Wat doen we vandaag?

Online
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
Bruna schreef:Je bent geen BN’er maar BR’er. Bekende Refo.
Om niet te veel te struikelen over de letter R maken we er BRoeder van!
Welnee. Niemand kent me.

Gelukkig niet zeg. Als dat zo zou zijn, ging ik helemaal niet meer op vakantie.

Verder opnieuw zeer eens met @Ad Anker en ook met @Herman. Al begrijp ik geen snars van het feit dat hij alsnog overweegt om naar een camping te gaan.
Toch kan het ongedwongene van een camping erg leuk zijn, met name voor kinderen. Je leeft echt buiten en dat spreekt ons erg aan. Wij zitten vaak op een camping met een klein beetje animatie voor de kinderen ( bosspellen, makreel- en krabvangen en wadexcursie) en een christelijke kinderclub. Verder is het percentage seculieren gelijk aan het aantal christelijke gezinnen en is er geen sing-in/ dienst op de camping. Een camping met alleen maar gelijkgezinden spreekt ons minder aan.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Ik vind het sowieso lastig een goed vakantieritme te vinden. Dus als je dan ook nog een stapel officieuze kampverplichtingen erbij moet gaan behandelen, dan zit je helemaal in de knel. Niettemin overwegen we volgend jaar ook te bivakkeren op een camping.
Je mag een keer in onze tuin oefenen :). Dan kun je vast wennen aan het kamperen. De kampverplichtingen komen dan later wel.

Nee zonder gekheid: Vooral bij de eerste keer kamperen is het verstandig om wel een beetje het comfort te zoeken wat bij je past. Anders heb je een valse start. Als je jezelf rechtop wilt aankleden, kruip dan niet in een pop-up-tentje, als voorbeeld. Anders wordt het de hele vakantie tobben en is de lol er voor volgende (kampeer)vakanties vanaf.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef:
Herman schreef:Ik vind het sowieso lastig een goed vakantieritme te vinden. Dus als je dan ook nog een stapel officieuze kampverplichtingen erbij moet gaan behandelen, dan zit je helemaal in de knel. Niettemin overwegen we volgend jaar ook te bivakkeren op een camping.
Wij zijn jaren naar een camping geweest van https://www.lefrenchtime.nl/les-castels geweest. Daar treft je mensen uit veel verschillende landen, en dan heb je ook niet het idee dat er sociale verplichtingen bestaan. Kun je lekker jezelf zijn en je eigen dingen doen. Ga je naar een OSM-camping of OSM-vakantiepark, dan ontkom je niet aan sociale verplichtingen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:Je mag een keer in onze tuin oefenen :). Dan kun je vast wennen aan het kamperen. De kampverplichtingen komen dan later wel.

Nee zonder gekheid: Vooral bij de eerste keer kamperen is het verstandig om wel een beetje het comfort te zoeken wat bij je past. Anders heb je een valse start. Als je jezelf rechtop wilt aankleden, kruip dan niet in een pop-up-tentje, als voorbeeld. Anders wordt het de hele vakantie tobben en is de lol er voor volgende (kampeer)vakanties vanaf.
Ik heb al een keer in mijn eigen tuin loggen snurken, dan valt pas op hoeveel verkeer is nog 's-nachts door de straat komt rijden.

Ik heb het trouwens over de huur van een stacaravan / chalet op een vakantiepark met een mooi speeltuin en genoeg ruimte voor de kinderen om heel de dag zoet te zijn. Het k(r)amperen laten we graag aan de geoefende vakantiegangers over.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Wij zitten op de Verborgen Hoek. Onze eerste kampeerervaring stamt uit 2014. We kregen een tent en gingen naar een minicamping in Aagtekerke. Het was hemelvaartsdag. De eerste nacht regende het fors. De tent bleek lek. Mijn vrouw, zonder kampeerervaring stelde onze kerkkleren veilig, samen sjorden we onze kinderen goed op hun luchtbedden zodat hun slaapzakken niet te nat werden en we sliepen verder. Onze spullen sjouwden we na zonsopgang naar buiten en mijn vrouw schepte met een plastic soepkom en pan het water uit de tent. Gelukkig bleef het verder droog. We waren wel verkocht! Het buitenleven, het vakantiegevoel was geweldig. We kochten een nieuwe tent en kamperen nu jaarlijks. De tent is groot, 6 persoons en inmiddels slaapt de jeugd in eigen tentjes. Dus we hebben het riant.

Dit keer voor de 5e keer op de Verborgen Hoek. Een grote camping (er lopen nu zo'n 1000 gasten rond). Een duidelijke reformatorische signatuur maar niet heel strak ofzo. Ik voel me er prima thuis. De kinderen vermaken zich wel en mijn vrouw en ik hebben daardoor de vrijheid om veel samen de omgeving te verkennen.

We hebben sinds vorig jaar de luxe van privé sanitair. Dat is echt geweldig. Het primitieve is er daardoor wel een beetje af.

Ik ben geen campingmens in de zin van dat ik bij iedereen een praatje maak of een bakkie ga doen. Na een aantal jaren dezelfde camping heb je wel wat vaste contacten waar je wel eens aanloopt. Dat is genoeg. De gezamenlijke activiteiten bekijk ik maar ik doe er zelden aan mee. Dat is hier trouwens niet bijzonder. Hier is het echt niet de gewoonte dat de meerderheid meedoet. Dat zou trouwens ook geen doen zijn. Een boek, de krant bij de tent is goud!

Ik vind het heel aardig om de diversiteit in refoland te aanschouwen. Soms leerzaam, soms beschamend, soms om te schamen.

Volgend jaar DV gaan we weer.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Vandaag zowaar een op een Zeeuws strand geweest. Het begon wat bewolkt en erg rustig. Het trok open en werd best druk.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:Wij zitten op de Verborgen Hoek. Onze eerste kampeerervaring stamt uit 2014. We kregen een tent en gingen naar een minicamping in Aagtekerke. Het was hemelvaartsdag. De eerste nacht regende het fors. De tent bleek lek. Mijn vrouw, zonder kampeerervaring stelde onze kerkkleren veilig, samen sjorden we onze kinderen goed op hun luchtbedden zodat hun slaapzakken niet te nat werden en we sliepen verder. Onze spullen sjouwden we na zonsopgang naar buiten en mijn vrouw schepte met een plastic soepkom en pan het water uit de tent. Gelukkig bleef het verder droog. We waren wel verkocht! Het buitenleven, het vakantiegevoel was geweldig. We kochten een nieuwe tent en kamperen nu jaarlijks. De tent is groot, 6 persoons en inmiddels slaapt de jeugd in eigen tentjes. Dus we hebben het riant.

Dit keer voor de 5e keer op de Verborgen Hoek. Een grote camping (er lopen nu zo'n 1000 gasten rond). Een duidelijke reformatorische signatuur maar niet heel strak ofzo. Ik voel me er prima thuis. De kinderen vermaken zich wel en mijn vrouw en ik hebben daardoor de vrijheid om veel samen de omgeving te verkennen.

We hebben sinds vorig jaar de luxe van privé sanitair. Dat is echt geweldig. Het primitieve is er daardoor wel een beetje af.

Ik ben geen campingmens in de zin van dat ik bij iedereen een praatje maak of een bakkie ga doen. Na een aantal jaren dezelfde camping heb je wel wat vaste contacten waar je wel eens aanloopt. Dat is genoeg. De gezamenlijke activiteiten bekijk ik maar ik doe er zelden aan mee. Dat is hier trouwens niet bijzonder. Hier is het echt niet de gewoonte dat de meerderheid meedoet. Dat zou trouwens ook geen doen zijn. Een boek, de krant bij de tent is goud!

Ik vind het heel aardig om de diversiteit in refoland te aanschouwen. Soms leerzaam, soms beschamend, soms om te schamen.

Volgend jaar DV gaan we weer.
Ik ben ooit één keer op een Refocamping geweest. Je word van alle kanten bekeken, ze komen nog net niet aan je voelen! Ik vond het erg krampachtig, ook echt van al die oude refo kleren etc, het is ook ergens wel weer hilarisch.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Wij hadden vandaag een dagje Zeeland.
Langs de N659 stond het boordevol geparkeerde auto's en eigenlijk was het ons niet helemaal duidelijk waarom het daar zo druk was. Zag wel enkele mensen met emmers.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door FlyingEagle »

Wij gingen vroeger met m’n ouders kamperen op schoolzicht, als kind hebben we er heerlijke vakanties gehad. Alleen maar goede herinneringen.
Als m’n vrouw van kamperen zou houden dan zouden we er nu nooit meer heen gaan. We houden niet van dat refo gekliek, daarom zijn we ook niet in een dorp met veel refo’s gaan wonen maar in een grotere plaats vlakbij.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:
Ik ben ooit één keer op een Refocamping geweest. Je word van alle kanten bekeken, ze komen nog net niet aan je voelen! Ik vond het erg krampachtig, ook echt van al die oude refo kleren etc, het is ook ergens wel weer hilarisch.
Waarschijnlijk zie jij er heel bijzonder uit of heb je een hoge aaibaarheidsfactor. Moet je de gasten op de camping niet op aankijken natuurlijk.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef:Wij hadden vandaag een dagje Zeeland.
Langs de N659 stond het boordevol geparkeerde auto's en eigenlijk was het ons niet helemaal duidelijk waarom het daar zo druk was. Zag wel enkele mensen met emmers.
Veel strandgasten denk ik? En waarschijnlijk oester-/krukelrapers.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik ben ooit één keer op een Refocamping geweest. Je word van alle kanten bekeken, ze komen nog net niet aan je voelen! Ik vond het erg krampachtig, ook echt van al die oude refo kleren etc, het is ook ergens wel weer hilarisch.
Waarschijnlijk zie jij er heel bijzonder uit of heb je een hoge aaibaarheidsfactor. Moet je de gasten op de camping niet op aankijken natuurlijk.
:D

Wat betreft die "oude refo kleding": wellicht was het het een uitje naar het Openlucht Museum ipv een Refocamping ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik ben ooit één keer op een Refocamping geweest. Je word van alle kanten bekeken, ze komen nog net niet aan je voelen! Ik vond het erg krampachtig, ook echt van al die oude refo kleren etc, het is ook ergens wel weer hilarisch.
Waarschijnlijk zie jij er heel bijzonder uit of heb je een hoge aaibaarheidsfactor. Moet je de gasten op de camping niet op aankijken natuurlijk.
:mdr
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Christen
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Christen »

Inmiddels weer even terug in het wilde westen. Genoten in Tukkerland! We waren in het Laren van Twente. Als een prinses gegeten en geslapen. In de Hervormde Kerk werd hard geoefend voor een concert. Klonk nu al heel mooi!

Rijssen krijgt steeds meer de allure van een stad ;) Mooi zo die fontein met echt groen.. :super Vlakbij Hans Voortman hangt trouwens een VVV bord ;), dus moet er toch ook ergens een VVV zijn. Leuk die Riessense tekst van Garrard en Jenneken.. al weet ik niet wie dat waren.. staat volgens mij op een cd die wij hier hebben. Het nieuwste Tukkerboek (Tukker spotten) gekocht. En ik zag de pilaren waar Mientje Vrijdag ook op vermeld staat. En het rijsje is goud ipv geel, nog mooier!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
diana
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mei 2017, 18:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door diana »

Ja, oons mooie riessen... :love
Plaats reactie