Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Geplaatst: 01 jun 2023, 22:24
Ik betwijfel of een auto van die prijsklasse net zo lang meegaat als een fiets.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:24Dat klopt. Maar dat slot is dan wel bijzaak geworden. Zeker als ik de kosten zie die @Ambtenaar noemt.
Geef mij dan maar een auto voor die prijs...
Maar met zo'n barrel heb je wel vaker startproblemen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:24Dat klopt. Maar dat slot is dan wel bijzaak geworden. Zeker als ik de kosten zie die @Ambtenaar noemt.
Geef mij dan maar een auto voor die prijs...
Welnee. Als alle auto's in Nederland die niet meer dan € 5.000,- kosten geregeld startproblemen zouden hebben, dan hadden we vast op elke hoek van de straat een garagebedrijf.refo schreef: ↑01 jun 2023, 22:39Maar met zo'n barrel heb je wel vaker startproblemen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:24Dat klopt. Maar dat slot is dan wel bijzaak geworden. Zeker als ik de kosten zie die @Ambtenaar noemt.Wim Anker schreef: ↑01 jun 2023, 18:47Dan doet het slot het toch ook (niet) meer?GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 18:45
Als de fiets gestolen is.
Maar goed, ik ben blij dat ik niet hoef te fietsen.
Geef mij dan maar een auto voor die prijs...
Logisch, er zijn tijden dat Oostkapelle haast uitgestorven is. Dan kun je als garagehouder niet bestaan.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:45Welnee. Als alle auto's in Nederland die niet meer dan € 5.000,- kosten geregeld startproblemen zouden hebben, dan hadden we vast op elke hoek van de straat een garagebedrijf.refo schreef: ↑01 jun 2023, 22:39Maar met zo'n barrel heb je wel vaker startproblemen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:24Dat klopt. Maar dat slot is dan wel bijzaak geworden. Zeker als ik de kosten zie die @Ambtenaar noemt.
Geef mij dan maar een auto voor die prijs...
Hier op het dorp zit er nu zelfs niet één!
Accugebruik kost niet veel per km. Ik gebruik 400 wattuur voor ruim 30 km.DDD schreef: ↑01 jun 2023, 23:14 Zo'n fiets rijden terwijl je de auto laat staan moet je inderdaad niet doen voor de kosten. Ik ben per fietskilometer veel meer geld kwijt dan ik voor extra autokilometers kwijt zou zijn. Nu heb ik wel veel fietsen, maar afgelopen jaar was ik 1500 euro kwijt aan reparaties en kosten. Dat komt ook wel door twee vouwfietsen die tijdens de coronaperiode niet gerepareerd konden worden vanwege het ontbreken van onderdelen. En dan moet je de kosten van opladen en accugebruik ook niet vergeten. Dat is ook zo enkele centen per kilometer.
Maar het is wel desondanks naar mijn mening wel heel gezond en prettig vervoer. Misschien dat ik vanwege het uitsparen van autokilometers door de trein er toch nog voordeel van heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat minimaal is.
Waarop baseer je dat?refo schreef: ↑01 jun 2023, 22:39Maar met zo'n barrel heb je wel vaker startproblemen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 22:24Dat klopt. Maar dat slot is dan wel bijzaak geworden. Zeker als ik de kosten zie die @Ambtenaar noemt.Wim Anker schreef: ↑01 jun 2023, 18:47Dan doet het slot het toch ook (niet) meer?GerefGemeente-lid schreef: ↑01 jun 2023, 18:45
Als de fiets gestolen is.
Maar goed, ik ben blij dat ik niet hoef te fietsen.
Geef mij dan maar een auto voor die prijs...
Levert een padelec daadwerkelijk gezondheidswinst op?Mannetje schreef: ↑02 jun 2023, 07:38Accugebruik kost niet veel per km. Ik gebruik 400 wattuur voor ruim 30 km.DDD schreef: ↑01 jun 2023, 23:14 Zo'n fiets rijden terwijl je de auto laat staan moet je inderdaad niet doen voor de kosten. Ik ben per fietskilometer veel meer geld kwijt dan ik voor extra autokilometers kwijt zou zijn. Nu heb ik wel veel fietsen, maar afgelopen jaar was ik 1500 euro kwijt aan reparaties en kosten. Dat komt ook wel door twee vouwfietsen die tijdens de coronaperiode niet gerepareerd konden worden vanwege het ontbreken van onderdelen. En dan moet je de kosten van opladen en accugebruik ook niet vergeten. Dat is ook zo enkele centen per kilometer.
Maar het is wel desondanks naar mijn mening wel heel gezond en prettig vervoer. Misschien dat ik vanwege het uitsparen van autokilometers door de trein er toch nog voordeel van heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat minimaal is.
400 wattuur kost nog geen 20 cent, dus is nog geen cent per km.
Maar inderdaad, als extra vervoermiddel levert het geen besparing op. Wel plezier en gezondheid.
Eens.Mannetje schreef: ↑02 jun 2023, 07:51 Je moet geen afstanden, maar tijden vergelijken.
Als ik 55 minuten op een gewone fiets rijdt, kom ik ongeveer 20 km ver.
Als ik 55 minuten op mijn speedpedelec rijd, kom ik ongeveer 32 km ver en heb ik net zo hard gewerkt.
En, in de auto had ik helemaal niet bewogen, nu ja wat sturen en gas geven dan...
Dat lijkt mij niet. Ik heb gisteren 70 kilometer gefietst. Zonder speed pedelec zou ik er vermoedelijk niet één gefietst hebben. Want ik moest ook gewoon werken.merel schreef: ↑02 jun 2023, 07:42Levert een padelec daadwerkelijk gezondheidswinst op?Mannetje schreef: ↑02 jun 2023, 07:38Accugebruik kost niet veel per km. Ik gebruik 400 wattuur voor ruim 30 km.DDD schreef: ↑01 jun 2023, 23:14 Zo'n fiets rijden terwijl je de auto laat staan moet je inderdaad niet doen voor de kosten. Ik ben per fietskilometer veel meer geld kwijt dan ik voor extra autokilometers kwijt zou zijn. Nu heb ik wel veel fietsen, maar afgelopen jaar was ik 1500 euro kwijt aan reparaties en kosten. Dat komt ook wel door twee vouwfietsen die tijdens de coronaperiode niet gerepareerd konden worden vanwege het ontbreken van onderdelen. En dan moet je de kosten van opladen en accugebruik ook niet vergeten. Dat is ook zo enkele centen per kilometer.
Maar het is wel desondanks naar mijn mening wel heel gezond en prettig vervoer. Misschien dat ik vanwege het uitsparen van autokilometers door de trein er toch nog voordeel van heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat minimaal is.
400 wattuur kost nog geen 20 cent, dus is nog geen cent per km.
Maar inderdaad, als extra vervoermiddel levert het geen besparing op. Wel plezier en gezondheid.
Ik las recent dat een gewone fiets 2 keer zoveel gezondheidswinst oplevert als een elektrische fiets. Het lijkt mij dat het verschil met een pedelec nog groter is.
Ik heb een enviolonaaf en zware fietstassen. Ik gebruik een 500 Wh- accu voor tussen de 27 en 37 kilometer afstand, afhankelijk van de wind en hoeveel haast ik heb. Maar daarnaast verbruik ik toch omgerekend minstens om de twee jaar een hele accu. Dat is dan toch ook weer 600 euro voor iets van 25.000 km. Dat is dus ook 2,4 cent per kilometer. Ik heb er vijf, en ik probeer er op te letten dat ik ze niet altijd helemaal vol laad, dat scheelt in de levensduur. Maar ik merk toch alweer dat de accu's uit 2019 minder gaan presteren.Mannetje schreef: ↑02 jun 2023, 07:38Accugebruik kost niet veel per km. Ik gebruik 400 wattuur voor ruim 30 km.DDD schreef: ↑01 jun 2023, 23:14 Zo'n fiets rijden terwijl je de auto laat staan moet je inderdaad niet doen voor de kosten. Ik ben per fietskilometer veel meer geld kwijt dan ik voor extra autokilometers kwijt zou zijn. Nu heb ik wel veel fietsen, maar afgelopen jaar was ik 1500 euro kwijt aan reparaties en kosten. Dat komt ook wel door twee vouwfietsen die tijdens de coronaperiode niet gerepareerd konden worden vanwege het ontbreken van onderdelen. En dan moet je de kosten van opladen en accugebruik ook niet vergeten. Dat is ook zo enkele centen per kilometer.
Maar het is wel desondanks naar mijn mening wel heel gezond en prettig vervoer. Misschien dat ik vanwege het uitsparen van autokilometers door de trein er toch nog voordeel van heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat minimaal is.
400 wattuur kost nog geen 20 cent, dus is nog geen cent per km.
Maar inderdaad, als extra vervoermiddel levert het geen besparing op. Wel plezier en gezondheid.