Grote vreugden

merel

Re: Grote vreugden

Bericht door merel »

parsifal schreef: 26 aug 2024, 14:38 Onze zoon Kaleb is geboren. Dankbaar dat alles goed is met vrouw en kind.
Gefeliciteerd!
Terri

Bericht door Terri »

parsifal schreef: 26 aug 2024, 14:38 Onze zoon Kaleb is geboren. Dankbaar dat alles goed is met vrouw en kind.
Van harte gefeliciteerd. Wat mooi om te lezen dat het met moeder en kind goed gaat.
Zegen toegewenst!
DDD

Bericht door DDD »

Van harte gefeliciteerd!
HersteldHervormd schreef: 26 aug 2024, 15:35 Gefeliciteerd, en wat een mooie naam zeg.
Ik hoorde er gisteren nog een bijzondere preek over. Van ds. Maljaars. Een voor mij onbekende dominee, maar die zeker studie had gemaakt van zijn tekst. De preek was zo grondig, dat ik even dacht dat het een preek van ds. Kattenberg was, maar de psalmen waren daar te weinig creatief voor gekozen.

In ieder geval: Kaleb betekent in het Hebreeuws 'hond'. Samen met Jezus/Jozua kwam Kaleb in het beloofde land, Numeri 13/14.

Gelukkig is de naamsassociatie wat verschoven.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het is een homoniem. Het Hebreeuwse woord betekent ook trouw.

(Waarom type ik dit eigenlijk in een felicitatie gesprek?)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Van harte gefeliciteerd @Parsifal en mw Parsifal!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Dat past ook wel bij hond.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hartelijk dank allemaal. Inderdaad niet vernoemd in de eerste naam, al is Kaleb/Caleb geen ongewone naam onder Christenen in Indonesie.
De tweede en derde naam zijn wel vermannelijkingen van de namen van zijn omas.

De naam betekent hond of trouw. Beide mooi voor ons
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Tiberius schreef: 26 aug 2024, 19:54 Het is een homoniem. Het Hebreeuwse woord betekent ook trouw.

Dat ligt dan weer aan mij, of HH. Wel vreemd dat dat eerste niet in de preek naar voren kwam.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 26 aug 2024, 19:54 Het is een homoniem. Het Hebreeuwse woord betekent ook trouw.

We weten nu in ieder geval dat @DDD een goede zondag had. Dat geeft mij ook weer een grote vreugde. :) ;)
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 26 aug 2024, 20:12

Dat ligt dan weer aan mij, of HH. Wel vreemd dat dat eerste niet in de preek naar voren kwam.
https://www.babynamen.nl/naam/kaleb/

De naam betekent 'trouw, loyaal, van ganser harte en hond'

In Engelstalige landen is het onder christenen een meer voorkomende naam. Ik lees op deze site dat het ook in Nederland populairder wordt. Al is 11 keer in 2023 ook niet echt veelvoorkomend.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 26 aug 2024, 20:01 Hartelijk dank allemaal. Inderdaad niet vernoemd in de eerste naam, al is Kaleb/Caleb geen ongewone naam onder Christenen in Indonesie.
De tweede en derde naam zijn wel vermannelijkingen van de namen van zijn omas.

De naam betekent hond of trouw. Beide mooi voor ons
Van harte gefeliciteerd!
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 26 aug 2024, 18:57 Van harte gefeliciteerd!
HersteldHervormd schreef: 26 aug 2024, 15:35 Gefeliciteerd, en wat een mooie naam zeg.
Ik hoorde er gisteren nog een bijzondere preek over. Van ds. Maljaars. Een voor mij onbekende dominee, maar die zeker studie had gemaakt van zijn tekst. De preek was zo grondig, dat ik even dacht dat het een preek van ds. Kattenberg was, maar de psalmen waren daar te weinig creatief voor gekozen.

In ieder geval: Kaleb betekent in het Hebreeuws 'hond'. Samen met Jezus/Jozua kwam Kaleb in het beloofde land, Numeri 13/14.

Gelukkig is de naamsassociatie wat verschoven.
Ik wist niet eens wat de naam betekent. Een naam kan je toch ook mooi vinden puur vanwege de naam? Ik vind K/Caleb gewoon een hele mooie naam.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 26 aug 2024, 20:30

We weten nu in ieder geval dat @DDD een goede zondag had. Dat geeft mij ook weer een grote vreugde. :) ;)
Kan je aangeven waarom je dat denkt? Hij zegt dat nergens namelijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Dat is een kwestie van tekst met tekst vergelijken. Ik heb een voorkeur voor zorgvuldige preken. Daar was dit er een van. Dus ik had inderdaad een goede zondag. De psalmenkeuze kon naar mijn idee beter, maar dat is eigenlijk bijna altijd wel.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Hm, wij hadden onlangs een preek over Kaleb, waarin alleen hond werd genoemd. Dat het ook trouw kan betekenen wist ik niet. Ik vind het dan wel erg jammer dat het toen niet benoemd is.
Plaats reactie