Er is wel goed of slecht.Ambtenaar schreef:Er is geen goed of slecht. We kunnen slechts constateren dat jij een latente nazi bent.HersteldHervormd schreef:[Nog steeds geen goede reden waarom het wél goed zou zijn...
Reductio ad Hitlerum
Er is wel goed of slecht.Ambtenaar schreef:Er is geen goed of slecht. We kunnen slechts constateren dat jij een latente nazi bent.HersteldHervormd schreef:[Nog steeds geen goede reden waarom het wél goed zou zijn...
Misschien moet jij dan eens toelichten wat er goed en slecht is aan de vermenging van volken, want anderen hier kunnen dat goed of slecht niet benoemen.HersteldHervormd schreef: Er is wel goed of slecht.
Reductio ad Hitlerum
Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.Ambtenaar schreef:Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Wat een onzin. Het blijft makkelijk om mensen met een andere mening richtingen de hoek van nazi te duwen.Ambtenaar schreef:De enige reden waarom je dit niet zou willen is als je gelooft in zuiverheid van rassen. Dan ben je maar een paar stapjes verwijderd van het gedachtengoed van de nazi's. Eerder in dit topic zeg je dat je niet kunt geloven dat mensen in staat zijn om anderen te vermoorden vanwege hun etniciteit, seksuele geaardheid, etc. Wel nu, je bent zelf maar die paar stapjes daarvan verwijderd, je hebt het zelf enkel niet in de gaten.HersteldHervormd schreef: Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
Nou, omdat we als Christen misschien geleerd hebben niet in 'wij' en 'zij' te denken?HersteldHervormd schreef:Niet zo slim hè?Erik1960 schreef:Euh… wij zijn zelf met die vermenging begonnen he. Iets met VOC ofzo?
Maargoed, ik hoor graag een goede rede
Vertel dat even tegen alle gewonden en nabestaanden van de doden. De angst voor terreur uit de islamitische hoek is zo groot dat er in West-Europa tientallen prominente mensen beveiligd moeten worden (oa Wilders). Daarbij komt dat bijna niemand een grap durft te maken over de islam, maar wel over het Christendom. Ik weet zeker dat dit komt door de angst voor een geweldige reactie.Ambtenaar schreef:Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Ik geef aan dat het aantal mensen dat bereid is om terreur uit te oefenen op basis van religieuze motieven nihil is. Jouw bovenstaande bijdrage doet daar niets aan af.J.C. Philpot schreef: Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.
Ook de AIVD houd zich met deze dreiging bezig. Dat je dit ontkent laat enkel zien dat je een gigantische blinde vlek hebt (netjes uitgedrukt) op dit punt.
Wanneer je op die manier naar de wereld kijkt, laat je je leiden door angst. De schutter in Christchurch was een blanke man, maar dat geeft je toch geen angst voor blanke mannen mag ik hopen? Ik snap de reflex wel (heb zelf gemengde gevoelens bij kale mannen), maar je kunt daar je wereldbeeld niet op bouwen.J.C. Philpot schreef:Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.
Ook de AIVD houd zich met deze dreiging bezig. Dat je dit ontkent laat enkel zien dat je een gigantische blinde vlek hebt (netjes uitgedrukt) op dit punt.
Ik ga bijzonder vriendschappelijk om met bepaalde collega's met een Moslim-achtergrond, dus die angst valt best mee.Erik1960 schreef:Wanneer je op die manier naar de wereld kijkt, laat je je leiden door angst. De schutter in Christchurch was een blanke man, maar dat geeft je toch geen angst voor blanke mannen mag ik hopen? Ik snap de reflex wel (heb zelf gemengde gevoelens bij kale mannen), maar je kunt daar je wereldbeeld niet op bouwen.J.C. Philpot schreef:Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.
Precies, ik ga ook vriendschappelijk om met Moslims. Dat is ook mijn punt niet.J.C. Philpot schreef:Ik ga bijzonder vriendschappelijk om met bepaalde collega's met een Moslim-achtergrond, dus die angst valt best mee.Erik1960 schreef:Wanneer je op die manier naar de wereld kijkt, laat je je leiden door angst. De schutter in Christchurch was een blanke man, maar dat geeft je toch geen angst voor blanke mannen mag ik hopen? Ik snap de reflex wel (heb zelf gemengde gevoelens bij kale mannen), maar je kunt daar je wereldbeeld niet op bouwen.J.C. Philpot schreef:Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.
Maar als we op basis van vraag sturing geven aan de immigratie naar Nederland (waar ik een voorstander van ben), dan zou ik het zeer onverstandig vinden om deze risico's te negeren.
Dit is wel interessant. Misschien even een uitstapje, want ja, hier komt een breder punt aan de orde:merel schreef:Toch schuurt dat voor mijn gevoel. In hoeverre staan wij open voor andere culturele achtergronden en in hoeverre benaderen wij deze mensen ook anders?Herman schreef:Volgens mij moeten we hiervan leren niet krampachtig om te gaan om alles tot een eenheid te willen smeden. Zij voelen zich fijn in hun eigen gemeenschap en wij in de onze. Dat is prima.merel schreef:Ah, met dat laatste nuanceer je het. Ik zie namelijk in mijn nabije omgeving wat het doet met mensen als je structureel anders benaderd wordt vanwege je huidskleur. Ik heb daar heel veel moeite mee.
Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.Ambtenaar schreef:Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Klopt nihil op 8 miljard mensen zijn nog steeds duizendenDDD schreef:Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.Ambtenaar schreef:Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.