Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]

Petrus

Bericht door Petrus »

Raike schreef:
Marnix schreef:
Gian schreef:
ventweg schreef:er zijn nog 3 verzen, maar deze zongen we pas nog :wink:
Hopelijk als tussenzang al blijft het me vreemd voorkomen alleen dit vers te zingen. Waarom zing je het dan nog?
Stelletje gregorianen :P

Het is toch niet zo raar een deel van een psalm te zingen... dat aansluit bij bijvoorbeeld de preek... ik vind dat je best een aantal relevante verzen mag selecteren die zingen.
Nee dat mag niet.
"Nee dat mag niet"????? Van wie niet??????
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Ik vind dat dat niet mag dan. :P

Ik vind dat net zo iets als teksten buiten hun context citeren. Een psalm is een samenhangend geheel, en wanneer je daar dan één vers uithaalt wat toevallig in jouw straatje past doe je de psalm vaak geen recht.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Marnix

Bericht door Marnix »

hehe ja maar de Bijbel is ook een samenhangend geheel :D Een heel hoofdstuk (of beter nog: een heel boek of nog beter: De hele Bijbel lezen) is dan net zo goed noodzaak Een bijbelvers citeren zou dan net zo goed vallen onder "iets uit de context rukken" ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

classicfm
Hummel

Bericht door Hummel »

Ik luister de ganse dag Radio Veronica, 3fm en Radio 538. Voornamelijk top40-muziek. Zeer hoogstaand! :)
Petrus

Bericht door Petrus »

Hummel schreef:Zeer hoogstaand! :)
Staat zeker op het dak???
Gian

Bericht door Gian »

Hummel schreef:Ik luister de ganse dag Radio Veronica, 3fm en Radio 538. Voornamelijk top40-muziek. Zeer hoogstaand! :)
Ja, dat luister ik ook de hele week. Vooral 538 :?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Marnix schreef:hehe ja maar de Bijbel is ook een samenhangend geheel :D Een heel hoofdstuk (of beter nog: een heel boek of nog beter: De hele Bijbel lezen) is dan net zo goed noodzaak Een bijbelvers citeren zou dan net zo goed vallen onder "iets uit de context rukken" ;)
Dat kan ja, hoeft niet perse, maar daar ben ik dus ook geen voorstander van. :wink:
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:hehe ja maar de Bijbel is ook een samenhangend geheel :D Een heel hoofdstuk (of beter nog: een heel boek of nog beter: De hele Bijbel lezen) is dan net zo goed noodzaak Een bijbelvers citeren zou dan net zo goed vallen onder "iets uit de context rukken" ;)
Marnix, mag ik je een goede tip geven? Lees eens "Gods lof op de lippen" van dr. Jan Smelik. In dat boek worden ook heel zinnige dingen gezegd over het "versjes zingen" *. De auteur is van onverdacht vrijgemaakte huize, dus van harte aanbevolen! :wink:

* Een van onze predikanten gaat zelfs zo ver dat hij regelmatig knip-en-plak-verzen laat zingen: Psalm 33 vers 5a en 10b bijvoorbeeld...
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
Marnix, mag ik je een goede tip geven? Lees eens "Gods lof op de lippen" van dr. Jan Smelik. In dat boek worden ook heel zinnige dingen gezegd over het "versjes zingen" *. De auteur is van onverdacht vrijgemaakte huize, dus van harte aanbevolen! :wink:

* Een van onze predikanten gaat zelfs zo ver dat hij regelmatig knip-en-plak-verzen laat zingen: Psalm 33 vers 5a en 10b bijvoorbeeld...
Aiaiai, waar ben ik aan begonnen :) Maar als ik het boekje ergens vind zal ik het eens lezen :) Volgens mij heb ik al wel wat er over meegekregen via het ND trouwens.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Volgens mij heb ik al wel wat er over meegekregen via het ND trouwens.
Dat zou best eens kunnen! Ziehier!
Petrus

Bericht door Petrus »

De onvolprezen R.O....................en nog stééds zonder theemutsen! :mrgreen: :mrgreen:
Lassie

Bericht door Lassie »

Brenton Brown: Reign in me
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik luister nu een Zweedse pop zender. RixFM. Best grappig, je verstaat er alleen niks van, als ze gaan praten.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Petrus

Bericht door Petrus »

RTL FM
Gesloten