Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Komt er een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB?
Waarom hoeft een christelijke vluchteling zich niet aan de regels te houden? Aanvragen asiel doe je in het eerste eu land wat je aandoet. Wat is daar ingewikkeld aan?
-
- Verbannen
Inderdaad. Dat is ook nog een belangrijk punt.
-
Zijn de lopende procedures dan al aangescherpt? Het lijkt mij logisch dat het IND bekeringsverhalen goed toetst. Met geluk zoeken is niks mis. De term gelukzoekers heeft een negatieve lading gekregen, maar wie van ons zoekt geen geluk?MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:35We hebben een Iraanse vluchteling in onze gemeente. Ik ken zijn relaas niet goed. Echter werd er een paar weken geleden indringend voor hem gebeden. De predikant van zijn huisgemeente is in Iran opgepakt. Een paar weken later zijn zijn naaste familie en veel gemeenteleden van het bed gelicht. Niemand weet waar ze zijn en of ze nog leven.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 15:23En met Timmermans aan het roer, wordt de christenvervolging in Nederland geboren. Daar blijf ik liever nog veel verder bij vandaan.ZWP schreef: ↑13 jun 2024, 15:21Het is toch te idioot voor woorden dat er überhaupt gedacht wordt om Wilders premier te laten zijn? Wat zijn we dan met zn allen opgeschoven in wat we acceptabel vinden.MGG schreef: ↑13 jun 2024, 14:39 Wilders mocht geen minister-president worden. Ik vind het niet fair om te zeggen dat hij mensen naar voren schuift om het vuile werk op te knappen.
1. Door Wilders zijn overtuiging is een normaal leven onmogelijk! Niemand wordt voor zijn lol 24/7 beveiligd.
2. Mensen kiezen zelf of zij minister willen worden. Bij Fleur Agema is het haar grote droom.
3. Jij vind dat de PVV geen antwoorden heeft, maar daar gaat de kiezer over. Blijkbaar denken veel kiezer hier anders over.
4. Leden hebben is een keuze. Elke partij mag dat zelf weten. Blijkbaar weerhoudt het miljoenen mensen niet om op de PVV te stemmen.
Je laatste vragen vind ik bijzonder en weinig recht doen aan wat ik of dit forum waarneem. Persoonlijk heb ik liever dat het CDA weer 50 zetels haalt en we als land een fatsoenlijk conservatieve koers varen. Helaas is de realiteit anders. Bij de keus tussen Wilders en Timmermans of Trump of Biden is de keus voor mij eenvoudig. Niet omdat ik blij ben met de keus, maar nog minder met het alternatief.
Ik vind het eveneens te idioot voor woorden dat Wilders zo beveiligd moet worden. Dat wens je niemand toe. Ik heb geen enkel respect voor de lieden die deze dreiging veroorzaken.
Of het iemands droom is, is vrij irrelevant. Misschien moet je die juist niet hebben? Het is in ieder geval totaal geen adequaat criterium.
Dat er veel mensen zo over denken als de PVV vraag ik me af. Hij hij vooral gewonnen door een duidelijk geluid op migratie. De rest van z'n rechtse retoriek verdween gelukkig snel in de ijskast. Veel kiezers maken overigens niet dat iets moreel goed is, dat zou je toch moeten weten vanuit de Bijbel?
Inderdaad heb ik ook veel liever een CDA met 50 zetels, zeker weten. (Ik vind dat Bontebal het goed doet)
Het gedweep met rechts (ook door de SGP helaas) snap ik totaal niet vanuit christelijk oogpunt. En ook niet met het oog op de geschiedenis. Ik kies liever voor Biden/Timmermans dan voor Trump/Wilders. Met de laatste twee, en met radicaal rechts in het algemeen is het een politiek van zondebokken aanwijzen, schreeuwen maar niet leveren, niet doen wat je zelf preekt en groepen tegen elkaar opzetten. Iets waar we ver vandaan moeten blijven.
Ga. Je. Diep. Schamen. GGlid door Timmermans zo te framen. Je hebt nul aanwijzingen voor iets in die richting, laat staan enig besef wat christenvervolging werkelijk inhoudt.
Wat ik wel weet is dat elke Christelijke vluchteling die nu nog in NL in procedure is het heel erg moeilijk gaat krijgen om te bewijzen dat hij om religieuze redenen is gevlucht. Want ja zij/hij is volgens de rechtse stemmers natuurlijk een gelukszoeker en onderdeel van de asieltsunami.
Er wordt onder Timmermans totaal geen Christelijk onderwijs afgeschaft. Toon dat eens aan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 17:48Ik ga me helemaal niet schamen. Ik vind het helemaal prima dat Markuszower minister wordt van Asiel en Migratie.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:35We hebben een Iraanse vluchteling in onze gemeente. Ik ken zijn relaas niet goed. Echter werd er een paar weken geleden indringend voor hem gebeden. De predikant van zijn huisgemeente is in Iran opgepakt. Een paar weken later zijn zijn naaste familie en veel gemeenteleden van het bed gelicht. Niemand weet waar ze zijn en of ze nog leven.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 15:23En met Timmermans aan het roer, wordt de christenvervolging in Nederland geboren. Daar blijf ik liever nog veel verder bij vandaan.ZWP schreef: ↑13 jun 2024, 15:21
Het is toch te idioot voor woorden dat er überhaupt gedacht wordt om Wilders premier te laten zijn? Wat zijn we dan met zn allen opgeschoven in wat we acceptabel vinden.
Ik vind het eveneens te idioot voor woorden dat Wilders zo beveiligd moet worden. Dat wens je niemand toe. Ik heb geen enkel respect voor de lieden die deze dreiging veroorzaken.
Of het iemands droom is, is vrij irrelevant. Misschien moet je die juist niet hebben? Het is in ieder geval totaal geen adequaat criterium.
Dat er veel mensen zo over denken als de PVV vraag ik me af. Hij hij vooral gewonnen door een duidelijk geluid op migratie. De rest van z'n rechtse retoriek verdween gelukkig snel in de ijskast. Veel kiezers maken overigens niet dat iets moreel goed is, dat zou je toch moeten weten vanuit de Bijbel?
Inderdaad heb ik ook veel liever een CDA met 50 zetels, zeker weten. (Ik vind dat Bontebal het goed doet)
Het gedweep met rechts (ook door de SGP helaas) snap ik totaal niet vanuit christelijk oogpunt. En ook niet met het oog op de geschiedenis. Ik kies liever voor Biden/Timmermans dan voor Trump/Wilders. Met de laatste twee, en met radicaal rechts in het algemeen is het een politiek van zondebokken aanwijzen, schreeuwen maar niet leveren, niet doen wat je zelf preekt en groepen tegen elkaar opzetten. Iets waar we ver vandaan moeten blijven.
Ga. Je. Diep. Schamen. GGlid door Timmermans zo te framen. Je hebt nul aanwijzingen voor iets in die richting, laat staan enig besef wat christenvervolging werkelijk inhoudt.
Wat ik wel weet is dat elke Christelijke vluchteling die nu nog in NL in procedure is het heel erg moeilijk gaat krijgen om te bewijzen dat hij om religieuze redenen is gevlucht. Want ja zij/hij is volgens de rechtse stemmers natuurlijk een gelukszoeker en onderdeel van de asieltsunami.
Je trekt mijn woorden volledig uit hun verband. Onder Timmermans wordt het christelijk onderwijs afgeschaft en bemoeit men zich met alle godsdienstige aangelegenheden in onze reformatorische gezindte. Mensen die dat niet inzien, zouden zich moeten schamen. Ik heb het helemaal niet over vluchtelingen die vanwege christenvervolging hier komen.
Je toon is aanmatigend en ik kan er niets mee. Ik vind het niet erg de toon die hier past. Dat heb ik gisteren ook al aangegeven.
En nee, je denkt het niet te hebben over vluchtelingen maar je raakt onze Christelijke broeders en zusters door zo blij te zijn met die de ramp die Markuszower is voor iedere vluchteling.
Stel je toch eens voor dat we armen en behoeften gingen kleden, eten geven, onderdak bieden. Maar ja, doen wat Jezus zegt is ook bijzonder lastig. Dan kun je het wel hebben over de 'toon die hier niet past' maar de muziek die in dit onderwerp wordt gemaakt door sommigen klinkt als een zwaar misplaatste jubelzang.
-
- Verbannen
Dat staat in het verkiezingsprogramma van PvdA-GroenLinks. Zoek maar op.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:58Er wordt onder Timmermans totaal geen Christelijk onderwijs afgeschaft. Toon dat eens aan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 17:48Ik ga me helemaal niet schamen. Ik vind het helemaal prima dat Markuszower minister wordt van Asiel en Migratie.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:35We hebben een Iraanse vluchteling in onze gemeente. Ik ken zijn relaas niet goed. Echter werd er een paar weken geleden indringend voor hem gebeden. De predikant van zijn huisgemeente is in Iran opgepakt. Een paar weken later zijn zijn naaste familie en veel gemeenteleden van het bed gelicht. Niemand weet waar ze zijn en of ze nog leven.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 15:23 En met Timmermans aan het roer, wordt de christenvervolging in Nederland geboren. Daar blijf ik liever nog veel verder bij vandaan.
Je trekt mijn woorden volledig uit hun verband. Onder Timmermans wordt het christelijk onderwijs afgeschaft en bemoeit men zich met alle godsdienstige aangelegenheden in onze reformatorische gezindte. Mensen die dat niet inzien, zouden zich moeten schamen. Ik heb het helemaal niet over vluchtelingen die vanwege christenvervolging hier komen.
Je toon is aanmatigend en ik kan er niets mee. Ik vind het niet erg de toon die hier past. Dat heb ik gisteren ook al aangegeven.
En nee, je denkt het niet te hebben over vluchtelingen maar je raakt onze Christelijke broeders en zusters door zo blij te zijn met die de ramp die Markuszower is voor iedere vluchteling.
Stel je toch eens voor dat we armen en behoeften gingen kleden, eten geven, onderdak bieden. Maar ja, doen wat Jezus zegt is ook bijzonder lastig. Dan kun je het wel hebben over de 'toon die hier niet past' maar de muziek die in dit onderwerp wordt gemaakt door sommigen klinkt als een zwaar misplaatste jubelzang.
En verder ga je niet in op het punt van @Wim Anker.
Ik heb geen enkele moeite met het aanpassen van artikel 23 zoals GL/PvdA voorstaan.( Pagina 63 verkiezingsprogramma.) En daar staat nergens dat je geen Christelijk onderwijs kan aanbieden. Vervolgens maak jij er van dat dit riekt naar Christenvervolging? Ik vind het bewust framen van een integere politicus bijzonder onsmakelijk.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 18:00Dat staat in het verkiezingsprogramma van PvdA-GroenLinks. Zoek maar op.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:58Er wordt onder Timmermans totaal geen Christelijk onderwijs afgeschaft. Toon dat eens aan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 17:48Ik ga me helemaal niet schamen. Ik vind het helemaal prima dat Markuszower minister wordt van Asiel en Migratie.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:35
We hebben een Iraanse vluchteling in onze gemeente. Ik ken zijn relaas niet goed. Echter werd er een paar weken geleden indringend voor hem gebeden. De predikant van zijn huisgemeente is in Iran opgepakt. Een paar weken later zijn zijn naaste familie en veel gemeenteleden van het bed gelicht. Niemand weet waar ze zijn en of ze nog leven.
Verder ga je niet in op hoe onchristelijk het beleid wordt op asielzoekers. Je kan hier onmogelijk achter staan en vervolgens menen dat je je aan Gods geboden houdt dat zondags in je gemeente klinkt.
-
In Mattheus 7 staan mooie dingen over het oordelen van elkaar.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 18:18Ik heb geen enkele moeite met het aanpassen van artikel 23 zoals GL/PvdA voorstaan.( Pagina 63 verkiezingsprogramma.) En daar staat nergens dat je geen Christelijk onderwijs kan aanbieden. Vervolgens maak jij er van dat dit riekt naar Christenvervolging? Ik vind het bewust framen van een integere politicus bijzonder onsmakelijk.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 18:00Dat staat in het verkiezingsprogramma van PvdA-GroenLinks. Zoek maar op.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:58Er wordt onder Timmermans totaal geen Christelijk onderwijs afgeschaft. Toon dat eens aan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 17:48 Ik ga me helemaal niet schamen. Ik vind het helemaal prima dat Markuszower minister wordt van Asiel en Migratie.
Verder ga je niet in op hoe onchristelijk het beleid wordt op asielzoekers. Je kan hier onmogelijk achter staan en vervolgens menen dat je je aan Gods geboden houdt dat zondags in je gemeente klinkt.
Mijn vraag of de lopende procedures al aangescherpt zijn, staat nog open. Verder is het beleid nog weinig concreet. Hoe kan jij nu al beoordelen dat het onchristelijk beleid wordt?
Je bedoelde ik in algemene zin maar wie de schoen past... :-)MGG schreef: ↑13 jun 2024, 18:49In Mattheus 7 lees ik lezenswaardige dingen over het oordelen van elkaar.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 18:18Ik heb geen enkele moeite met het aanpassen van artikel 23 zoals GL/PvdA voorstaan.( Pagina 63 verkiezingsprogramma.) En daar staat nergens dat je geen Christelijk onderwijs kan aanbieden. Vervolgens maak jij er van dat dit riekt naar Christenvervolging? Ik vind het bewust framen van een integere politicus bijzonder onsmakelijk.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 18:00Dat staat in het verkiezingsprogramma van PvdA-GroenLinks. Zoek maar op.MarJT schreef: ↑13 jun 2024, 17:58
Er wordt onder Timmermans totaal geen Christelijk onderwijs afgeschaft. Toon dat eens aan.
Mijn vraag of de lopende procedures al aangescherpt zijn, staat nog open. Verder is het beleid nog weinig concreet. Hoe kan jij nu al beoordelen dat het onchristelijk beleid wordt?
De uitspraken van Wilders en beoogd minister Markuszower (wapenbezit/integriteitsrisco volgens de AIVD) wijzen zonder meer op een zover mogelijk inhumaan beleid die gevoerd moet worden. Dat lijkt me volledig duidelijk.
Edit. Markuszower is nu al geen kandidaat meer lees ik net.
Ik lees dat ook met. Het wordt Marjolein Faber. Nog nooit van gehoord.
Het verbaast mij trouwens dat Fleur Agema niet genoemd wordt als vice premier. Ik dacht echt dat zij Wilders' rechterhand was.
Het verbaast mij trouwens dat Fleur Agema niet genoemd wordt als vice premier. Ik dacht echt dat zij Wilders' rechterhand was.
-
Faber is een van de bekendere PVV'ers. Geen top 3, maar zeker wel top 10. Jarenlang fractievoorzitter van de PVV in de Eerste Kamer.
Laatst gewijzigd door MGG op 13 jun 2024, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
PvdA/GL willen het christelijk onderwijs helemaal niet afschaffen, ze zijn enkel voor een acceptatieplicht voor bijzondere scholen. Er zijn nu al ook reformatorische scholen met een open toelatingsbeleid, dus reformatorisch onderwijs kan gewoon blijven bestaan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 jun 2024, 17:48 Ik ga me helemaal niet schamen. Ik vind het helemaal prima dat Markuszower minister wordt van Asiel en Migratie.
Dit staat met andere woorden ook in het verkiezingsprogramma van de VVD:Het is hoog tijd om artikel 23 van de Grondwet te moderniseren. Vanzelfsprekend eisen we dat alle scholen de basiswaarden van onze democratische rechtsstaat onderschrijven. Scholen wordt nadrukkelijk verboden om kinderen of leraren te weigeren op basis van hun geloof of achtergrond. Ouders krijgen geen leerplichtontheffing en geen vergoeding voor het leerlingenvervoer meer voor hun kind op grond van geloofsovertuiging.
Daarnaast staat er:We wijzigen artikel 23 van de grondwet zodat de vrijheid van onderwijs niet het gelijkheidsbeginsel mag ondermijnen. Er komt een acceptatieplicht van leerlingen in het bijzonder onderwijs. Identiteitsverklaringen schaffen we af, want iedereen moet veilig zichzelf kunnen zijn. Ouders mogen kinderen niet langer thuishouden vanwege richtingsbezwaren.
Dat betekent dat er op catechisatie gaat worden gecontroleerd of wij geen 'onvrije waarden' aanleren.We voeren de Wet toezicht op informeel onderwijs in, zodat kinderen geen onvrije waarden aanleren.
In het verkiezingsprogramma van de PVV staat daarentegen:
Het is dus de PVV die ons wil verbieden onze christelijke identiteit uit te dragen. We mogen leerlingen niet meer leren wat ze moeten denken.Vorming in levensvisie en politiek is aan de ouders, niet aan de school. Leerkrachten moeten kinderen leren hóé ze moeten denken en niet wát ze moeten denken. [...] Er is echter geen plaats voor onderwijs dat haaks staat op de belangrijkste uitgangspunten waarop onze samenleving is gebaseerd: vrijheid, gelijkwaardigheid van man en vrouw, heteroseksueel of LHBTI, gelovig of geloofsverlater.
Hoe kun je op het gebied van onderwijs de PVV en VVD de voorkeur geven boven PvdA/GL?
- Maanenschijn
Vreselijk, Marjolein Faber. Die ken ik vanuit Gelderland.merel schreef:Ik lees dat ook met. Het wordt Marjolein Faber. Nog nooit van gehoord.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat is de mevrouw die in een tweet loog over een steekincident dat gepleegd werd door een autochtone Nederlander. Zij dacht dat het een allochtoon met een noord Afrikaans uiterlijk was.
Toen zij door Nieuwsuur geconfronteerd werd, zei ze voortdurend: "Mijn tweet klopt".
En dat wordt dus nu minister.

Alles beter dan Gidi Markuszower, waarvan we allang wisten dat hij banden had met een buitenlandse geheime dienst. Over gevaren voor het landsbelang gesproken...Profesto schreef: ↑13 jun 2024, 19:32Dat is de mevrouw die in een tweet loog over een steekincident dat gepleegd werd door een autochtone Nederlander. Zij dacht dat het een allochtoon met een noord Afrikaans uiterlijk was.
Toen zij door Nieuwsuur geconfronteerd werd, zei ze voortdurend: "Mijn tweet klopt".
En dat wordt dus nu minister.![]()
Nu is Faber echt wel een beter idee dan Markuszower. Zegt niet veel, maar toch. Wel benieuwd of Markuszower in Kamer kan blijven als hij inderdaad niet door veiligheidsscreening kwam.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."