Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Voordat we weer eens helemaal oof topic beland zijn in de uiterlijke kenmerken van onze zuil, de zondag, kleding , en mag wel/mag niet-gedoe, even terug naar de topic titel, als jullie het niet erg vinden, met het volgende bericht:
Sommigen vinden voetbal christelijk, kijk maar;
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... -doden.htm
Sommigen vinden voetbal christelijk, kijk maar;
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... -doden.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ik moet morgenmiddag naar Schiphol om iemand af te halen. Normaal rijd ik dan langs Amsterdam. Zou het verstandig zijn om morgen een andere route te nemen en de omgeving van Amsterdam te vermijden?
~~Soli Deo Gloria~~
Nou, ik denk dat het wel mee zal vallen. Rond het centrum zal het wel druk zijn, jij rijdt denk ik A1 / A9? Dat zal waarschijnlijk wel loslopen. Gewoon niet via de A4 gaan. En voor de zekerheid even het nieuws / file-info luisteren als je onderweg bent.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik denk dat dat weinig uitmaakt. Het zal sowieso druk zijn richting Amsterdam, of je nu op de A1, A2, A4, A9 of A10 rijdt.Hendrikus schreef:Ik moet morgenmiddag naar Schiphol om iemand af te halen. Normaal rijd ik dan langs Amsterdam. Zou het verstandig zijn om morgen een andere route te nemen en de omgeving van Amsterdam te vermijden?
En een deel van het parkeerterrein van Schiphol is aangewezen als parkeerplaats voor huldigers. Sterkte!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
-
Misschien ga ik anders tegen deze EK en WK wedstrijden aankijken als het doel van het spel niet slechts gaat om het eigen gewin en het binnenhalen van de buit, maar om een bepaald (derde wereld) land te helpen in de vorm van een sociaal project door het daar te organiseren en een groot deel van de winst te gebruiken om het desbetreffende land vooruit te helpen. Er gaat zoveel geld om in dat voetbal, dus dat moet wel te doen zijn.Marnix schreef:Ik weet niet hoe dat voor Spanje is. Het CPB (dacht ik) had uitgerekend dat de Nederlandse economie bij winst van het WK een flinke impuls zou krijgen.
Wat Zuid-Afrika betreft, daar worden nog wel cijfers over gepubliceerd. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het op sociaal gebied ook wel wat heeft opgeleverd, er zijn ondertussen ook veel nieuwe voetbalveldjes aangelegd, er is veel aandacht geweest voor allerlei projecten in Zuid-Afrika, als men geen winst zou maken heeft de voorbereiding en het toernooi zelf wel tijdelijk een hoop werkgelegenheid gecreeerd enzo.
Ik moet morgen in de buurt van Amsterdam CS zijn. Verheug me er nu al opMarnix schreef:Nou, ik denk dat het wel mee zal vallen. Rond het centrum zal het wel druk zijn, jij rijdt denk ik A1 / A9? Dat zal waarschijnlijk wel loslopen. Gewoon niet via de A4 gaan. En voor de zekerheid even het nieuws / file-info luisteren als je onderweg bent.

Helemaal niets, Gijs.Gijs83 schreef:Nou bij ons niet hoor, maar het schijnt dat het op de preekstoel redelijk uit te houden. Maar een ouderling of diaken zag je wel een keer met een zakdoek wrijven. Ik zou het niet erg vinden al trokken ze hun jasje uit. Wat zou er op tegen zijn?Luther schreef:Niet overdrijven. Onder normale omstandigheden heeft elke ambtsdrager gewooon z'n jasje aan, maar gisteren, dat was natuurlijk extreem. Dan is het onverantwoord om dat natte, hete ding aan te houden. Ga nou mensen niet de maat nemen, die gewoon niet tegen de hitte kunnen. Groot gelijk dat gisteren op de kansel geen zwart maar een wit mannetje stond.mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
Bij ons was gisteren zowel de KR als de predikant gewoon in overhemd.
En het deed helemaal niets af aan het Woord wat gebracht werd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Nou... zal wel druk zijn. Ik denk wel dat de supporters wat gelaten zullen zijn. Scheelt misschien.memento schreef:Ik moet morgen in de buurt van Amsterdam CS zijn. Verheug me er nu al opMarnix schreef:Nou, ik denk dat het wel mee zal vallen. Rond het centrum zal het wel druk zijn, jij rijdt denk ik A1 / A9? Dat zal waarschijnlijk wel loslopen. Gewoon niet via de A4 gaan. En voor de zekerheid even het nieuws / file-info luisteren als je onderweg bent.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hier in de omgeving heeft de ger.gem als enigste aircoHendrikus schreef: Ik denk dat er maar weinig kansels zijn met airconditioning, zoals bij Gijs. Ja, dan kan ik m'n jasje ook wel aanhouden.

Rijke gemeente's, die financieel niet op een duppie hoeven kijken

Wij hadden gisteren trouwens een rijke prediking, zonder "oranjepraat"...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
parkeerplaatsen rond de rai en arena zijn gereserveerd voor supporters morgen dus het wordt erg druk
Nee hoor, ik las het pas ergens waar het wel heel serieus bedoeld werd.Bonny schreef:Gian schreef:Ds. Toes reed ook niet op zondag. Op een dag kwam de licht-hervormde dominee voorbij in z'n rijtuigje. Toen het wagentje achter een paal bleef hangen en de sloot in reed daalde met kracht de woorden bij Ds Toes in zijn hart; Wat vree heeft elk die uwe wet bemint, zij zullen aan geen hinderpaal zich stoten.Mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed.
Dus is rijden op zondag verboden.![]()
![]()
.
Of bedoel je dit echt serieus?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Vakantietip voor een dagje uit om je 'helden' te zien.
http://www.nu.nl/binnenland/2290770/ora ... chten.html
http://www.nu.nl/binnenland/2290770/ora ... chten.html
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Kan je beter op een andere dag doen, dan is het niet zo druk in Amsterdam 

-
Als het morgen in Amsterdam net zulk weer is als vandaag, dan zal het wel meevallen met de drukte.Marnix schreef:Kan je beter op een andere dag doen, dan is het niet zo druk in Amsterdam
Bij ons had bijna niemand 'n jasje nog aan. Luchtvochtigheid was tegen de 80% en de binnentemperatuur 34 gr. Dan is het aantrekken van een colbert gelijk aan jezelf roekeloos in enig gevaar begeven.......Gijs83 schreef:Nou bij ons niet hoor, maar het schijnt dat het op de preekstoel redelijk uit te houden. Maar een ouderling of diaken zag je wel een keer met een zakdoek wrijven. Ik zou het niet erg vinden al trokken ze hun jasje uit. Wat zou er op tegen zijn?Luther schreef:Niet overdrijven. Onder normale omstandigheden heeft elke ambtsdrager gewooon z'n jasje aan, maar gisteren, dat was natuurlijk extreem. Dan is het onverantwoord om dat natte, hete ding aan te houden. Ga nou mensen niet de maat nemen, die gewoon niet tegen de hitte kunnen. Groot gelijk dat gisteren op de kansel geen zwart maar een wit mannetje stond.mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)