Bert Mulder, U verwijt Huisman dat hij op storende wijze reageert, terwijl u hem steeds maar beschuldigd van arminianisme. Volgens u maakt hij met zijn leer God afhankelijk van een mens. Dat is een zeer grote beschuldiging aan zijn adres, die kant nog wal raakt. En alsof Huisman niet belijdt wat de DL ons leren, hij leert voluit dat de zaligheid een genadegift Gods is. Soms heeft het er alle schijn van dat men Huisman niet begrijpen wil. U citeert de DL steeds op belerende en aanmatigende wijze.Bert Mulder schreef:Huisman, je bent aan het redeneren als een arminiaan. Dit was het antwoord op jouw stelling hierboven zoals we belijden met de Dortse Leerregels:huisman schreef:
Geen belofte voor Ezau ? Dus het wat Gods schuld dat Ezau verloren ging ? Nee....Ezau had geen enkel belang bij de beloften Gods en het verbond waarvan hij het teken en zegel droeg. Hij liet dat zien door zijn eerstgeboorterecht te verkopen voor wat linzemoes. (Zie Hebreeën 12:16). Hij had de beloften wel maar verachtte ze (Gen 25:34)
God is altijd rechtvaardig. En Hij zou ook rechtvaardig zijn als hij ons allen verdoemde.1-1. Aangezien alle mensen in Adam gezondigd hebben, en des vloeks en eeuwigen doods zijn schuldig geworden, zo zou God niemand ongelijk hebben gedaan, indien Hij het ganse menselijke geslacht in de zonde en vervloeking had willen laten en om de zonde verdoemen, volgens deze uitspraken van den apostel: De gehele wereld is voor God verdoemelijk. Zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods (Rom. 3:19, 23). En: De bezoldiging der zonde is de dood (Rom. 6:23).
Verder lees ik in de forumregels dat we met respect over kerkverbanden horen te spreken. Dus ik zou je aanraden te remmen wat betreft de GGinN, want ik vind je reacties over dat kerkverband storend, ad hominem, en onnodig in deze discussie.
Dit soort beschuldigingen heb ik de afgelopen jaren meermaals van u gezien.
Terwijl u met scholastieke redeneringen de spanning tussen de beloften en de verkiezing wegredeneert, en zelfs eens in het verleden de Erskines hebt beschuldigd van remonstrantisme(!). Het gaat Huisman niet om de GGiN, maar om hun kerkelijke standpunt over de kinderdoop, waarmee ze in de grond van de zaak de Strict Baptists zeer dicht benaderen. Niet in de uiterlijke vorm, wel in essentie van de Doop. Hij zegt daarmee niets wat aanstootgevend is, want de praktijk geeft daar blijken van.
Op grond hiervan acht ik uw aanraden onterecht.