Laatst gekochte boeken

JolandaOudshoorn

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lynn Austin - Eigen wegen (voor 0,50 Euro, afgeschreven boek bibliotheek)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
caprice

Bericht door caprice »

"Om Sions wil zal ik ik niet zwijgen"

Uitgave van der Geref. Gem. te Urk bij het 25-jarig bestaan.
Het is een prekenbundel met drie preken van elke predikant die de gemeente gediend heeft, en nog dient, nl. Ds. J. van Belzen, ds. E. Bakker, ds. C. van Krimpen en ds. J. Koster.
Twaalf preken in totaal dus.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
albion

Bericht door albion »

caprice schreef:"Om Sions wil zal ik ik niet zwijgen"

Het is een prekenbundel met drie preken van elke predikant die de gemeente gediend heeft, en nog dient, nl. Ds. J. van Belzen, ds. E. Bakker, ds. C. van Krimpen en ds. J. Koster.

Bestaat de Ger Gem al 25 jaar in Urk? Wat gaat de tijd dan snel. Toen ik daar voor het eerst naar de kerk ging was er nog geen Ger Gem. En is de splitsing waardoor er ook een Ger GemiNed ontstaan is nu vanuit de OGGiN gebeurd of vanuit de GG?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
huisman

Bericht door huisman »

albion schreef:

Bestaat de Ger Gem al 25 jaar in Urk? Wat gaat de tijd dan snel. Toen ik daar voor het eerst naar de kerk ging was er nog geen Ger Gem. En is de splitsing waardoor er ook een Ger GemiNed ontstaan is nu vanuit de OGGiN gebeurd of vanuit de GG?
Toen ging je natuurlijk naar de CGK (Eben Haëzer) ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

huisman schreef:
albion schreef:

hoezo eben haëzer? Er zijn toch veel meer cgk kerken op Urk?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
huisman

Bericht door huisman »

henriët schreef:
huisman schreef:
albion schreef:

hoezo eben haëzer? Er zijn toch veel meer cgk kerken op Urk?
Maar deze is in de lijn van albion. (en in mijn lijn)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
caprice

Bericht door caprice »

albion schreef:

Naar ik heb horen zeggen is de Geref Gem. in Ned ontstaan vanuit de Oud Gereformeerde Gemeente toen ds. M. van de Ketterij daar kwam, omdat niet iedereen zich kon vinden in het feit dat ds. van de Ketterij na schorsing opnieuw predikant is geworden. Er staat niets over in het boek, maar volgens de bron die ik gehoord heb is de Geref. Gem. ontstaan vanuit de Geref. Gem. in Ned. In 1982 werden er voor het eerst diensten belegd vanuit de Geref. Gem, terwijl de Geref. Gem. in Ned in 1979 is geinstitueerd. De Geref. Gem. zou weer ontstaan zijn, omdat een deel van de leden het prettiger vond om vaker een predikant te hebben, wat meer mogelijk was in de Gereformeerde Gemeenten dan het gelijknamige kerkverband in Nederland.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
dennis

Bericht door dennis »

caprice schreef:
albion schreef:

Naar ik heb horen zeggen is de Geref Gem. in Ned ontstaan vanuit de Oud Gereformeerde Gemeente toen ds. M. van de Ketterij daar kwam, omdat niet iedereen zich kon vinden in het feit dat ds. van de Ketterij na schorsing opnieuw predikant is geworden. Er staat niets over in het boek, maar volgens de bron die ik gehoord heb is de Geref. Gem. ontstaan vanuit de Geref. Gem. in Ned. In 1982 werden er voor het eerst diensten belegd vanuit de Geref. Gem, terwijl de Geref. Gem. in Ned in 1979 is geinstitueerd. De Geref. Gem. zou weer ontstaan zijn, omdat een deel van de leden het prettiger vond om vaker een predikant te hebben, wat meer mogelijk was in de Gereformeerde Gemeenten dan het gelijknamige kerkverband in Nederland.
Dat verhaal van de splitsing nav de komst van ds. v.d. Ketterij klopt inderdaad.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Koninklijke weg naar de hemel.
van de Puritein Arthur Dent. (? - 1607)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
huisman

Bericht door huisman »

De plaatselijke boekhandel heeft een uitverkooptafel....ik heb mij erg ingehouden :huhu

1.Hanepoten van Ds J.T. Doornebal € 3.-
2.Doop en kerk van Dr. P.L. Voorberg € 7,-
3.Mooie uitgave van één van mijn favoriete boeken: Oeroeg van Hella Haasse € 3,-

Hier een beschrijving van nummer 2. Dit onderwerp heeft erg mijn interesse en ga de komende avonden mij in deze studie verdiepen (ik heb er zin in :huhu )
Doop en Kerk
De erkenning, door kerkelijke gemeenschappen, van de elders bediende doop
Voorberg, P.L.

Doop en Kerk brengt de geschiedenis van de relatie tussen doop en kerk in kaart. In bijna tweeduizend jaar kerkgeschiedenis heeft de relatie tussen deze twee geschenken van God, boeiende, maar ook felle discussies opgeleverd; soms zelfs met de dood tot gevolg.

De doop is ook tegenwoordig volop in de belangstelling. Kerken staan voor de taak antwoorden te vinden op diverse existentiële vragen rondom de doop. Als de kerk een andere dan de door haar bediende doop negeert, verwaarloost ze dan niet een genadegeschenk van God? God is immers niet aan kerkelijke grenzen gebonden. Anderzijds, kan de kerk zonder meer iedere doop erkennen? Welk waterbad mag eigenlijk doop heten, en wat betekent dat voor de visie op de herdoop? En vanuit oecumenisch oogpunt: kan de breed verspreide doop niet een machtig argument zijn tot wereldwijde kerkelijke eenheid?

`Doop en Kerk` gaat in op al deze vragen en beoogt daarmee een veelomvattende studie te zijn en een stimulans voor het kerkelijk spreken over de doop in deze tijd.

Dr. P.L. Voorberg (1954) is predikant van de Gereformeerde Kerk (vrijg.) in Emmeloord. Hiervoor diende hij de gemeenten van Waardhuizen en Rouveen. Het onderwerp doop heeft de auteur al beziggehouden vanaf zijn doctoraalstudie (over verbond en kerk bij K. Schilder). Begin 2007 promoveerde hij op Doop en Kerk aan de Theologische Universiteit Kampen (Broederweg).

ISBN 9789058297648, 2007, 512 blz., gebonden, 1e druk, Groen Heerenveen
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

@huisman, lees je zo'n boek in een paar avonden uit??
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:@huisman, lees je zo'n boek in een paar avonden uit??
Niet in zijn geheel ,maar wel in zijn essentie.
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:De plaatselijke boekhandel heeft een uitverkooptafel....ik heb mij erg ingehouden :huhu

1.Hanepoten van Ds J.T. Doornebal € 3.-
2.Doop en kerk van Dr. P.L. Voorberg € 7,-
3.Mooie uitgave van één van mijn favoriete boeken: Oeroeg van Hella Haasse € 3,-

Hier een beschrijving van nummer 2. Dit onderwerp heeft erg mijn interesse en ga de komende avonden mij in deze studie verdiepen (ik heb er zin in :huhu )
Doop en Kerk
De erkenning, door kerkelijke gemeenschappen, van de elders bediende doop
Voorberg, P.L.

Doop en Kerk brengt de geschiedenis van de relatie tussen doop en kerk in kaart. In bijna tweeduizend jaar kerkgeschiedenis heeft de relatie tussen deze twee geschenken van God, boeiende, maar ook felle discussies opgeleverd; soms zelfs met de dood tot gevolg.

De doop is ook tegenwoordig volop in de belangstelling. Kerken staan voor de taak antwoorden te vinden op diverse existentiële vragen rondom de doop. Als de kerk een andere dan de door haar bediende doop negeert, verwaarloost ze dan niet een genadegeschenk van God? God is immers niet aan kerkelijke grenzen gebonden. Anderzijds, kan de kerk zonder meer iedere doop erkennen? Welk waterbad mag eigenlijk doop heten, en wat betekent dat voor de visie op de herdoop? En vanuit oecumenisch oogpunt: kan de breed verspreide doop niet een machtig argument zijn tot wereldwijde kerkelijke eenheid?

`Doop en Kerk` gaat in op al deze vragen en beoogt daarmee een veelomvattende studie te zijn en een stimulans voor het kerkelijk spreken over de doop in deze tijd.

Dr. P.L. Voorberg (1954) is predikant van de Gereformeerde Kerk (vrijg.) in Emmeloord. Hiervoor diende hij de gemeenten van Waardhuizen en Rouveen. Het onderwerp doop heeft de auteur al beziggehouden vanaf zijn doctoraalstudie (over verbond en kerk bij K. Schilder). Begin 2007 promoveerde hij op Doop en Kerk aan de Theologische Universiteit Kampen (Broederweg).

ISBN 9789058297648, 2007, 512 blz., gebonden, 1e druk, Groen Heerenveen
ik had ook leuke boeken daar :)
Dr P de Vries: Vreugde in God
John Piper: Gedeeld geluk (wat Gods liefde betekent voor je huwelijk)
Kohlbrugge: Toevlucht
Stephen Miller;Gids bij de Bijbel
Stormie Omartian; de kracht van biddende ouders

en 2 romans; BJ Hoff en Athol Dickson
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

J.A. Mol, Vechten, bidden en verplegen. Opstellen over de ridderorden in de Noordelijke Nederlanden.
Hans Jansen, Op, op, ten strijde, Jeruzalem bevrijden! Het ware verhaal van de kruisvaarders.
Maarten Toonder, Naar de verturving.
The Groom's still waiting at the altar
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

niet gekocht maar gekregen:

- receptenboek voor toetjes
- ruim baan voor gerechtigheid (Tim Keller)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie