Oranjegekte

refo

Re: Oranjegekte

Bericht door refo »

Wie is koning voetbal nu weer?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Wie is koning voetbal nu weer?
Ik vind dit een vervelende vraag. Ik zou in alle ernst willen antwoorden: een handlanger van de satan.
refo

Bericht door refo »

Beetje minder mag ook wel.

Van mij hoeft het ook allemaal niet, maar de mensen zijn meestal gezeliger dan rond andere tijden. Een gemeenschappelijke vijand verbroedert. Dan liever met een leren knikker dan met kanonnen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik hoop toch zo dat Nederland in de eerste twee/drie wedstrijden gigantisch verliezen gaat. Dan is het op 24 juni weer helemaal klaar.
helma

Bericht door helma »

gister zagen we in de supermarkt oranjeglacé's
zegt mijn dochtertje: mam, kopen we die koninginnedagkoeken?
een vrouw naast me keek ietwat verbijsterd opzij. Ze zal wel gedacht hebben....ook een toeziend voogd nodig?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:gister zagen we in de supermarkt oranjeglacé's
zegt mijn dochtertje: mam, kopen we die koninginnedagkoeken?
een vrouw naast me keek ietwat verbijsterd opzij. Ze zal wel gedacht hebben....ook een toeziend voogd nodig?
:haha
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
huisman

Bericht door huisman »

Ik hoorde bij één van de vorige wereldkampioenschappen een dominee die aan het eind van zijn preek de jeugd apart toesprak op ongeveer deze wijze: Zo jeugd nu nog even een vraag aan jullie . Zijn jullie ook zo bezig met de WK? Ik hoop het toch wel, denk elke dag aan de WK is belangrijk hoor. Ja ik bedoel echt de WK de WederKomst jullie dachten toch niet aan dat uiterst onbelangrijk spelletje? De wederkomst van Christus ben je daar voor bereid ,daar moet het om gaan in je leven.
'K vond het een mooie manier om de jeugd te benaderen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Mister schreef:Ik hoop toch zo dat Nederland in de eerste twee/drie wedstrijden gigantisch verliezen gaat. Dan is het op 24 juni weer helemaal klaar.
Ja, de reisburo's hopen dat ook. Het schijnt dat Nederland massaal niet boekt.
--------------
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:
Mister schreef:Ik hoop toch zo dat Nederland in de eerste twee/drie wedstrijden gigantisch verliezen gaat. Dan is het op 24 juni weer helemaal klaar.
Ja, de reisburo's hopen dat ook. Het schijnt dat Nederland massaal niet boekt.
Het lijkt me dat reisburo's dan vooral hopen op én een lang voetbalseizoen én een zomervakantie boeking.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook nog niets geboekt hebben... :blush :huhu
Joannah

Bericht door Joannah »

Erasmiaan schreef:Bij ons is het weer 'bal'. Ik werk bij de overheid. Onlangs is er een vergadering geweest van 'de bazen' en die hebben besloten dat, als Nederland eventueel de kwartfinale haalt, en die kwartfinale wordt op vrijdag om 16.00 uur gevoetbald, dat iedereen om 15.00 uur naar huis mag om de wedstrijd thuis te zien :bobo .

Onbegrijpelijk. Als je naar de dokter moet onder werktijd kost het je vrije tijd, maar voor voetbal wordt alvast maar vantevoren besloten dat iedereen weg mag...
ach, economisch gaat het zo fantastisch, dat kan er wel af hoor.
Voor voetbal moet alles wijken, In Zuid Afrika zelf werden de laatste paar jaar, in voorbereiding voor deze hype, kosten nog moeiten gespaard om het de bezoekers maar zo makkelijk en mooi mogelijk te maken.
De situatie in de townships heeft er geen cent van mee geprofiteerd, en zal dat ook nauwelijks.
Die droom van Mandela is ongeveer wel verdampt,
Money talks and has no colour.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
rekcor

Bericht door rekcor »

De vraag hier is: kun je van het spelletje voetbal op een WK genieten, zonder daarmee de gekte eromheen goed te keuren, ja, die gekte zelfs af te wijzen? Ik denk van wel.

Zo kan ik ook aandelen kopen en toch de gekte op de beurzen afkeuren.
Zo kan ik rijk worden, zonder dat geld mij gaat beheersen.
Zo kan ik een oudvader lezen, zonder met hem te dwepen.
Zo kan ik lid worden van een kerk, zonder mee te doen met bekrompen kerkmuurdenken dat de eenheid in Christus geweld aan doet.
enz.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ah, de tweejaarlijkse discussie is er weer :)
rekcor schreef:De vraag hier is: kun je van het spelletje voetbal op een WK genieten, zonder daarmee de gekte eromheen goed te keuren, ja, die gekte zelfs af te wijzen? Ik denk van wel.

Zo kan ik lid worden van een kerk, zonder mee te doen met bekrompen kerkmuurdenken dat de eenheid in Christus geweld aan doet.
enz.
Mee eens
The Groom's still waiting at the altar
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bonny schreef:Ah, de tweejaarlijkse discussie is er weer :)
rekcor schreef:De vraag hier is: kun je van het spelletje voetbal op een WK genieten, zonder daarmee de gekte eromheen goed te keuren, ja, die gekte zelfs af te wijzen? Ik denk van wel.

enz.
Mee eens
Mee oneens. Hoe wil je e.e.a. trouwens los zien van elkaar? Van het spel genieten kan toch alleen live of per TV. In beide gevallen krijg je de gekte er gratis bij, daar kun je je niet voor afsluiten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Bonny schreef:Ah, de tweejaarlijkse discussie is er weer :)

enz.
Mee eens
Mee oneens. Hoe wil je e.e.a. trouwens los zien van elkaar? Van het spel genieten kan toch alleen live of per TV. In beide gevallen krijg je de gekte er gratis bij, daar kun je je niet voor afsluiten.
Helemaal mee eens.
refo

Bericht door refo »

Refoforum verdient er in ieder geval wel aan.....
--------------
Gesloten