Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Oude Paden

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Bericht door Oude Paden »

Ander schreef:
Oude Paden schreef:Als je het toch wil weten van me..... Kerkrechtelijk is de Stationsplein misschien wel de voortzetting.... De rechter bepaalde immers dat de oorspronkelijke kerken hun toekwam!
Maar probeer dit nu eens los te laten! Het gaat om de waarheidsvoortzetting!
En die ligt aan de Gerbrandyweg? (ben ik het wel mee eens, overigens hoor)

Over die plaatsing. Oké, misschien wat kort door de bocht maar de opzet van die rubriek is wel zo... Dus ik weet dat niet zeker en mag hierover niet suggestief zijn.

Nu die vraag nog over die zendingsavond, OP.
Met alle gebrek denk ik dat de waarheid in de Gerbrandyweg inderdaad nog gehoord word als 100 jaar geleden. Overigens weten jullie dat ik van mening ben dat vooral de aandacht voor onbekeerden (op de juiste wijze!) door de krampachtige houding wel is veranderd t.o.v. de oudvaders en 19e eeuwse prediking.

Ik ben niet naar de zendingavond geweest. Maar dit soort avonden zijn alleen maar aan te bevelen!
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

@Tiberius: 'Ik kan er maar een ding van zeggen tegen de betrokkenen: zorg dat de herdenkingsdienst van het 101-jarig bestaan gezamenlijk kan!'

Elkaar de voeten wassen in plaats van de oren...
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

- Petrus kleine geloof, toen hij wandelde op de golven!
- Job als vader
(Bovenste twee zijn de moeite waard om na te luisteren (HHK V'daal)

- Overwinnings leven --> op de eeuwige weg blijven, niet rechts of links afwijken
(Deze is ook de moeite waard om na te luisteren...ik zeg alleen niet waar :P)

My one and only goal;
His image in my soul.
Lourens

Bericht door Lourens »

Gesprek van de Here Jezus met de sadducceën over de opstanding.

Ken jij ook die kracht waar de Here over spreekt?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Super mooi. We stonden voor een keuze. Neem je je kruis op? en volg je Hem? of heb je daar geen zin in en ga je zelf je eigen weg zonder Hem. En zo is het ook. Wil je niet voor je zonden uit komen en die ook niet belijden dan heeft God niks aan jouw. Dit even in mijn woorden gezegd.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Jeremia 13
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Over de gelijkenis van het koren en het onkruid. Dat het onkruid moet blijven staan om geen koren verloren te laten gaan. Bij de oogst zal alles van elkaar gescheiden worden en er zal dan geen graan verloren gaan.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
albion

Bericht door albion »

Zondagmiddag werd zondag 29 van ds. Smits voorgelezen.

Daarin kwam onder meer in voor:

Met dezelfde Bijbel in de hand waarmee Athanasius de Drie-eenheid Gods zo krachtig verkondigde, was het Arius, die aartsketter, die een enig God verkondigde en die de Godheid der drie Personen losliet.

Met dezelfde Waarheid in de hand, waarmee Augustinus krachtig de totale doodsstaat van de mens leerde, verkondigde Pelagius dat er nog een zedelijk goed was in de mens.

Met dezelfde Waarheid in de hand, waarmee de vrije genade wordt verkondigd, met deze zelfde Bijbel tracht de remonstrant te verkondigen dat de genade algemeen is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

bidden is bannen...
doe de ban uit uw midden weg.
(n.a.v. de nederlaag van de Israëlieten bij Ai, omdat er een ban was vanwege de zonde van Achan)

Veilig in de vrijstad
Gods toornende gerechtigheid zit op ons de hielen als een bloedwreker tot wij ingaan in Christus, onze vrijstad, waar wij volkomen veilig zijn. (Jozua 20)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

In de vakantie o.a. 2 preken van Ds.G.Beens gehoord over de geestelijke wapenrusting. Over de 'schoenen'. Je moet niet te grote aantrekken(want dan ga je 'sloffen'), maar ook niet te kleine en 1 over het schild des geloofs. Een preek over de dochters van Zelafead van Ds.de Jongste(uit Tholen) in Ede en dinsdagavond heeft Ds.van Dieren in Ede(veel belangstelling, moesten zelfs stoelen worden bij geplaatst) weer eens over Ruth gepreekt over Ruth 2:20 het gesprek van Naomi en Ruth dat ze in goede veld had opgelezen.
Gian

Bericht door Gian »

Gijs83 schreef: weer eens over Ruth gepreekt over Ruth 2:20 het gesprek van Naomi en Ruth dat ze in goede veld had opgelezen.
Daar komt vast een boekje van.
Nog iets beter dan alle voorgaande ruthboeken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
gewoonjacolien

Bericht door gewoonjacolien »

Gian schreef:
Gijs83 schreef: weer eens over Ruth gepreekt over Ruth 2:20 het gesprek van Naomi en Ruth dat ze in goede veld had opgelezen.
Daar zijn al best wat boeken van, mooie geschiedenis is dat.
Wie zichzelf kent, zwijgt over anderen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gian schreef:
:haha
Jongere

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:(...) en dinsdagavond heeft Ds.van Dieren in Ede(veel belangstelling, moesten zelfs stoelen worden bij geplaatst) weer eens over Ruth gepreekt over Ruth 2:20 het gesprek van Naomi en Ruth dat ze in goede veld had opgelezen.
Die heb ik ook gehoord zondag. Nooit geweten dat je zoveel uit een tekst kon halen. Of in kan leggen moet ik eigenlijk zeggen. :)
Ik vond het wel erg ver gaan, als ik eerlijk ben.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Jongere schreef:
Gijs83 schreef:(...) en dinsdagavond heeft Ds.van Dieren in Ede(veel belangstelling, moesten zelfs stoelen worden bij geplaatst) weer eens over Ruth gepreekt over Ruth 2:20 het gesprek van Naomi en Ruth dat ze in goede veld had opgelezen.
Die heb ik ook gehoord zondag. Nooit geweten dat je zoveel uit een tekst kon halen. Of in kan leggen moet ik eigenlijk zeggen. :)
Ik vond het wel erg ver gaan, als ik eerlijk ben.
Als je Ruth ziet als een analogie, dan kan er veel.
Gesloten