deze gedendagen houden op een andere dag, als er een predikant kan komen. Wij hebben morgen overigens leesdient.
Het thema was:
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Dan hadden jullie het net zo goed samen met Wierden kunnen houden.-DIA- schreef: ↑17 mei 2023, 22:48 Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het thema was:
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien
Ja misschien was dat wel praktisch... Maar dan zouden de leden uit Wierden naar Rijssen moeten komen. Die wonen nogal verspreid: Naast Wierden wonen er leden in Almelo, Vriezenveen en Aadorp. Misschien nog wel meer plaatsen...Geytenbeekje schreef: ↑17 mei 2023, 22:58Dan hadden jullie het net zo goed samen met Wierden kunnen houden.-DIA- schreef: ↑17 mei 2023, 22:48 Vanavond de preek beluisterd vanuit Wierden, waar onze oud- herder en leraar voorging.
Het thema was:
1. Opzien
2. Inzien
3. Uitzien
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vanmorgen heerlijk in het zonnetje langs de lijn bij het korfbalveld. Bakje koffie, taartje. Wat een weer.
Tuinieren en dat is geen hobby.
Ik vind het ook maar beperkt een hobby. Maar het is mooi weer. Ik ben niet naar de rommelmarkt gegaan, omdat ik genoeg boeken heb die ik nog niet heb gelezen. Dat is dan weer een overwinning;-)