De gedachte van GerGem-Lid om op te staan is niet vreemd. Want als hij dit ziet als fundamentele afwijkingen, dus geen gerommel in de marge, dan is opstaan wel logisch. Dit ligt ook wel in lijn met Psalm 1 waaruit blijkt dat een Christen welzalig is als hij niet staat of zit op de weg van de goddelozen. Zie bijvoorbeeld de eerste twee versen: "Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters; Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht". Vanuit deze verzen zie je dus duidelijk dat God radicale keuzes verwacht. De vraag is dus meer: zijn vrouwelijke ambtsdragers en de eucharistie fundamentele verschillen?Ambtenaar schreef:Nee, je moet gewoon je fatsoen bewaren en blijven zitten.GerefGemeente-lid schreef: ↑02 aug 2023, 21:58 Dan dien je op te staan en weg te gaan. Zo moeilijk lijkt me dat niet.Ik ben wat meer oecumenisch ingesteld dan jij.Een dienst bezoeken waarin de vervloekte afgoderij wordt bedreven, is trouwens wel bijzonder vreemd, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk