Is het bij de CGK gebruikelijk dat leden van het vorige moderamen niet herkozen woeden?
Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
-
-
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Dat denk ik niet, ds. Buijs zat namelijk ook in het vorige moderamen.
De meest progressieve synode met het meest (denkbaar) behoudende moderamen?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ds Buijs zat in het vorige moderamen.. Ds den Butter en ds Roosendaal zijn deze keer niet afgevaardigd en Ds. Schenau is niet gekozen voor dit moderamen.
Sol Justitia Illustra Nos
-
Nog?Emma de Jong schreef: ↑21 jun 2024, 13:38Nog niet.
Het is nu compleet toch?
Het percentage voor - tegen is in ieder geval precies andersom tov de uitslag van het convent.Mistig schreef: ↑21 jun 2024, 12:32De meest progressieve synode met het meest (denkbaar) behoudende moderamen?
Dat vind ik wel opvallend.
Het moderamen heeft als taak de vergaderingen goed voor te bereiden, te leiden en ervoor te zorgen dat besluiten worden uitgevoerd. Het maakt dan in mijn ogen niet bepaald uit welke opvattingen het desbetreffende lid heeft.
Ik dacht dat het alleen 's ochtends was.
Maar blijkbaar gaan ze de hele dag door?
https://kerkdienstgemist.nl/stations/24 ... vents/live
Maar blijkbaar gaan ze de hele dag door?
https://kerkdienstgemist.nl/stations/24 ... vents/live
Dat doet CGK Zwolle al ruim 20 jaar. Samenwonenden mogen daar ook zonder dat zij belijdenis hebben gedaan hun kind laten dopen. Dat is binnen de CGK ruimschoots bekend. Waarom dan nu ineens deze actie?J.C. Philpot schreef: ↑19 jun 2024, 13:56Je bent niet goed op de hoogte van de feiten. Urk Eben Haëzer heeft in haar motivate aangegeven dat de reden is dat de cgk Zwolle al jarenlang praktiserende homoseksuelen toelaat tot het avondmaal.
-
Nee, er komt nog een vijfde moderamenlid. Daar wordt nu over gestemd. Dat zal waarschijnlijk toch niet ds. Schenau worden, maar iemand uit de PS van het Westen.HHR schreef: ↑21 jun 2024, 13:58Nog?Emma de Jong schreef: ↑21 jun 2024, 13:38Nog niet.
Het is nu compleet toch?
En ook een 2e assessor is gekozen in de persoon van Ds. W.J. van Gent.
Wel grappig omdat hij juist tegen het verkiezen van een vijfde moderamenlid was/is.
-
- Verbannen
Als deze uitslag al zo behoudend is, vind ik dit wel hoopgevend voor andere stemmingen. Welke ligging heeft ds. J. Oosterbroek?
Ik niet. Het is jammer dat de verhouding niet gelijk is. Zeker met deze extra stemming (met iemand uit de PS van het Westen erbij) had de synode een kans om ook het moderamen echt een afspiegeling van de kerken/synodeleden te laten zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑21 jun 2024, 16:47Als deze uitslag al zo behoudend is, vind ik dit wel hoopgevend voor andere stemmingen. Welke ligging heeft ds. J. Oosterbroek?
-
Ds. Oosterbroek staat in Dronten.GerefGemeente-lid schreef: ↑21 jun 2024, 16:47Als deze uitslag al zo behoudend is, vind ik dit wel hoopgevend voor andere stemmingen. Welke ligging heeft ds. J. Oosterbroek?