Mag je ook in geloof bidden om een stuk of 25?moeder schreef:beste mensen, houd op met dit gekrakeel. je verwoest jezelf en anderen en de kerk. ga op je knieen en vraag de Heere of Hij er nog eentje zou willen geven.

Mag je ook in geloof bidden om een stuk of 25?moeder schreef:beste mensen, houd op met dit gekrakeel. je verwoest jezelf en anderen en de kerk. ga op je knieen en vraag de Heere of Hij er nog eentje zou willen geven.
Als ik dat zo lees, denk ik (het was immers voor de Stille Revolutie) dat men in 1920 allemaal nog oud-'extreem' was.DDD schreef:Welnee. Daar is helemaal geen verandering in sinds 1920. Zij het dat de rechterflank steeds extremer wordt en de linkerflank langzamerhand is gedecimeerd door een voortdurende uitstroom uit de kerk. De verscheidenheid die er voor de oorlog was, is er niet meer.
Ik meen van vorig jaar te hebben onthouden dat rond 13:00 en 18:00 uur een update wordt gegeven. Indien 's avonds ook vergaderd wordt, dan komt aan het einde van de vergadering een laatste update.Geytenbeekje schreef:Hoe laat wordt bekend gemaakt of er mensen zijn aangenomen ?
Er zijn al meer dan genoeg kerken.moeder schreef:beste mensen, houd op met dit gekrakeel. je verwoest jezelf en anderen en de kerk. ga op je knieen en vraag de Heere of Hij er nog eentje zou willen geven.
Dat zie ik zeker niet. Het is ook helemaal niet onderbouwd. Lees maar een boek als Afwachten of verwachten.GGotK schreef:De verscheidenheid nu is groter dan voor de oorlog, als je dat niet ziet wordt het lastig.DDD schreef:Welnee. Daar is helemaal geen verandering in sinds 1920. Zij het dat de rechterflank steeds extremer wordt en de linkerflank langzamerhand is gedecimeerd door een voortdurende uitstroom uit de kerk. De verscheidenheid die er voor de oorlog was, is er niet meer.
Dat is ook veel beter dan al die show (daar lijkt het soms wel op).moeder schreef:beste mensen, houd op met dit gekrakeel. je verwoest jezelf en anderen en de kerk. ga op je knieen en vraag de Heere of Hij er nog eentje zou willen geven.
Ik denk dat je hier appels met peren vergelijkt. Ds. Steenblok werd verwelkomt omdat er weinig predikanten waren die gestudeerd hadden. Ook was in die tijd charisma en het goed kunnen verwoorden van de bevinding een duidelijke voorwaarde. Predikanten zoals ds. Lamain trokken echt overvolle kerken. En hij had geen prediking die uitblonk van een diepgravende Schriftuitleg. Al haast ik me te zeggen dat hij van God geleerd was.DDD schreef:Dat zie ik zeker niet. Het is ook helemaal niet onderbouwd. Lees maar een boek als Afwachten of verwachten.GGotK schreef:De verscheidenheid nu is groter dan voor de oorlog, als je dat niet ziet wordt het lastig.DDD schreef:Welnee. Daar is helemaal geen verandering in sinds 1920. Zij het dat de rechterflank steeds extremer wordt en de linkerflank langzamerhand is gedecimeerd door een voortdurende uitstroom uit de kerk. De verscheidenheid die er voor de oorlog was, is er niet meer.
moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.
Precies, omdat een kruimel en een woord van Jezus een volmaakte volheid bevatten.moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.
En wijlen ds. P. Blok, ex-curator, zei eens: We zagen op de lege kansels...Ad Anker schreef:Precies, omdat een kruimel en een woord van Jezus een volmaakte volheid bevatten.moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.
Hier gaat het om 87 vacante gemeenten. Dan mag je gelovig vragen om 87 kandidaten.
2 Koningen 13moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.
Lukas 10:2 "...daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote."moeder schreef:De kananeese vrouw vroeg om EEN kruimel. De hoofdman over honderd EEN woord omdat ze het niet waardig waren. de Heere spreekt dat dat een groot geloof is. Hier op het forum spreken ze over gelovig vragen om 25.