https://www.mklaassen.net/boekbesprekin ... t-verbond/Bezorgd schreef:Zou daar een link zijn?refo schreef:Vermoedelijk heeft ds Klaassen zijn boek geschreven als tegenwicht op het onlangs verschenen boek over het verbond van gergempredikanten.
Interessant.
Maar in een recensie was de PKN predikant Hoogendoorn wel positief over dat boek.
Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
- Johann Gottfried Walther
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dank voor de link.Johann Gottfried Walther schreef:https://www.mklaassen.net/boekbesprekin ... t-verbond/Bezorgd schreef:Zou daar een link zijn?refo schreef:Vermoedelijk heeft ds Klaassen zijn boek geschreven als tegenwicht op het onlangs verschenen boek over het verbond van gergempredikanten.
Interessant.
Maar in een recensie was de PKN predikant Hoogendoorn wel positief over dat boek.
Ds Klaassen is dus ook niet heel negatief. Prettige recensie, qua toon.
-
- Verbannen
Nathanaël schreef:Jantje, misschien dat Ad Anker nog benieuwd is naar je verdere reactie, dus plaats hem gerust. Ik heb besloten er niet meer op in te gaan. Als jij op andere plaatsen mijn reacties toch wegzet als ´gezanik´ en ´zwak´, dan ga ik mijn tijd er niet meer aan verdoen.
Prima. Dan beëindig ik ook de discussie.Ad Anker schreef:ik ga er over stoppen.
(...)
Maar ik ga er echt over stoppen.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- - - Verwijderd door Hollander - - -
Laatst gewijzigd door Hollander op 02 nov 2019, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Over de inhoud stop ik niet hoor Jantje. Maar je pakt het slim aan zo...Jantje schreef:Nathanaël schreef:Jantje, misschien dat Ad Anker nog benieuwd is naar je verdere reactie, dus plaats hem gerust. Ik heb besloten er niet meer op in te gaan. Als jij op andere plaatsen mijn reacties toch wegzet als ´gezanik´ en ´zwak´, dan ga ik mijn tijd er niet meer aan verdoen.Prima. Dan beëindig ik ook de discussie.Ad Anker schreef:ik ga er over stoppen.
(...)
Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Is ook een mooie bundel van deze GG predikanten.Bezorgd schreef:Dank voor de link.Johann Gottfried Walther schreef:https://www.mklaassen.net/boekbesprekin ... t-verbond/Bezorgd schreef:Zou daar een link zijn?refo schreef:Vermoedelijk heeft ds Klaassen zijn boek geschreven als tegenwicht op het onlangs verschenen boek over het verbond van gergempredikanten.
Interessant.
Ds Klaassen is dus ook niet heel negatief. Prettige recensie, qua toon.
Het is niet mijn bedoeling geweest om ds. Schot in een kwaad daglicht te stellen. Echter zijn visie, zoals die in de recensie naar voren komt is niet gereformeerd, zoals ik de oude gereformeerde schrijvers lees. Maar ja, wat is gereformeerd?Jantje schreef:Zeg @Nathanaël, je zit nu aan @DIA's hoofd te zeuren omdat hij het woord 'remonstrants' heeft laten vallen, maar ik vind wel dat je meet met twee maten, aangezien je @DDD en @Mistig nog helemaal niet ter verantwoording hebt geroepen. Zij beweerden direct dat ds. Schot niet-gereformeerde uitspraken bezigt, zonder daarbij steekhoudende argumenten te noemen. En dus vind ik het vooralsnog enkel een zwaktebod van hen. Bovendien vind ik jouw reactie op de recensie van ds. Schot ook niet sterk. De door jouw geciteerde delen uit het boek van ds. Klaassen bewijzen mij des te meer dat ds. Schot gewoon volledig gelijk heeft. Ik vind het voorbeeld van de penalty bovendien volkomen ongepast en zeer oneerbiedig. En vooral het missen van de separering stemt mij ook niet gerust. Ds. Schot eindigt ermee dat het lezen van dit boek hem verdrietig maakte. Welnu, ik schreef zondag dat ik ook zeer bedroefd was. Dat mocht ik toen eigenlijk niet melden. Ik heb toen zo zorgvuldig mogelijk geprobeerd uit te leggen waarom ik moeite had in mijn gemoed met de prediking van ds. Vreugdenhil. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat dit een vergelijkbare zaak is (zij het dat het nu een boek is en geen preek), en in die zin kan ik ds. Schot dus zeer goed invoelen. Zijn visie steun ik volledig.
Overigens heb ik ds. Schot een poos geleden gehoord over het verbond van God met het (huidige) volk van Israël. Daar had hij een prachtige visie op, wat mij betreft.
Dus nee, het is niet persoonlijk, maar op de inhoud. En de toon van deze recensie is wat mij betreft zeer onaardig en lelijk.
Eigenlijk is alles (inhoudelijk) wat ik zou willen zeggen, gezegd door @Nathanaël en @DDD.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Ja ja, zo kan ik het ook. Ik ga op deze basis geen discussie aan. Het spijt me.Ad Anker schreef:Over de inhoud stop ik niet hoor Jantje. Maar je pakt het slim aan zo...Jantje schreef:Nathanaël schreef:Jantje, misschien dat Ad Anker nog benieuwd is naar je verdere reactie, dus plaats hem gerust. Ik heb besloten er niet meer op in te gaan. Als jij op andere plaatsen mijn reacties toch wegzet als ´gezanik´ en ´zwak´, dan ga ik mijn tijd er niet meer aan verdoen.Prima. Dan beëindig ik ook de discussie.Ad Anker schreef:ik ga er over stoppen.
(...)
Het is eigenlijk ook te zot voor woorden: 118 reacties op een recensie van een predikant van de Gereformeerde Gemeenten die gewoon dingen aanstipt waar hij moeite mee heeft en vervolgens door voornamelijk GerGemmers wordt afgepoeierd. Ik kan daar met mijn pet werkelijk waar niet bij. Het is te zot voor woorden. Ik hoop niet dat hij meeleest, of anderen van zijn collegapredikanten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
Natuurlijk wordt er meegelezen.
En misschien wordt er van geleerd.
En misschien wordt er van geleerd.
- Maanenschijn
Waarom is dit te zot voor woorden? Omdat de argumentatie echt hinderlijk vaak bij je ontbreekt dan maar meerkeuze:Jantje schreef: Het is eigenlijk ook te zot voor woorden: 118 reacties op een recensie van een predikant van de Gereformeerde Gemeenten die gewoon dingen aanstipt waar hij moeite mee heeft en vervolgens door voornamelijk GerGemmers wordt afgepoeierd. Ik kan daar met mijn pet werkelijk waar niet bij. Het is te zot voor woorden. Ik hoop niet dat hij meeleest, of anderen van zijn collegapredikanten.
a): Het is een Ger.Gem dominee, ik ben Ger.Gem, dus heeft de dominee gelijk.
b:) De GerGemmers op dit forum, en de enkele Bonder zijn ver afgedwaald van de oude leer en willen daarom door ds. Schot niet op de waarheid worden gewezen.
c:) De toon van ds. Schot is prima, het is slechts aanstippen, het is niet nodig om dat kritisch te beoordelen.
d:) Ik waardeer zowel ds Schot als ds. Klaassen, zij passen beide binnen de bandbreedte van ons gereformeerd belijden. Daarom zijn die 118 reacties heel niet nodig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Is dat zo? Moet elk leerstuk in elke preek weerklinken? Je kunt toch niet in elke preek 'alles' zeggen?-DIA- schreef:Dat is heel duidelijk het onderscheid noemen tussen het ware werk van God en het zeer nabijkomende algemeen overtuigend werk van de Heilige Geest.
Deze separatie moet in elke preek weerklinken.
Bovendien, er staat wel in de Bijbel dat het Evangelie alle creaturen verkondigd moet worden, maar niet dat in elke preek kenmerken gegeven moeten worden van het ware en algemene werk van Gods Geest. Wél lezen we in het NT allerlei waarschuwingen zowel aan het adres van gelovigen als ongelovigen om niet af te vallen, geen wortel van bitterheid toe te laten in het hart, etc. etc.
- Maanenschijn
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
@Jantje, de vraag mag natuurlijk ook als open vraag gelezen worden, met dito antwoord.
Ik heb mij gisteren en vandaag echt buitengewoon zitten verbazen over het gemak dat op dit forum predikanten (die ik met al hun gebrek beschouw als dienstknechten van de Heere God) worden weggezet. Verbazen is een understatement.
Ik heb mij gisteren en vandaag echt buitengewoon zitten verbazen over het gemak dat op dit forum predikanten (die ik met al hun gebrek beschouw als dienstknechten van de Heere God) worden weggezet. Verbazen is een understatement.
-
- Verbannen
Nu maak je het me nog moeilijk, want er zijn 2 antwoorden juist, mijns inziens: c en d.Maanenschijn schreef:Waarom is dit te zot voor woorden? Omdat de argumentatie echt hinderlijk vaak bij je ontbreekt dan maar meerkeuze:Jantje schreef: Het is eigenlijk ook te zot voor woorden: 118 reacties op een recensie van een predikant van de Gereformeerde Gemeenten die gewoon dingen aanstipt waar hij moeite mee heeft en vervolgens door voornamelijk GerGemmers wordt afgepoeierd. Ik kan daar met mijn pet werkelijk waar niet bij. Het is te zot voor woorden. Ik hoop niet dat hij meeleest, of anderen van zijn collegapredikanten.
a): Het is een Ger.Gem dominee, ik ben Ger.Gem, dus heeft de dominee gelijk.
b:) De GerGemmers op dit forum, en de enkele Bonder zijn ver afgedwaald van de oude leer en willen daarom door ds. Schot niet op de waarheid worden gewezen.
c:) De toon van ds. Schot is prima, het is slechts aanstippen, het is niet nodig om dat kritisch te beoordelen.
d:) Ik waardeer zowel ds Schot als ds. Klaassen, zij passen beide binnen de bandbreedte van ons gereformeerd belijden. Daarom zijn die 118 reacties heel niet nodig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Dat geldt toch niet alleen voor ds. Klaassen, maar zeker ook voor ds. Schot, mag ik aannemen?Maanenschijn schreef:@Jantje, de vraag mag natuurlijk ook als open vraag gelezen worden, met dito antwoord.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Maanenschijn
Zeker, daarom schreef ik ook 'predikanten'.Jantje schreef:Dat geldt toch niet alleen voor ds. Klaassen, maar zeker ook voor ds. Schot, mag ik aannemen?Maanenschijn schreef:@Jantje, de vraag mag natuurlijk ook als open vraag gelezen worden, met dito antwoord.