albion schreef:Op 17 december zal er een concert zijn met Christmas Carrolls.
Carrolls?
Volgens Internet kan het ook zo geschreven worden. Waarschijnlijk Irish Carrolls?
Ik denk niet dat het fout is.
In de context van een Festival of Nine Lessons and Carols ben ik nog nooit een spelling met dubbele rr en dubbele ll tegengekomen.
Als je gaat zoeken naar Christmas Carrolls, vind je er niet één. http://search.yahoo.com/search;_ylt=A0o ... -tb-web_us
Je hebt gelijk . Want Carroll is denk ik een familienaam.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
St. Paul's Cathedral Choir, Praise my soul the king of heaven (Queen Elizabeth II Golden Jubilee National Service ot thanksgiving)
[youtube]4d9RJMOP9Tw[/youtube]
Praise, my soul, the King of heaven;
to his feet thy tribute bring;
ransomed, healed, restored, forgiven,
evermore his praises sing:
Alleluia, alleluia!
Praise the everlasting King.
Praise him for his grace and favor
to our fathers in distress;
praise him still the same for ever,
slow to chide and swift to bless:
Alleluia, alleluia!
Glorious in his faithfulness.
Father-like, he tends and spares us;
well our feeble frame he knows;
in his hand he gently bears us,
rescues us from all our foes.
Alleluia, alleluia!
Widely yet his mercy flows.
Angels, help us to adore him;
ye behold him face to face;
sun and moon, bow down before him,
dwellers all in time and space.
Alleluia, alleluia!
Praise with us the God of grace.
(prachtig, vooral met het volume iets harder)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
J.C. Philpot schreef:St. Paul's Cathedral Choir, Praise my soul the king of heaven (Queen Elizabeth II Golden Jubilee National Service ot thanksgiving)
[youtube]4d9RJMOP9Tw[/youtube]
Praise, my soul, the King of heaven;
to his feet thy tribute bring;
ransomed, healed, restored, forgiven,
evermore his praises sing:
Alleluia, alleluia!
Praise the everlasting King.
Praise him for his grace and favor
to our fathers in distress;
praise him still the same for ever,
slow to chide and swift to bless:
Alleluia, alleluia!
Glorious in his faithfulness.
Father-like, he tends and spares us;
well our feeble frame he knows;
in his hand he gently bears us,
rescues us from all our foes.
Alleluia, alleluia!
Widely yet his mercy flows.
Angels, help us to adore him;
ye behold him face to face;
sun and moon, bow down before him,
dwellers all in time and space.
Alleluia, alleluia!
Praise with us the God of grace.
Helemaal mee eens, práchtig
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
J.C. Philpot schreef:St. Paul's Cathedral Choir, Praise my soul the king of heaven (Queen Elizabeth II Golden Jubilee National Service ot thanksgiving)
Ja, schitterend. Ben er deze week nog twee keer geweest. Ook een evensong op een doordeweekse dag is al een belevenis, daar hoeven geen hoogwaardigheidsbekleders aan te pas te komen. Wát een ruimte!
Ja, schitterend. Ben er deze week nog twee keer geweest. Ook een evensong op een doordeweekse dag is al een belevenis, daar hoeven geen hoogwaardigheidsbekleders aan te pas te komen. Wát een ruimte!
Ja, jij hebt live genoten... (was je er ook bij toen het koor aan het oefenen is voordat de dienst begon? In Canterbury Cathedral moesten de jongetjes nogal vaak overnieuw zingen, zelfs ik werd er moe van...)
albion schreef:Ja, jij hebt live genoten... (was je er ook bij toen het koor aan het oefenen is voordat de dienst begon? In Canterbury Cathedral moesten de jongetjes nogal vaak overnieuw zingen, zelfs ik werd er moe van...)
Nee, in St Paul´s werd de eerst evensong gezongen door het koor van Derby Cathedral en de tweede die ik deze week meemaakte door de choristers. In beide gevallen maakte ik de repetitie niet mee. Maar in principe horen die jongens hun partijtje ook gewoon te kennen: daarvoor oefenen ze ten slotte dagelijks.
Ook in Oxford heb ik diensten meegemaakt waaraan het koor meewerkte. De vanzelfsprekendheid waarmee men daar elke dag (!) kerkmuziek op hoog niveau neerzet... tegenover wat je hier op zondag vaak te horen krijgt...
albion schreef:Ja, jij hebt live genoten... (was je er ook bij toen het koor aan het oefenen is voordat de dienst begon? In Canterbury Cathedral moesten de jongetjes nogal vaak overnieuw zingen, zelfs ik werd er moe van...)
Nee, in St Paul´s werd de eerst evensong gezongen door het koor van Derby Cathedral en de tweede die ik deze week meemaakte door de choristers. In beide gevallen maakte ik de repetitie niet mee. Maar in principe horen die jongens hun partijtje ook gewoon te kennen: daarvoor oefenen ze ten slotte dagelijks.
Ook in Oxford heb ik diensten meegemaakt waaraan het koor meewerkte. De vanzelfsprekendheid waarmee men daar elke dag (!) kerkmuziek op hoog niveau neerzet... tegenover wat je hier op zondag vaak te horen krijgt...
Mag je dat vergelijken? Die koren zijn er dagelijks bezig met oefenen. (als ik dat zo inschat).
Staan vooral de mensen uit Wales niet bekend dat ze fantastisch kunnen zingen? Als ik me nog kan herinneren van de diensten in Schotland hoe ze daar zingen, vind ik dat wij het in Nederland toch nog niet zo slecht doen.
Hendrikus schreef:
Mag je dat vergelijken? Die koren zijn er dagelijks bezig met oefenen. (als ik dat zo inschat).
Staan vooral de mensen uit Wales niet bekend dat ze fantastisch kunnen zingen? Als ik me nog kan herinneren van de diensten in Schotland hoe ze daar zingen, vind ik dat wij het in Nederland toch nog niet zo slecht doen.
Da's een kip-en-ei-verhaal. Waarom oefenen die koren dagelijks? Omdat ze het belangrijk vinden dat er goede kerkmuziek is, en dat in veel gevallen óók dagelijks. Immers, in de wat grotere kerken is elke dag evensong aan 't eind van de middag, of er nou mensen zijn of niet, de dienst van lofprijzing en gebed gaat altijd door.
Maar goed, gebrekkige gemeentezang en stuntelige organisten kom je ook in Engeland wel tegen, zeker in dorpskerkjes en in gemeenten waar men liturgisch niet veel eisen stelt.
Of in kleine kerken waar men gewoon niet zoveel liturgische mogelijkheden heeft (in een kleine kerk is het soms al lastig om iedere dienst een goede organist te hebben, laat staan om een heel koor dagelijks te laten oefenen om iedere dienst te kunnen zingen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."