Gemeenteraadverkiezingen

Wat is jouw stem?

Peiling eindigde op 05 mar 2010, 13:45

SGP
25
46%
Christen Unie
8
15%
Combi SGP/CU
11
20%
CDA
3
6%
PVDA
2
4%
D66
0
Geen stemmen
Groen Links
2
4%
SP
0
Geen stemmen
Plaatselijke partij
3
6%

Totaal aantal stemmen: 54

Josephus

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Josephus »

Marnix schreef:Wat Kant betreft, ik vond haar optreden in het debat na de verkiezingen dramatisch. Ik heb haar nooit een sterke partijleider gevonden en al helemaal geen sterke debater. Ik hoop dat de nieuwe man dat wat beter doet.
http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/ ... gnes_.html
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marnix

Bericht door Marnix »

Kan wat inzitten maar ik vond het doorgaans vreselijk om naar te luisteren. En een politicus moet naast het zeggen van goede dingen, ook dingen goed kunnen brengen... anders gaat de inhoud door de gebrekkige vorm verloren. Misschien heeft de SP daardoor wel een vrije val gemaakt. Als je boodschap niet overkomt doordat de boodschapper die boodschap niet kan brengen, zit je misschien niet op de goede plek. Wat je zegt wordt partijbreed bepaald, een politicus moet dat zo kunnen verwoorden dat het ook over komt. Daar schortte het nogal aan naar mijn mening.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef:Ik denk dat een vertrek van Balkenende niet zou helpen om jou wat genuanceerder tegen het CDA aan te laten kijken :) Je kan het met bepaalde punten oneens zijn, maar daarmee is Balkenende nog geen onbekwaam politicus. Ik hoop dat hij blijft zitten, ik vind dat hij het niet slecht doet... natuurlijk kan je vraagtekens zetten, zoals dat bij elke politicus kan.
Nu ben ik absoluut niet van de roomse kant, maar als ik iemand zou moeten voordragen als lijsttrekker voor het CDA dan zou het bijvoorbeeld Herman Wijffels zijn. Goede econoom, slimme man en straalt gezag uit. Precies hetgeen wat het CDA nodig heeft en Nederland in deze tijd van economische crisis. Op de tweede plaats heb ik Donner hoog in het vandaal staan. Ik heb geen hekel aan het CDA, ik hoop dat zij er bovenop komen en dat zij in het vervolg eerlijk zijn tegen hun kiezers, dan zal het CDA geen flinke rekening meer gepresenteerd krijgen.
Marnix schreef:Wat Kant betreft, ik vond haar optreden in het debat na de verkiezingen dramatisch. Ik heb haar nooit een sterke partijleider gevonden en al helemaal geen sterke debater. Ik hoop dat de nieuwe man dat wat beter doet.
Wij zijn het een keer met elkaar eens. Ik denk ook niet dat mevr. Kant dit werk langer had moeten doen, dat zou niet goed zijn geweest voor haar gezondheid. Wat mij opviel aan mevr. Kant nadat zij was opgestapt, was dat zij gelijk wat meer fleur in haar gezicht had en er gezonder uitzag. Soms zitten mensen gewoon niet op de goede plek wat betreft hun werk.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 08 mar 2010, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Hoewel mevr. Kant stond voor haar zaak en het gedachtegoed van de SP, heeft ze toch een conclusie getrokken die ook andere politieke leiders zich zouden moeten aantrekken.

Maar ja, zolang alle partijen uitdragen dat ze gewonnen hebben, ondanks de verliezen, zullen ze die conclusie niet willen trekken.
Plaats reactie