Voor sommigen zijn het de voetballers voor anderen de musici. Ik denk niet dat de oefening van het lichaam in Timotheus op sport staat trouwens.Johann Gottfried Walther schreef: ↑27 jun 2024, 15:31Want de oefening van het lichaam is van weinig nut, maar de godsvrucht is nuttig voor alle dingen, omdat zij de belofte van het tegenwoordige en van het toekomende leven heeft.merel schreef: ↑27 jun 2024, 14:47Eh, ik kijk überhaupt geen sport. Ik vind het gruwelijk saai. Met het fenomeen sport en het lichaam tot het uiterste brengen heb ik daarentegen geen enkele moeiteJohann Gottfried Walther schreef: ↑27 jun 2024, 14:35 De Bijbel leert ons nergens ons terug te trekken uit de wereld en het klooster in te gaan,
maar het lijkt Merel alsof je totaal geen afstand tot de wereld wilt nemen.
Waar ligt de grens wat jou betreft?
En waarom lijk je mannen die professioneel voetballen, dwaas of een brug te ver te vinden, maar
als vrouwen voetballen opeens niet?
De sportverdwazing blijft toch dezelfde?
Waaruit concludeer jij trouwens dat ik geen afstand wil nemen van de wereld?
ik denk dat sporten in reformatorisch Nederland uberhaupt niet in een goed daglicht staat. De term sportverdwazing heb ik verder nog nooit gehoord.
1 Timotheus 4 vers 8
Mensen verering is sowieso fout, en dat gebeurd in het voetbal zeer zeker wel...
Verder is sport m.i. een goede manier om wat krachten te meten tussen verschillende landen of plaatsen. Het mooiste zou zijn als het allemaal vriendschappelijk kan en zonder extreme beloning.