Het grote WEERTOPIC

jvdg

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door jvdg »

henriët schreef:Weer
Verwachting
maandag 05 en dinsdag 06 juli 2010
Perioden met zon
Vanavond en vannacht zijn er flinke opklaringen en tegen de ochtend kan er nevel ontstaan. De temperatuur daalt vrij snel naar een graad of 12 bij een zwakke tot matige westelijke wind.
Dinsdag ontstaat er voornamelijk in het noordoosten nog een regenbui, overigens zijn er perioden met zon en blijft het droog. De temperatuur varieert van 18 graden in het Waddengebied tot 24 graden in het zuidoosten. De wind wordt in de loop van de avond zwak en veranderlijk.
Uitgifte: 05/07/2010 19.18 uur LT

woensdag 07 juli tot en met zondag 11 juli
Flinke zonnige perioden. Geleidelijk warmer met tegen en in het weekeinde waarschijnlijk weer tropische temperaturen. Slechts kleine kans op een lokale regen- of onweersbui.
Dat wordt weer veel sproeien en zweten.
Arme Jan e.v.a..
henriët

Bericht door henriët »

jvdg schreef:
henriët schreef:Weer
Verwachting
maandag 05 en dinsdag 06 juli 2010
Perioden met zon
Vanavond en vannacht zijn er flinke opklaringen en tegen de ochtend kan er nevel ontstaan. De temperatuur daalt vrij snel naar een graad of 12 bij een zwakke tot matige westelijke wind.
Dinsdag ontstaat er voornamelijk in het noordoosten nog een regenbui, overigens zijn er perioden met zon en blijft het droog. De temperatuur varieert van 18 graden in het Waddengebied tot 24 graden in het zuidoosten. De wind wordt in de loop van de avond zwak en veranderlijk.
Uitgifte: 05/07/2010 19.18 uur LT

woensdag 07 juli tot en met zondag 11 juli
Flinke zonnige perioden. Geleidelijk warmer met tegen en in het weekeinde waarschijnlijk weer tropische temperaturen. Slechts kleine kans op een lokale regen- of onweersbui.
Dat wordt weer veel sproeien en zweten.
Arme Jan e.v.a..
veel bedrijven hebben airco in de aanbieding ;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat is wel het nadeel hier. Als het warm is wordt het zo snel broeierig. In Portugal was het ook wel eens 30 graden maar dat voelde dan veel minder warm aan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marnix schreef:Dat is wel het nadeel hier. Als het warm is wordt het zo snel broeierig. In Portugal was het ook wel eens 30 graden maar dat voelde dan veel minder warm aan.
Misschien bedoel ik dat wel als ik zeg dat ik last van de warmte heb: die ellendige broeierigheid.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Marnix schreef:Dat is wel het nadeel hier. Als het warm is wordt het zo snel broeierig. In Portugal was het ook wel eens 30 graden maar dat voelde dan veel minder warm aan.
Misschien bedoel ik dat wel als ik zeg dat ik last van de warmte heb: die ellendige broeierigheid.
Daar heb je op de veluwe nooit last van (Lijkt wel Portugal :super )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
Huh?
Als ik henriët mag geloven, is het alleen in Zeeland en op de Waddeneilanden altijd lekker fris. En uit ervaring moet ik ze inmiddels gelijk geven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
Huh?
Als ik henriët mag geloven, is het alleen in Zeeland en op de Waddeneilanden altijd lekker fris. En uit ervaring moet ik ze inmiddels gelijk geven.

Meestal gaat dit op. Niet altijd. Bij enorm hitte kan het aan zee vaak was frisser worden door wind van zee, waar de temperatuur behoorlijk lager ligt. Er zijn echter ook dagen (niet zo algemeen) dat er een aflandinge wind staat, en in dat geval kunnen de kustprovincies best eens flink heet worden.
Overigens: In Zeeland heb je echt uitersten: Het KNMI weerstation Vlissingen heeft veel invloeden van de zee, terwijl het hemelsbreed niet zo ver daar af liggende KMNI weerstation in Westdorpe soms echt een uitschieter is wat warmte betreft. Westdorpe sluit hier dan aan, aan de hete Belgische Kempen, waar het vaak net iets warmer is dan in het aangrender Nederland. Met name het Belgische weerstation Kleine Brogel geeft vaak uitschieters te zien wat hitte betreft.
Gemiddeld de koelste plekjes in de zomer zijn wel de Wadden. De eilanden, en ook het kustgebied zo van Lauwersoog tot Den Helder.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

zaterdag 10 juli tot en met woensdag 14 juli
Tijdens het weekeinde tropisch warm met temperaturen op veel plaatsen op of iets boven de 30 graden, tevens is er een (toenemende) kans op enkele stevige onweersbuien. Na het weekeinde neemt de kans op onweersbuien verder toe, de temperatuur doet een kleine stap terug naar 25 tot 30 graden.
donderdag 15 juli tot en met donderdag 22 juli
Het blijft waarschijnlijk warm, rond 25 graden en er is een 30 tot 40 % kans op buien.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

Zodra het weer omslaat naar een paar dagen regen, begint men te mopperen hoor.
Geheugen voor goed weer is meestal maar kort.
Als de vakantie toevallig even verregend is, hadden we meteen een flutzomer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Zodra het weer omslaat naar een paar dagen regen, begint men te mopperen hoor.
Geheugen voor goed weer is meestal maar kort.
Als de vakantie toevallig even verregend is, hadden we meteen een flutzomer.
Dat is waar..................
Mijn schoonzus kwam verleden week even langs fietsen..............zegt ze hé,hé....eindelijk mooi weer om m'n nieuwe fiets uit te proberen.
Ik zeg nou, we hebben in april ook veel prachtig weer gehad..........hebben op mijn verjaardag( 15 april) heerlijk buiten gezeten :)
Ze wist zich er niets van te herinneren, en geloofde er niets van :bobo :bobo :bobo
Nou dan vraag ik me toch af... :jongle
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

mij hoor je niet mopperen...k vindt het heerlijk. Het maakt mij niet uit of het heet of koud is.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:mij hoor je niet mopperen...k vindt het heerlijk. Het maakt mij niet uit of het heet of koud is.
:super Geweldig dat je er tegen kan...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
Lassie schreef:mij hoor je niet mopperen...k vindt het heerlijk. Het maakt mij niet uit of het heet of koud is.
:super Geweldig dat je er tegen kan...
tsja wat is er tegen kunnen.

Ik krijg uitslag over m'n lichaam en m'n boven benen schuren tegen elkaar aan met dit warme weer. Dus ik hou me gewoon koest en ik koel me zo nu en dan in het zwembadje.

Maar misschien heb ik het erg getroffen met m'n baantjes?
Marnix

Bericht door Marnix »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
Huh?

Meestal gaat dit op. Niet altijd. Bij enorm hitte kan het aan zee vaak was frisser worden door wind van zee, waar de temperatuur behoorlijk lager ligt. Er zijn echter ook dagen (niet zo algemeen) dat er een aflandinge wind staat, en in dat geval kunnen de kustprovincies best eens flink heet worden.
Overigens: In Zeeland heb je echt uitersten: Het KNMI weerstation Vlissingen heeft veel invloeden van de zee, terwijl het hemelsbreed niet zo ver daar af liggende KMNI weerstation in Westdorpe soms echt een uitschieter is wat warmte betreft. Westdorpe sluit hier dan aan, aan de hete Belgische Kempen, waar het vaak net iets warmer is dan in het aangrender Nederland. Met name het Belgische weerstation Kleine Brogel geeft vaak uitschieters te zien wat hitte betreft.
Gemiddeld de koelste plekjes in de zomer zijn wel de Wadden. De eilanden, en ook het kustgebied zo van Lauwersoog tot Den Helder.
Precies. Op de wadden is aflandige wind vrij lastig :)

@ Luther: Ik denk het wel inderdaad. In Portugal was 30 graden heel anders dan hier. Mijn moeder kan ook niet goed tegen warmte hier, maar heeft ooit 2 jaar in Zuid-Afrika gewoond en had er daar weer nooit last van.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henriët

Bericht door henriët »

@ Luther.. ik ben nog nooit op de wadden geweest, heb ik t nooit over gehad :) :fouet

@Dia.. dat komt zelden voor hoor, meestal heb je hier s avonds wel een lekker zeewindje!
Gesloten