COVID-19

Ambtenaar

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Ben ik de enige die het heel onverstandig vind om bij iemand op bezoek te gaan die corona heeft?
Nee. Dat moet je volgens mij nalaten, omdat je dan zelf besmet kunt raken en kunt zorgen voor verdere verspreiding van het virus. Tenzij je beschermende kleding draagt.
Adje

Bericht door Adje »

Ambtenaar schreef:
merel schreef: Ben ik de enige die het heel onverstandig vind om bij iemand op bezoek te gaan die corona heeft?
Nee. Dat moet je volgens mij nalaten, omdat je dan zelf besmet kunt raken en kunt zorgen voor verdere verspreiding van het virus. Tenzij je beschermende kleding draagt.
Zonder beschermende kleding zou ik dat zeker niet doen.
windorgel

Bericht door windorgel »

merel schreef:
Ben ik de enige die het heel onverstandig vind om bij iemand op bezoek te gaan die corona heeft?
Dit gaat over een pastoraal bezoek. Dat kan en mag natuurlijk niet achterwege gelaten worden!
Het dragen van beschermende kleding lijkt me wel verstandig.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

windorgel schreef:
merel schreef:
Ben ik de enige die het heel onverstandig vind om bij iemand op bezoek te gaan die corona heeft?
Dit gaat over een pastoraal bezoek. Dat kan en mag natuurlijk niet achterwege gelaten worden!
Ik vind dat deze 'ik hoorde zeggen verhalen' hier niet thuis horen. Vooral wanneer het gaat om overleden personen.
Het antwoord van windorgel is daarentegen een juist antwoord.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Kort berichtje:
Test GGD online vindt dat ik meteen arts/ziekenhuis moet bellen. Zelftest was vannacht rond half 2 negatief. Voel me wel ziek. Dokter zou in de loop, van de ochtend bellen hoe of wat. Assistente huisarts vond het vreemd dat GGD test niet nodig achtte. Vanmorgen eigen groepspraktijk gebeld, en leen hen beter nog eens contact op te nemen met GGD. Intussen huisarts teruggebeld: Hij zou me medicijnen voorschrijven, weet zo niet welke.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Sterkte DIA
Valcke

Bericht door Valcke »

windorgel schreef:Dit gaat over een pastoraal bezoek. Dat kan en mag natuurlijk niet achterwege gelaten worden!
Ik vind het ook heel beschamend dat aanmerking gemaakt wordt op pastoraal bezoek bij een ernstig zieke. Sowieso dat er aanmerking gemaakt wordt op bezoek van een zieke! Het bezoeken van zieken om bijstand te verlenen en medeleven te tonen moet juist worden geprezen!
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Ik vind het ook heel beschamend dat aanmerking gemaakt wordt op pastoraal bezoek bij een ernstig zieke. Sowieso dat er aanmerking gemaakt wordt op bezoek van een zieke! Het bezoeken van zieken om bijstand te verlenen en medeleven te tonen moet juist worden geprezen!
Zeker. Maar iemand moet niet zo naïef zijn om zonder bescherming een coronapatiënt te bezoeken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Barmhartigheid staat bij de B. Voor het geval jullie het niet kunnen vinden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Ik vind het ook heel beschamend dat aanmerking gemaakt wordt op pastoraal bezoek bij een ernstig zieke. Sowieso dat er aanmerking gemaakt wordt op bezoek van een zieke! Het bezoeken van zieken om bijstand te verlenen en medeleven te tonen moet juist worden geprezen!
Zeker. Maar iemand moet niet zo naïef zijn om zonder bescherming een coronapatiënt te bezoeken.
Dat is toch ook heel logisch? Ik begrijp niet zo goed waarom het een tegenstelling moet zijn. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten lijkt me.
merel

Bericht door merel »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
Dat slaat nergens op. Barmhartig betekent niet onverstandig.... In de bijbel staat ook iets over ' God verzoeken'
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Barmhartigheid staat bij de B. Voor het geval jullie het niet kunnen vinden.
Ik schreef: "Tenzij je beschermende kleding draagt". Is dit je ontgaan? Ik ben helemaal niet voor het aan het lot overlaten van mensen die geestelijke ondersteuning nodig hebben. In deze tijd moet je als pastoraal werker wel voldoende maatregelen in acht nemen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
Dat slaat nergens op. Barmhartig betekent niet onverstandig.... In de bijbel staat ook iets over ' God verzoeken'
Ik weet niet of ik erop moet reageren, maar ik vind het heel erg dat je niet méér zegt dan alleen dat het onverstandig is. Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zonder pastorale begeleiding zou moeten sterven, en ik heb grote waardering voor iemand die ondanks het gevaar dat ermee samenhangt, iemand toch bezoekt.

Natuurlijk moet je voorzorgsmaatregelen in acht nemen, maar mensen... zijn we zó kil geworden dat we terug willen naar het begin van de coronacrisis, waar echtparen die al heel lang getrouwd waren afscheid van elkaar moesten nemen achter het raam? En de begrafenis van hun eigen man/vrouw niet mochten bijwonen?

Ik gruw van dit soort praktijken, en dat ze door christenen met een beroep op Gods Woord verdedigd worden.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Barmhartigheid staat bij de B. Voor het geval jullie het niet kunnen vinden.
Ik schreef: "Tenzij je beschermende kleding draagt". Is dit je ontgaan? Ik ben helemaal niet voor het aan het lot overlaten van mensen die geestelijke ondersteuning nodig hebben. In deze tijd moet je als pastoraal werker wel voldoende maatregelen in acht nemen.
Mara voedt de gedachte met haar post dat er van bescherming geen sprake is, merel stelt daar een vraag over.

Het enkele feit dat een besmet persoon een bezoeker kan besmetten wisten we allang.
Het enkele feit dat er mensen overlijden door een besmetting is ook al bekend.
Dat het roepstemmen zijn weten we ook al.

Het doel van zo'n post? Geen idee. Alleen maar gedoe. Ik vind dat schadelijk en onnodig.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Daar ben ik het mee eens. Goed dat je er nu nog wat aan toevoegt, want in de eerdere reactie van jou kon ik nog niet direct de liefde en barmhartigheid herkennen.
Plaats reactie