Kledingstijl leerlingen

huisman

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door huisman »

merel schreef:Mijn man koopt toch echt zelf zijn kleding en koopt wat hij mooi vindt. Eigenlijk bemoei ik mij daar nooit mee. Mijn vader koopt ook altijd zijn eigen kleding en daar bemoeit mijn moeder zich ook nooit mee.

Op mijn werk rollen ze echt onder de tafel van het lachen als ze horen dat er mannen zijn die niet zelf hun eigen kleding kopen. Daar begrijpt buiten kerkelijk Nederland echt helemaal niets van.
.

Wij zijn weer terug in de tijd voor de Franse revolutie. Een verwijfde samenleving waar mannen zich drukmaken over hun haardracht, kleding en zich uitgebreid parfumeren.
Bah.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

merel schreef:Mijn man koopt toch echt zelf zijn kleding en koopt wat hij mooi vindt. Eigenlijk bemoei ik mij daar nooit mee. Mijn vader koopt ook altijd zijn eigen kleding en daar bemoeit mijn moeder zich ook nooit mee.

Op mijn werk rollen ze echt onder de tafel van het lachen als ze horen dat er mannen zijn die niet zelf hun eigen kleding kopen. Daar begrijpt buiten kerkelijk Nederland echt helemaal niets van.
Oh...
Ik koop nooit zelf kleding, nog nooit gedaan ook.
Geen verstand van.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
merel

Bericht door merel »

@ huisman Ik geloof niet dat ik dat een aardige opmerking vind, erg veroordelend ook.
Desiree

Bericht door Desiree »

Nou ja, laat maar ook.
Laatst gewijzigd door Desiree op 15 jun 2015, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

merel schreef:@ huisman Ik geloof niet dat ik dat een aardige opmerking vind, erg veroordelend ook.
Hoezo?
En als dat al zo, waarom is jouw opmerking dan wel aardig?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
merel

Bericht door merel »

@ luther
Ligt het daar niet meer aan, dat je het nooit gedaan hebt dan dat je er daadwerkelijk geen verstand van hebt?

Mijn man heeft voordat ik hem leerde kennen jaren zelf zijn kleding gekocht. Dan zou het toch vreemd zijn als ik dat ineens over zou nemen? Ik weet niet eens welke maat hij heeft. Hij koopt alles zelf tot aan zijn sokken, ondergoed en sportkleding toe. Soms ben ik erbij, maar uiteindeiljk pakt hij zelf wat hij mooi vindt.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Ik ging er eigenlijk van uit dat iedere man wel zijn eigen kleding koopt. Waarom zou je dat je vrouw laten doen, het is je butler niet.
Kan je toch prima zelf.
Mara

Bericht door Mara »

Curatorium schreef: Waarom zou je dat je vrouw laten doen, het is je butler niet.
Kan je toch prima zelf.
Dus jij wast, strijkt en verstelt het ook zelf?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Strijken en wassen wel, wanneer dat nodig is. Maar dat is iets anders als kleren kopen. Waarom zou je vrouw dat moeten doen?
Mara

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:Strijken en wassen wel, wanneer dat nodig is. Maar dat is iets anders als kleren kopen. Waarom zou je vrouw dat moeten doen?
Ik bespeur hier een generatiekloof (denk ik).
Of "mijn was" is mij te dierbaar om ermee te laten experimenteren.
Ik zie om me heen hoe mannen een wasmachine vullen. :ouin
En het resultaat daarna. :ouin :ouin
merel

Bericht door merel »

Eh, huisman bestempelt het zelf uitkiezen van kleding en zelf je afspraken maken bij de kapper al als verwijfd, terwijl ik het niet meer dan normaal vind dat je je zelf verzorgd. Als je dat kon voordat je je partner leerde kennen, dan houdt dat toch niet ineens op?

En wat ik aangaf over mijn collega's. Het is voor een buitenstaander al erg moeilijk om te snappen dat je gelooft en waarom je gelooft. Dat wordt al als iets vreemds gezien. En ik weet er alles van, omdat mijn hele schoonfamilie buitenkerkelijk is. Dan wordt je al gedwongen om bepaalde keuzes te motiveren en zijn zijn dit soort dingen erg moeilijk te onderbouwen naar buitenkerkelijken. Ik ken het namelijk alleen in refo kringen. En dat is niet verkeerd bedoeld, als je begrijpt wat ik bedoel
helma

Bericht door helma »

Wij gaan bijna altijd samen. Zowel voor mijn kleding als voor de zijne. Hij heeft erg echt meer kijk op dan ik.
En verwijfd is hij zeker niet. :)
Marco

Bericht door Marco »

Mara schreef:Of "mijn was" is mij te dierbaar om ermee te laten experimenteren.
Oooh. Wat doen wij mannen fout? Moeten we de wasmachine bemoedigend toespreken, dan ;( ?

Ik vul hem thuis ook af en toe. En wat erger is: ik haal hem soms ook leeg..
Laatst gewijzigd door Marco op 15 jun 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

De was en strijk doe ik meestal, maar toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag, ging die taak probleemloos over op manlief.
Mara

Bericht door Mara »

Marco schreef:
Mara schreef:Of "mijn was" is mij te dierbaar om ermee te laten experimenteren.
Oooh. Wat doen wij mannen fout? Moeten we de wasmachine bemoedigend toespreken, dan ;( ?

Ik vul hem thuis ook af en toe. En wat erger is: ik haal hem soms ook leeg..
Niet goed sorteren, gewoon alles bij elkaar mikken.
Of het verkeerde wasprogramma kiezen.
Eventuele vlekken niet eerst voorbehandelen.
Het gevolg is: vale, nietszeggende kleuren, niet goed schoon en model er uit.
En inderdaad, van alles in de droger mikken.
Plaats reactie