Nou bij Jan gaat een van de ouders pas naar bed als Jan naar bed gaat, en dat kan om half drie 's nachts zijn. De hele week ligt meneer niet voor 12 op bed.vlinder schreef:Welke moeder heeft haar kind wel over voor de wereld?gertje schreef: en laat Jan maar meelezen hoor, kan hij zien welke zorgen mams zich maakt, kan geen kwaad![]()
ze heeft jan niet over voor de wereld ....
Ik denk dat voorleven in de ware vreze des Heeren veel belangrijker is dan altijd gedacht wordt.
En over dat meelezen: mijn moeder was ook zo bezorgd en dat neem ik haar nog steeds niet in dank af....Zij was 20 jaar en had twee kinderen, kon lekker doen en laten wat ze zelf wilde. Ik was 21 en moest perse om 22.00 uur naar bed. Dat wil je toch niet als je 22 bent? Als ik door-de-week ergens oppaste moest ik altijd zeggen dat ik om 22.00 uur thuis moest zijn. Gevolg was dat ik al mijn oppasadresjes kwijt raakte. Wie wil nu om 21.30 uur zeggen: ik moet gaan, de oppas moet zo weg? Zelfs toen ik verkering had nog...Raar hoor!
Ze had ook de vervelende gewoonte om op te blijven tot ik thuis was. Allemaal lief en bezorgd bedoeld enzo, maar ik ervaarde geen vrijheid. Ik wilde gewoon naar bed, niet meer praten over hoe het was. Het was altijd " gewoon". En als ik wil praten, doe ik dat wel.....
Snappie?
Verder vind ik de post van Hendrikus wel erg mooi.
(eind van het liedje is dat er vast weer wordt gezegd dat ik makkelijk praten heb, want ik heb immers geen kinderen......)