Mister schreef:Ander schreef:Katharina van Bora schreef:Toch weet ik bijna zeker dat hij niet terug komt, omdat hij merkt dat de rechterflank van dit forum er gelijkhebberig is. Daardoor is gelijkwaardige duscussie niet meer mogelijk.

Die smiley misstaat behoorlijk, gezien de waarheid van de opmerking.
Stil maar, Mister, ik weet inmiddels hoe Ander reageert op Luther (of in dit geval, diens vrouw). Dat heeft iets weg van een stier en een rooie lap.
Ik zie nu dat mijn lieftallige echtgenoot jullie deelgenoot heeft gemaakt van mijn overwegingen om te stoppen met RF. Ik zou het zelf anders hebben geformuleerd, maar in essentie komt het wel neer op het door mij geconstateerde en betreurde gegeven, dat het laatste jaar steeds minder ruimte wordt geboden voor nuances op visies die in de rechterflank van de gereformeerde gezindte leven. Het verdedigen van deze visies gaat niet zelden gepaard met onvoorzichtig omgaan met personen (zachtjes uitgedrukt); dat staat een zakelijke discussie in de weg.
Käthe spreekt over 'gelijkhebberigheid'. Wellicht is dat niet de goede term; wel merk ik een soort theologisch-morele superioriteit, die ons allen vreemd zou moeten zijn. (Als je niet weet wat ik bedoel, luister dan eens een preekje van
http://www.derokendevlaswiek.nl en het is in één klap helder.) Het valt me op dat dit forum steeds meer een verbijten en vereten en verketteren is van elkaar. Ik zal mezelf daar zeker ook aan bezondigd hebben, waarvoor ik excuses aanbied. Maar dat geeft tegelijk aan dat het beter is als ik hier gewoon wegblijf. Het was verademend om geen RF te hoeven bijhouden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)