Een dergelijk voorbeeld hoeft niet de geschetste situatie te ontkrachten. Het lijkt me erg ver gaan om te suggereren dat moslims altijd met wederzijds respect behandeld worden en vice versa. Veel SGP-kiezers staan open voor samenwerking met de PVV, omdat deze de valse godsdienst zou willen bestrijden.Erasmiaan schreef:Mooie reactie onder dit artikel (althans, een mooi voorbeeld):Gijs83 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... ntaire.ece
Niet alleen ds.Schreuder heft zijn vinger ertegen ook oud-burgemeester Koelewijn en de huidige burgemeester Hofland.
Ik ken persoonlijk niet de situatie in Rijssen, wel de vooroordelen. Maar het volgende heb ik van mijn Turkse collega, haar zus woont ergens in Rijssen en die zelfstandig onderneemster en heefgt alleen s' zondags tijde voor het huishouden. Ze had op een zondagmorgen de was buiten gehangen en was op familiebezoek gegaan, toen ze thuis lag de was keurig gestreken in de mand bij de voordeur, met daarop briefje van haar gereformeerde buurvrouw met exusses dat ze zo brutaal was geweest. Ze is er naartoe gegaan en de buurvrouw heeft haar uitgelegd hoe gevoellig dat bij een deel van de Rijssense bevolking ligt. De zus van collega legde op haar beurt haar kant van het verhaal uit. Haar buurvrouw heeft aangeboden om dan de was voor haar te doen op zaterdag en de turkse dame kan dan op Zondag binnenshuis strijken.
Zo gaat het volgens mij nog steeds, en dit is duidelijk een verhaal van wederzijds respect voor elkaar. Dus het is niet alleen maar negatief in Rijssen.
Maar die Filmaker zal wel van linkse huize zijn, altijd de Christelijke kerken verketteren en de Islam als slachtoffer maken. is altijd als zo geweest, altijd de Christenen Bashen maar over de Islam niets als lof.
Rijssens Stille Oorlog
Re: Rijssens Stille Oorlog
Dat is zeker zo Solipsis. Maar het tegenovergestelde is ook waar: die paar voorbeelden in die film bewijzen nog niet dat er een stille oorlog gaande is!
Je kunt het geloof wel veroordelen, en tegelijk normaal met de mensen omgaan.Solipsis schreef:Een dergelijk voorbeeld hoeft niet de geschetste situatie te ontkrachten. Het lijkt me erg ver gaan om te suggereren dat moslims altijd met wederzijds respect behandeld worden en vice versa. Veel SGP-kiezers staan open voor samenwerking met de PVV, omdat deze de valse godsdienst zou willen bestrijden.Erasmiaan schreef:Mooie reactie onder dit artikel (althans, een mooi voorbeeld):Gijs83 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... ntaire.ece
Niet alleen ds.Schreuder heft zijn vinger ertegen ook oud-burgemeester Koelewijn en de huidige burgemeester Hofland.
Ik ken persoonlijk niet de situatie in Rijssen, wel de vooroordelen. Maar het volgende heb ik van mijn Turkse collega, haar zus woont ergens in Rijssen en die zelfstandig onderneemster en heefgt alleen s' zondags tijde voor het huishouden. Ze had op een zondagmorgen de was buiten gehangen en was op familiebezoek gegaan, toen ze thuis lag de was keurig gestreken in de mand bij de voordeur, met daarop briefje van haar gereformeerde buurvrouw met exusses dat ze zo brutaal was geweest. Ze is er naartoe gegaan en de buurvrouw heeft haar uitgelegd hoe gevoellig dat bij een deel van de Rijssense bevolking ligt. De zus van collega legde op haar beurt haar kant van het verhaal uit. Haar buurvrouw heeft aangeboden om dan de was voor haar te doen op zaterdag en de turkse dame kan dan op Zondag binnenshuis strijken.
Zo gaat het volgens mij nog steeds, en dit is duidelijk een verhaal van wederzijds respect voor elkaar. Dus het is niet alleen maar negatief in Rijssen.
Maar die Filmaker zal wel van linkse huize zijn, altijd de Christelijke kerken verketteren en de Islam als slachtoffer maken. is altijd als zo geweest, altijd de Christenen Bashen maar over de Islam niets als lof.
Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar niet altijd gebeuren.
Misschien soms niet,toch wel vreemd dan dat de gehele gemeenteraad en de burgemeester en oud burgemeester en Dominees zich niet in het beeld herkennen die de film schetst.Solipsis schreef:Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar niet altijd gebeuren.
Wie open kan staan vooor de PVV zal per definitie nooit een echte SGP'er kunnen zijn.Solipsis schreef:Een dergelijk voorbeeld hoeft niet de geschetste situatie te ontkrachten. Het lijkt me erg ver gaan om te suggereren dat moslims altijd met wederzijds respect behandeld worden en vice versa. Veel SGP-kiezers staan open voor samenwerking met de PVV, omdat deze de valse godsdienst zou willen bestrijden.Erasmiaan schreef:Mooie reactie onder dit artikel (althans, een mooi voorbeeld):Gijs83 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... ntaire.ece
Die partij staat zó ver van de SGP.
Als ik hoor dat er mensen zijn met een SGP-achtergrond,
die de ideeën van de PVV sympathiek vinden,
dan vraag ik me toch wel af of die mensen ooit wisten waar de SGP voor
stond en staat.
Als je als SGP'er openstaat voor het geluid van de PVV mag je je wel eens
terdege verdiepen in wat er in de Schrift staat aangaande de vreedelingen en
onze naasten.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
De film is zaterdag pas in première gegaan?Rijssen schreef:Misschien soms niet,toch wel vreemd dan dat de gehele gemeenteraad en de burgemeester en oud burgemeester en Dominees zich niet in het beeld herkennen die de film schetst.Solipsis schreef:Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar niet altijd gebeuren.
-DIA- schreef:Wie open kan staan vooor de PVV zal per definitie nooit een echte SGP'er kunnen zijn.Solipsis schreef:Een dergelijk voorbeeld hoeft niet de geschetste situatie te ontkrachten. Het lijkt me erg ver gaan om te suggereren dat moslims altijd met wederzijds respect behandeld worden en vice versa. Veel SGP-kiezers staan open voor samenwerking met de PVV, omdat deze de valse godsdienst zou willen bestrijden.Erasmiaan schreef:Mooie reactie onder dit artikel (althans, een mooi voorbeeld):Gijs83 schreef:http://www.tctubantia.nl/regio/reggestr ... ntaire.ece
stond en staat.
onze naasten.
Lees beide progamma's maar eens door, de PVV staat toch echt het dichts bij de SGP.
Misschien gaat de SGP wel zelfs meegedogen http://bartjanspruyt.blogspot.com/2010/ ... etels.html
Klopt maar na het lezen van interviews van de maker en uitlatingen van de turkse mevrouw, kun je wel al een beeld maken waar de film over gaat.Solipsis schreef:De film is zaterdag pas in première gegaan?Rijssen schreef:Misschien soms niet,toch wel vreemd dan dat de gehele gemeenteraad en de burgemeester en oud burgemeester en Dominees zich niet in het beeld herkennen die de film schetst.Solipsis schreef:Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar niet altijd gebeuren.
Ja hoor. Nog even en boeken worden gerecenseerd op basis van de omslag. Ga de film eerst maar eens kijken alvorens het af te serveren.Rijssen schreef: Klopt maar na het lezen van interviews van de maker en uitlatingen van de turkse mevrouw, kun je wel al een beeld maken waar de film over gaat.
'Staphorst in tegenlicht' was ook in zekere zin op integere wijze gemaakt, en vooralsnog is er weinig reden om te vermoeden dat dat hier niet het geval is.
De film suggereert dat het autochtone orthodox-protestantse bevolkingsdeel zich in toenemende mate bedreigd voelt door een groeiende groep moslims in de stad.
Daar heb je een punt, dat zei ik eerst ook, totdat ik het intervieuw in Trouw las http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... quo__.htmlSolipsis schreef:Ja hoor. Nog even en boeken worden gerecenseerd op basis van de omslag. Ga de film eerst maar eens kijken alvorens het af te serveren.Rijssen schreef: Klopt maar na het lezen van interviews van de maker en uitlatingen van de turkse mevrouw, kun je wel al een beeld maken waar de film over gaat.
'Staphorst in tegenlicht' was ook in zekere zin op integere wijze gemaakt, en vooralsnog is er weinig reden om te vermoeden dat dat hier niet het geval is.
De film suggereert dat het autochtone orthodox-protestantse bevolkingsdeel zich in toenemende mate bedreigd voelt door een groeiende groep moslims in de stad.
?Rijssen schreef: Daar heb je een punt, dat zei ik eerst ook, totdat ik het intervieuw in Trouw las http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... quo__.html
Dat die man zoveel onzin uitkraamd.Solipsis schreef:?Rijssen schreef: Daar heb je een punt, dat zei ik eerst ook, totdat ik het intervieuw in Trouw las http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... quo__.html
Maar vergeet niet het kernpunt: Waar draait het om? Om het welzijn van ons land en onze naaste?Rijssen schreef:-DIA- schreef:Wie open kan staan vooor de PVV zal per definitie nooit een echte SGP'er kunnen zijn.Solipsis schreef: Een dergelijk voorbeeld hoeft niet de geschetste situatie te ontkrachten. Het lijkt me erg ver gaan om te suggereren dat moslims altijd met wederzijds respect behandeld worden en vice versa. Veel SGP-kiezers staan open voor samenwerking met de PVV, omdat deze de valse godsdienst zou willen bestrijden.
stond en staat.
onze naasten.
Lees beide progamma's maar eens door, de PVV staat toch echt het dichts bij de SGP.
Misschien gaat de SGP wel zelfs meegedogen http://bartjanspruyt.blogspot.com/2010/ ... etels.html
Of om soms meer om eigen zaken en eigen wijsheid?
Staat Gods Woord echt centraal in de PVV? Ik dacht dat hier echt een wereld van verschil lag...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Een rechts kabinet staat niet gelijk aan de PVV.Rijssen schreef: Lees beide progamma's maar eens door, de PVV staat toch echt het dichts bij de SGP.