Maar het zijn niet alleen de IC's die onderbezet zijn, ook andere takken van zorg.
Dat klopt niet helemaal. Ook de zorg pleit daar al jaren voor. Ondanks dat zorgmedewerkers niet allemaal op SP stemmen.huisman schreef:Alleen de SP heeft altijd voor meer en beter toegankelijke zorg gepleit . Zij zijn dan ook de enige die terecht hun verontwaardiging mogen laten horen.
Goeie analyse. Het is ook heel de communicatie daaromheen.huisman schreef:Zomaar wat gedachten.
Opvolging van de maatregelen is één van de grootste problemen. Ik denk dat het komt omdat de ernstig zieken door Covid toch relatief kleine getallen zijn. Voor veel van onze bijna 18 miljoen inwoners blijft het een crisis op afstand. Veel zijn zelf mild ziek geweest of kennen mensen die na een dag of 10 na hun besmetting weer op hun werk verschijnen.
Er liggen nu 2500 mensen in het ziekenhuis waaronder zo’n 500 op IC. Als je daar in je familie en in je kennissenkring niemand van kent staat de ernst van de situatie al verder van je af.
Ter vergelijking: Er zitten op dit moment zo’n 10.000 mensen in de gevangenis. De meesten van ons kennen daar niemand van en voor hen is die werkelijkheid heel ver af van hun eigen belevingswereld.
Deze crisis legt bloot dat wij onze zorgcapaciteit zo efficiënt hebben ingericht dat een instroom van een paar procent extra patiënten op jaarbasis voor forse problemen zorgt.
De hele maatschappij (ook ik) en politiek vond dat een prima beleid voor deze crisis . Nu huilen ze mee met de wolven in het bos. Alleen de SP heeft altijd voor meer en beter toegankelijke zorg gepleit . Zij zijn dan ook de enige die terecht hun verontwaardiging mogen laten horen.
Nou, ik heb nog vóór 2000 kritische zienswijzen over de privatisering ingestuurd, dus ik ben dat niet met je eens. Er zijn echt wel meer mensen die hier heel kritisch op waren. Al moet ik zeggen dat de privatisering van NS niet slecht is uitgepakt.huisman schreef:Zomaar wat gedachten.
Opvolging van de maatregelen is één van de grootste problemen. Ik denk dat het komt omdat de ernstig zieken door Covid toch relatief kleine getallen zijn. Voor veel van onze bijna 18 miljoen inwoners blijft het een crisis op afstand. Veel zijn zelf mild ziek geweest of kennen mensen die na een dag of 10 na hun besmetting weer op hun werk verschijnen.
Er liggen nu 2500 mensen in het ziekenhuis waaronder zo’n 500 op IC. Als je daar in je familie en in je kennissenkring niemand van kent staat de ernst van de situatie al verder van je af.
Ter vergelijking: Er zitten op dit moment zo’n 10.000 mensen in de gevangenis. De meesten van ons kennen daar niemand van en voor hen is die werkelijkheid heel ver af van hun eigen belevingswereld.
Deze crisis legt bloot dat wij onze zorgcapaciteit zo efficiënt hebben ingericht dat een instroom van een paar procent extra patiënten op jaarbasis voor forse problemen zorgt.
De hele maatschappij (ook ik) en politiek vond dat een prima beleid voor deze crisis . Nu huilen ze mee met de wolven in het bos. Alleen de SP heeft altijd voor meer en beter toegankelijke zorg gepleit . Zij zijn dan ook de enige die terecht hun verontwaardiging mogen laten horen.
eilander schreef:@huisman maakt wel een ernstige denkfout. Dat er vandaag ruim 2.000 mensen in het ziekenhuis liggen, zal waar zijn. Maar sinds begin van de crisis hebben er bijna 79.000 mensen in het ziekenhuis gelegen. Dat brengt het wel wat dichterbij, denk ik.
Zucht, waarom zeg je dat nu steeds op deze manier? Er zijn ook veel meer gevaccineerden, je moet verhoudingsgewijs kijken naar die cijfers.Valcke schreef: Het merendeel van de ziekenhuisopnames vindt momenteel plaats onder gevaccineerden.
Wel als je de mate van bescherming wilt meten, niet als het gaat om de vraag of de ziekenhuizen nu vooral vol liggen met ongevaccineerden en dat dit probleem dus de wereld uit is bij een hogere vaccinatiegraad.ZWP schreef:Zucht, waarom zeg je dat nu steeds op deze manier? Er zijn ook veel meer gevaccineerden, je moet verhoudingsgewijs kijken naar die cijfers.Valcke schreef: Het merendeel van de ziekenhuisopnames vindt momenteel plaats onder gevaccineerden.
Waarmee staaf je dit?Valcke schreef:(En boosteren zal dit niet kunnen tegengaan.)
Dat klopt. Maar het gaat er nu om dat vaccineren alléén ons niet uit de crisis helpt zoals oa Refo ons wil doen geloven. Er is meer ziekenhuiscapaciteit nodig.ZWP schreef:Zucht, waarom zeg je dat nu steeds op deze manier? Er zijn ook veel meer gevaccineerden, je moet verhoudingsgewijs kijken naar die cijfers.Valcke schreef: Het merendeel van de ziekenhuisopnames vindt momenteel plaats onder gevaccineerden.
Het heeft naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde tijdelijke effect als de eerste dubbele vaccinatie. Zie ook het recente artikel dat ik hier eerder plaatste uit Medisch Contact. Op korte termijn kan het natuurlijk helpen, maar uiteindelijk zul je toch de ziekenhuiscapaciteit moeten vergroten. Nog los van de vraag of boosteren voor het grootste deel van de bevolking medisch verantwoord is.TSD schreef:Waarmee staaf je dit?Valcke schreef:(En boosteren zal dit niet kunnen tegengaan.)