Je vliegt uit de bocht omdat je homoseksualiteit op hetzelfde niveau plaatst als bestialiteit, necrofilie en kleptomanie etc. Alleen al getalsmatig is dat niet fair, omdat homoseksualiteit veel vaker voorkomt en dus een veel groter probleem vormt. Daarnaast is homoseksualiteit veel meer dan de buitenissigheden die je noemt helemaal verweven met iemands persoon. Het is geen psychische afwijking of persoonlijkheidsstoornis, ook al komt dat zo misschien over. Van mij hoeft jan en alleman zich niet publiekelijk te presenteren als zijnde homo, maar als je zoals Burggraaf een punt wilt maken (wat echt wel nodig is) kan een persoonlijke noot heel veel zeggingskracht toevoegen.Wilhelm schreef:
Ik zie niet in waarom ik uit de bocht zou vliegen Freek.
Het gaat er mij meer om, om aan te geven dat er veel meer tegenatuurlijke gevoelens zijn waar mensen mee kunnen worstelen. Dat kan zeer schrijnend zijn, en ook daarin geldt, draagt elkaars lasten. Jazeker.
Waar het om ging, of het allemaal in de openbaarheid moet komen. En daar denk ik wat anders over.
Want we accepteren zeker wel het bestaan van het 'zijn' van homo's. Dat is ook de discussie niet. Maar waarom zou dat 'zijn' zo publiekelijk geëtaleerd moeten worden? Openheid in kleinere kring van intimi is toch voldoende?
Verder: spreken over 'publiekelijk etaleren' suggereert exhibitionistisch gedrag en ook dat vind ik niet fair van je.