Wellicht generaliserend om al de mensen op Schoolzicht zo te stigmatiseren. Maar oke, dan neem je jezelf als maatstaf. Ik kan vinden dat jij ook zondags er niet netjes bijloopt. Wat dan?;)
Kleding
Re: Kleding
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Volgens mijn kinderen moet je juist daarmee uitkijken. Er schijnt kleding in omloop te zijn dat ogenschijnlijk van een bepaald merk iis, maar toch vervalst blijkt te zijn.
https://nl.wikihow.com/Een-namaak-Ralph ... -herkennen
- Maanenschijn
Ik zit net even op de site van Schoolzicht te kijken maar ik vind de kleding eigenlijk niet zo opvallend. Al zou ik er zelf niet meer naar toe gaan overigens.
Misschien is het beter om niet te oordelen over de keuzes van anderen – vooral omdat jij je tijd besteedde aan het veroordelen van Schoolzicht-types in Bataviastad. Dat voelt een beetje alsof je de splinter in andermans polootje ziet, terwijl jij je eigen garderobe even over het hoofd ziet.HHR schreef: ↑14 aug 2024, 21:13 Vanmiddag (onder druk) even in Bataviastad gestruind.
Verbazend.
Sommige merken, als Ralph Lauren, Lacoste, Tommy Hilfiger, peperduur, en dat zou dan al in de sale zijn ook.
Polo's boven de € 100,- T-shirts van €80-90 Truien rond de € 200
En mensen shoppen alsof ze in de Action rondlopen. Tassen vol.
Het stond me echt tegen. Zien en gezien worden.
Waarom willen mensen zo graag een merkje voorop hun shirt?
Wat me opviel, er liepen diverse refogezinnen, 'Schoolzicht types' die ook van alles kochten in winkels van Ralph Lauren en Lacoste.
Ik begrijp het echt niet. Dat heeft echt niets met christelijke soberheid te maken.
Verre van dat.
Ik voel me bijna schuldig omdat iemand waar ik van hou, het leuk vind om daar af en toe iets te kopen. Hij doet er jaaaaaren mee. En ja hoor, hij heeft een sobere leefstijl, diverse sponsorkinderen en geeft ook nog aan de kerk. Zelfs een Calvinist kan de verleiding van een goede sale niet altijd weerstaan

Het verkopen van niet-originele artikelen is verboden op Vinted. Dus als je een artikel uploadt van een bekend merk, vragen ze je om de authenticiteit zo duidelijk mogelijk te laten zien. Minimaal 5 foto's.merel schreef: ↑14 aug 2024, 22:11Volgens mijn kinderen moet je juist daarmee uitkijken. Er schijnt kleding in omloop te zijn dat ogenschijnlijk van een bepaald merk iis, maar toch vervalst blijkt te zijn.
Toch hebben zij daar wel eens wat uitgevist wat niet authentiek was.Arja schreef: ↑14 aug 2024, 22:34Het verkopen van niet-originele artikelen is verboden op Vinted. Dus als je een artikel uploadt van een bekend merk, vragen ze je om de authenticiteit zo duidelijk mogelijk te laten zien. Minimaal 5 foto's.merel schreef: ↑14 aug 2024, 22:11Volgens mijn kinderen moet je juist daarmee uitkijken. Er schijnt kleding in omloop te zijn dat ogenschijnlijk van een bepaald merk iis, maar toch vervalst blijkt te zijn.
Toch wel goed opletten dan, dat je zelf weet of iets echt of niet echt is.merel schreef: ↑14 aug 2024, 22:43Toch hebben zij daar wel eens wat uitgevist wat niet authentiek was.Arja schreef: ↑14 aug 2024, 22:34Het verkopen van niet-originele artikelen is verboden op Vinted. Dus als je een artikel uploadt van een bekend merk, vragen ze je om de authenticiteit zo duidelijk mogelijk te laten zien. Minimaal 5 foto's.merel schreef: ↑14 aug 2024, 22:11Volgens mijn kinderen moet je juist daarmee uitkijken. Er schijnt kleding in omloop te zijn dat ogenschijnlijk van een bepaald merk iis, maar toch vervalst blijkt te zijn.
-
Als je oppot, pak dan een goede rente. Beter geld laten rollen dan oppotten bij een bank die je een slechte rente biedt. Over gekochte kleding is nagedacht. Een spaarrekening bij een van de grote Nederlandse banken is vaak gemakzucht.
Jouw standpunt klopt niet met de realiteit. Op dit moment is genoeg kleding op de aarde om 6 generaties levenslang van kleding te voorzien. Als iets duidelijk is geworden is dat kleding impulsaankopen zijn waar zeker niet over nagedacht wordt.MGG schreef: ↑14 aug 2024, 23:54Als je oppot, pak dan een goede rente. Beter geld laten rollen dan oppotten bij een bank die je een slechte rente biedt. Over gekochte kleding is nagedacht. Een spaarrekening bij een van de grote Nederlandse banken is vaak gemakzucht.
Of...crowdfund kleine ondernemers.MGG schreef: ↑14 aug 2024, 23:54Als je oppot, pak dan een goede rente. Beter geld laten rollen dan oppotten bij een bank die je een slechte rente biedt. Over gekochte kleding is nagedacht. Een spaarrekening bij een van de grote Nederlandse banken is vaak gemakzucht.
-
Ik snap precies wat je bedoeld, ik ben er ook één keer geweest, nog nooit zo makkelijk €1000 uitgegeven aan zo veel onzin in zo'n korte tijd.HHR schreef: ↑14 aug 2024, 21:13 Vanmiddag (onder druk) even in Bataviastad gestruind.
Verbazend.
Sommige merken, als Ralph Lauren, Lacoste, Tommy Hilfiger, peperduur, en dat zou dan al in de sale zijn ook.
Wat me opviel, er liepen diverse refogezinnen, 'Schoolzicht types' die ook van alles kochten in winkels van Ralph Lauren en Lacoste.
Ik begrijp het echt niet. Dat heeft echt niets met christelijke soberheid te maken.
Verre van dat.

Het is gewoon niet nodig, maar het is ook een soort hype ofzo, als je daar loopt. Het lijkt me best interessant om de psychologie daarachter eens te bestuderen, want hoe komt het dat je zo veel geld uit gaat geven bij zo'n outlet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Was er een aantal jaar geleden niet een Duits onderzoek waaruit blijkt dat fashion outlets je lichtelijk in de maling nemen? Als ik mij goed herinner, bleek de kleding van mindere kwaliteit te zijn en zelfs speciaal gemaakt voor outlets. Daarmee was het dus nooit duur geweest, waardoor het hele principe 'afgeprijsd' nooit van toepassing was.
Ik vind mensen die kicken op een merk puur voor de status altijd lichtelijk sneu, zeker de wanna be fashionista's die zonder moeite een zichtbaar goedkope outfit van twijfelachtige kwaliteit combineren met een Louis Vuitton tas. Want o, die tas is hét.
Over merken gesproken: laatst lag Dior onder vuur vanwege de erbarmelijke omstandigheden waarin hun tassen worden gemaakt. Dit gold overigens ook voor Armani.
Ik denk dat de omstandigheden waarin kleding en tassen gemaakt worden, nooit uit het oog verloren mogen worden bij de aankoop.
Ik vind mensen die kicken op een merk puur voor de status altijd lichtelijk sneu, zeker de wanna be fashionista's die zonder moeite een zichtbaar goedkope outfit van twijfelachtige kwaliteit combineren met een Louis Vuitton tas. Want o, die tas is hét.
Over merken gesproken: laatst lag Dior onder vuur vanwege de erbarmelijke omstandigheden waarin hun tassen worden gemaakt. Dit gold overigens ook voor Armani.
Ik denk dat de omstandigheden waarin kleding en tassen gemaakt worden, nooit uit het oog verloren mogen worden bij de aankoop.
Wat deugen we weer maar we lopen er wel.HersteldHervormd schreef: ↑15 aug 2024, 13:22Ik snap precies wat je bedoeld, ik ben er ook één keer geweest, nog nooit zo makkelijk €1000 uitgegeven aan zo veel onzin in zo'n korte tijd.HHR schreef: ↑14 aug 2024, 21:13 Vanmiddag (onder druk) even in Bataviastad gestruind.
Verbazend.
Verre van dat.
Het is gewoon niet nodig, maar het is ook een soort hype ofzo, als je daar loopt. Het lijkt me best interessant om de psychologie daarachter eens te bestuderen, want hoe komt het dat je zo veel geld uit gaat geven bij zo'n outlet.