Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Je kunt toch de preek opvragen, als je het niet vertrouwt? Of wil je letterlijke citaten?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Je kunt toch de preek opvragen, als je het niet vertrouwt? Of wil je letterlijke citaten?
Dat heb ik via de pb uiteraard al geprobeerd. Daar moet je @Jantje voor heten. :D Maar ik krijg geen preek helaas. Dus het valt niet te controleren. En dat vind ik nog het meest kwalijke.

Ik heb ooit ook eens grote moeite gehad met een uitspraak uit een leespreek van wijlen ds. L. Huisman, over het eisende pleiten op Gods beloften, maar dat was allemaal letterlijk terug te lezen. Dat vind ik toch echt wel van een andere orde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Forummer

Bericht door Forummer »

Jantje schreef:
DDD schreef:Je kunt toch de preek opvragen, als je het niet vertrouwt? Of wil je letterlijke citaten?
Dat heb ik via de pb uiteraard al geprobeerd. Daar moet je @Jantje voor heten. :D Maar ik krijg geen preek helaas. Dus het valt niet te controleren. En dat vind ik nog het meest kwalijke.

Ik heb ooit ook eens grote moeite gehad met een uitspraak uit een leespreek van wijlen ds. L. Huisman, over het eisende pleiten op Gods beloften, maar dat was allemaal letterlijk terug te lezen. Dat vind ik toch echt wel van een andere orde.
Wel de waarheid spreken Jantje. Ik heb aangegeven dat de preken niet online zijn terug te luisteren, maar dat ik de preek wel als MP3 kan opvragen. Maar dat ik niet weet hoe ik die hier op het forum (of bij pb) kan uploaden.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Forummer

Bericht door Forummer »

En nogmaals: dit gaat niet meer over de preek van gisteren, maar over de GerGem in het algemeen.

@Ad Anker, dit zijn géén karikaturen. Dit zijn zaken die écht spelen binnen de GerGem. Niet voor niets komt dit telkens weer van verschillende kanten terug.
Laatst gewijzigd door Forummer op 05 nov 2020, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jawel. Dat klopt ook. Maar ik schreef nog wat anders ook, dacht ik (zie laatste pb).

En wat betreft je laatste post: dat maakt het alleen maar treuriger.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Forummer schreef:En nogmaals: dit gaat niet meer over de preek van gisteren, maar over de GerGem in het algemeen.

@Ad Anker, dit zijn géén karikaturen. Dit zijn zaken die écht spelen binnen de GerGem. Niet voor niets komt dit telkens weer van verschillende kanten terug.
En buiten de GG
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:En buiten de GG
Men heeft het niet vaak over de gebreken bij de buren, omdat men van een afstandje meent dat het gras daar altijd groener is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
refo

Bericht door refo »

Kunnen mensen ophouden met naar pb's te verwijzen in een discussie?
DDD

Bericht door DDD »

Als Jantje aan mij een tientje overmaakt, dan zal ik de preek opvragen. Dat lijkt me toch openbaar genoeg om de uitspraken van Forummer te vertrouwen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Als Jantje aan mij een tientje overmaakt, dan zal ik de preek opvragen. Dat lijkt me toch openbaar genoeg om de uitspraken van Forummer te vertrouwen.
Geenszins. Waarom moet dat? Ik kan toch zelf de preek ook opvragen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Men heeft het niet vaak over de gebreken bij de buren, omdat men van een afstandje meent dat het gras daar altijd groener is.
Dat valt wel mee hoor. Ik zie vooral toch ook dor gras.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Men heeft het niet vaak over de gebreken bij de buren, omdat men van een afstandje meent dat het gras daar altijd groener is.
Dat valt wel mee hoor. Ik zie vooral toch ook dor gras.
Maar dat komt vanwege jouw afkomst. Eens gold voor jou ook dat je vond dat het bij de buren groener was. Toch?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Men heeft het niet vaak over de gebreken bij de buren, omdat men van een afstandje meent dat het gras daar altijd groener is.
Welk gras is dan groener ?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Geytenbeekje schreef:
Jantje schreef:
Welk gras is dan groener ?
Dat ligt er net aan in welke wei of je gepositioneerd bent.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Maar dat komt vanwege jouw afkomst. Eens gold voor jou ook dat je vond dat het bij de buren groener was. Toch?
Nee, dat gevoel heb ik nooit gehad.
Plaats reactie