De kerk en de gekleurde medemens

HersteldHervormd

Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:[Nog steeds geen goede reden waarom het wél goed zou zijn...
Er is geen goed of slecht. We kunnen slechts constateren dat jij een latente nazi bent.
Er is wel goed of slecht.

Reductio ad Hitlerum
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Er is wel goed of slecht.

Reductio ad Hitlerum
Misschien moet jij dan eens toelichten wat er goed en slecht is aan de vermenging van volken, want anderen hier kunnen dat goed of slecht niet benoemen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.
Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.

Ook de AIVD houd zich met deze dreiging bezig. Dat je dit ontkent laat enkel zien dat je een gigantische blinde vlek hebt (netjes uitgedrukt) op dit punt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Merel, ik vraag gewoon om een argument waarom je volken moet vermengen? Je stelt weer een wedervraag.
De enige reden waarom je dit niet zou willen is als je gelooft in zuiverheid van rassen. Dan ben je maar een paar stapjes verwijderd van het gedachtengoed van de nazi's. Eerder in dit topic zeg je dat je niet kunt geloven dat mensen in staat zijn om anderen te vermoorden vanwege hun etniciteit, seksuele geaardheid, etc. Wel nu, je bent zelf maar die paar stapjes daarvan verwijderd, je hebt het zelf enkel niet in de gaten.
Wat een onzin. Het blijft makkelijk om mensen met een andere mening richtingen de hoek van nazi te duwen.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:Euh… wij zijn zelf met die vermenging begonnen he. Iets met VOC ofzo?
Niet zo slim hè?
Maargoed, ik hoor graag een goede rede ;)
Nou, omdat we als Christen misschien geleerd hebben niet in 'wij' en 'zij' te denken?
Wat is er trouwens tegen vermenging?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
MGG

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Ook niet zo positief (en dat is gedeeltelijk door het westen zelf veroorzaakt). Maar daarom moeten we die risico's nog niet naar Europa halen. Ondanks dat ik een groot voorstander ben van immigratie, vermenging en huwelijken tussen verschillende etnische achtergronden.
Het aantal mensen dat bereid is om op basis van religieuze motieven terreur te zaaien is nihil. Je punt is daarmee een farce.
Vertel dat even tegen alle gewonden en nabestaanden van de doden. De angst voor terreur uit de islamitische hoek is zo groot dat er in West-Europa tientallen prominente mensen beveiligd moeten worden (oa Wilders). Daarbij komt dat bijna niemand een grap durft te maken over de islam, maar wel over het Christendom. Ik weet zeker dat dit komt door de angst voor een geweldige reactie.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.

Ook de AIVD houd zich met deze dreiging bezig. Dat je dit ontkent laat enkel zien dat je een gigantische blinde vlek hebt (netjes uitgedrukt) op dit punt.
Ik geef aan dat het aantal mensen dat bereid is om terreur uit te oefenen op basis van religieuze motieven nihil is. Jouw bovenstaande bijdrage doet daar niets aan af.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.

Wanneer je op die manier naar de wereld kijkt, laat je je leiden door angst. De schutter in Christchurch was een blanke man, maar dat geeft je toch geen angst voor blanke mannen mag ik hopen? Ik snap de reflex wel (heb zelf gemengde gevoelens bij kale mannen), maar je kunt daar je wereldbeeld niet op bouwen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Erik1960 schreef:
J.C. Philpot schreef:Vertel dat maar aan de nabestaanden van Theo van Gogh, van andere Europese aanslagen, of aan mijn Amerikaanse collega die in New York 11 september 2001 heeft meegemaakt. En die daar nog steeds last van heeft.

Wanneer je op die manier naar de wereld kijkt, laat je je leiden door angst. De schutter in Christchurch was een blanke man, maar dat geeft je toch geen angst voor blanke mannen mag ik hopen? Ik snap de reflex wel (heb zelf gemengde gevoelens bij kale mannen), maar je kunt daar je wereldbeeld niet op bouwen.
Ik ga bijzonder vriendschappelijk om met bepaalde collega's met een Moslim-achtergrond, dus die angst valt best mee.

Maar als we op basis van vraag sturing geven aan de immigratie naar Nederland (waar ik een voorstander van ben), dan zou ik het zeer onverstandig vinden om deze risico's te negeren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd

Ik ga even een reactie geven op Erik, Ambtenaar en merel:

Ik zie persoonlijk twee verschillende dingen:

- De groep immigranten, en wat dat teweeg brengt, geestelijk en maatschappelijk;
- De personen op zichzelf;

Vanuit punt 1 kan je het een en ander vaststellen, maar wel wetende dat dit een groep is, dus niet persoonlijk. Zo zijn er gevolgen die de migranten veroorzaakt hebben. Zowel prettige gevolgen als onprettige.

Maar vanuit de individuen is het schadelijk als je met bepaalde argumenten komt, omdat het nietszeggend is. Abdul kan een overval plegen waar Mehmet niks mee te maken heeft. Zo simpel is het.

In mijn opinie is het niet zozeer ontzettend schadelijk om volken te mengen. De vraag is wel of je er goed aan doet omdat culturen botsen. Iedereen wil zijn eigen identiteit behouden. Voorbeeld: Prachtig dat de GKV en OGGIN samen in een kerk gaan. Maar het is wachten op problemen.

Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd waarom we wél volken moeten vermengen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

J.C. Philpot schreef:
Erik1960 schreef:

Ik ga bijzonder vriendschappelijk om met bepaalde collega's met een Moslim-achtergrond, dus die angst valt best mee.

Maar als we op basis van vraag sturing geven aan de immigratie naar Nederland (waar ik een voorstander van ben), dan zou ik het zeer onverstandig vinden om deze risico's te negeren.
Precies, ik ga ook vriendschappelijk om met Moslims. Dat is ook mijn punt niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

merel schreef:
Herman schreef:
merel schreef:Ah, met dat laatste nuanceer je het. Ik zie namelijk in mijn nabije omgeving wat het doet met mensen als je structureel anders benaderd wordt vanwege je huidskleur. Ik heb daar heel veel moeite mee.
Volgens mij moeten we hiervan leren niet krampachtig om te gaan om alles tot een eenheid te willen smeden. Zij voelen zich fijn in hun eigen gemeenschap en wij in de onze. Dat is prima.
Toch schuurt dat voor mijn gevoel. In hoeverre staan wij open voor andere culturele achtergronden en in hoeverre benaderen wij deze mensen ook anders?
Dit is wel interessant. Misschien even een uitstapje, want ja, hier komt een breder punt aan de orde:
Wij... ja wij Nederlanders, blanke (oeps, witte) mensen, wij worden steeds meer zogenaamd tolerant jegens van alles en nog wat. Maar ook steeds meer intolerant jegens wat ons vreemd is. Hier ontstaat in feite de grondslag van wat in het groot "OORLOG" wordt genoemd. De ene groep staat tegen de andere groep. De ene groep vindt zichzelf meer superieur boven een andere groep. Het gevolg: Oorlog!
Ja, gewoon oorlog. Kijk maar!
Communicatie tussen mr. W. en mrs. B.
W. Jij moet doen wat wij allemaal doen!
B. Nee, nee, doen we niet, wij voegen ons niet naar jullie regels.
Nee, wij hebben onze eigen gewoonten en daar blijven jullie, witte mensen, af!
W. Witte wat? Oh je bedoelt blanke mensen, jaja dat dat zijn dan zeker blanke schone, goede mensen?
B. Nee nee, helemaal niet, jullie noemen ons zwart, nou dan gaan we jullie wit noemen.
W. Oké, daar zit wat in... Hmmm... Even denken, wat nu te doen... Tja...
Eigenlijk heb je gelijk, wij moeten anderen geen kopieën maken van onszelf...
B. Ja, dat is waar, maar... er komt zo wel verwarring. Soms hele grote verwarring!
W. Denk je, waarom dan? Heb je een voorbeeld?
B. Nou gewoon, wat denk je wat jullie 'zwarte piet' met ons doet?
W. Nou ja, dat is toch een schertsfiguur?
B. Jawel, maar dit is toch een belediging voor ons soort mensen? En kijken jullie eens hoe je tegen Arabieren en Chinezen aankijken! Moet je die afbeeldingen zien, puur wanstaltig beeld dat in jullie hersens zit!
W. Oh, dus jullie denken toch dat er meer soorten mensen zijn?
B. Nee tuurlijk niet, maar iedereen is gelijk
W. Wie zegt dan van niet?
B. Jullie, tenminste, ga de geschiedenis een na en denk na!
W. Hoe bedoel je, denk ik niet na dan?
B. Nee niet echt. Jullie ware slavenhandelaren, en jullie handelden in mensen
W. Oke, daar dacht ik even niet aan maar dat deden ze heel vroeger. Wij doen dat niet meer.
B. Jawel, dat zie je nog overal. Jullie maken schertsfiguren van mensen die anders zijn dan jullie!
W. Een voorbeeld?
B. Nou neem bv. zwarte piet, dat zei ik al, dat kan toch niet, dat is een raar soort mens, die jullie dan neger noemden.
W. Maar dat doen we toch al lang niet meer?
B. O nee? Jullie hebben je misdragen jegens ons soort mensen
W. Maar we hebben toch duizendmaal onze excuses aangeboden?
B. Maar ja, daarmee wis de misdaad nie uit!
W. Ja dat is zo wat moeten dan doen?
B. Net zo als wij doen
W. Oh ja, en dan moeten we zeker ook onze huid veranderen?
B. Nee nee, gewoon
W. Wat dan?
B. Geen grapjes meer, ik wordt boos!
W. Ik ook! We hebben al duzend moal ons executies aangeboden en ‘t is nog niet goed!
B. Nee, misdaad is misdaad, dat komt niet goed met executies… euh, excuses.
W. Dus we moeten helemaal gelijk worden aan jullie?
B. Ja toch?
W. Maar wij hebben hier een heel andere cultuur. Moeten we die dan aanpassen aan jullie?
B. Nou ja, maar wel veranderen! En niet meer praten van negers en zwarte pieten.
W. Daar zijn we toch al zo lang mee bezig, en het werkt gewoon nog niet.
B. Dan moeten jullie toch gewoon raciaal… euh, radicaal veranderen!
W. We zijn al raciaal… oeps, radicaal veranderd.
B. Nou daar merk ik nog niks van!!!
W. Jullie gaan ons dus de wetten voorschrijven?
B. Nee, maar jullie moeten mogen ons niet beledigen
W. Doen we dat dan?
B. Jaaaaa zeker! Ga eerst zwarte piet een grondig uitbannen. Alle afbeeldingen vernietigen en wat denken jullie van jullie gouden koets, enz.
W. Maar dan gaan we toch onze geschiedenis herschrijven?
B. Als dat moet, ja!
W. Dat doen we écht niet, dan verloochenen we onze cultuur!
B. Oké, dat is duidelijk: ik verklaar hiermee jullie de oorlog!

En... wat ik me nu afvraag: Kun je zo'n fictief gesprek nog plaatsen zonder dat iemand zich op de tenen getrapt voelt? Want ja, we zijn heel tolerant, maar dat gaat niet altijd en voor alles op...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
deschpin

Bericht door deschpin »

De fysieke vermenging is nog niet zo'n probleem

Uit de geschiedenis weten we inmiddels wel dat culturen vroeg of laat gaan clashen ook hetzelfde met geloofsopvattingen en de ruimte daarvoor in de publieke ruimte.

als indicatie moet je naar de jongeren-/straattaal kijken die wordt steeds meer bepaald door jeugd met moslimachtergrond en wordt klakkeloos gekopieerd door de andere jeugd.
Heb ze thuis uitgelegd wat wollah eigenlijk betekend maar de jeugd doorziet het helemaal niet meer wat de impact is van hun taalgebruik..
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
DDD

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
deschpin

Re: RE: Re: De kerk en de gekleurde medemens

Bericht door deschpin »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
Ik vrees dat je dat ernstig onderschat.
Klopt nihil op 8 miljard mensen zijn nog steeds duizenden
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Plaats reactie