Welk boek ben jij nu aan het lezen?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
Posthoorn schreef:Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
Tot mijn grote vreugde lees ik bij Scholten dat hij hetzelfde onderscheid maakt tussen OT en NT dat ik maak en wat dan door velen als ongereformeerd en afwijkend wordt genoemd. Sta ik toch niet alleen. En ben ik toch niet zo ongereformeerd als mij hier weleens voor de voeten geworpen wordt. ;) :super
Zo zie je maar, iedereen heeft z'n gebreken. ;)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Op nr. 1 van mijn 'verlanglijst':
Haast en spoed u, preken van ds. A. Bregman
https://www.hertog.nl/artikel/978905741 ... n-spoed-u/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:
Posthoorn schreef:
Posthoorn schreef:Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
Tot mijn grote vreugde lees ik bij Scholten dat hij hetzelfde onderscheid maakt tussen OT en NT dat ik maak en wat dan door velen als ongereformeerd en afwijkend wordt genoemd. Sta ik toch niet alleen. En ben ik toch niet zo ongereformeerd als mij hier weleens voor de voeten geworpen wordt. ;) :super
Zo zie je maar, iedereen heeft z'n gebreken. ;)
Met wat hij zegt over de beloften kan ik minder uit de voeten. Dan is hij ook minder helder (vind ik).
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De arbeid en beloning van de christen.
Van William Gurnall (1616-1679, puriteins predikant).
Een van de beste preken die ik ooit gelezen heb, alleen Ryle heeft gelijk hij is te lang. (80 bladzijden)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Deze dus (met een levensbeschrijving van Ryle).
https://www.hertog.nl/artikel/978949158 ... 0christen/

The christian in complete armour gaat er ook nog komen?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Charles schreef:Deze dus (met een levensbeschrijving van Ryle).
https://www.hertog.nl/artikel/978949158 ... 0christen/

The christian in complete armour gaat er ook nog komen?
Die ja, ik weet niet of er meer uitgaven aan komen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Ik bedoelde meer of je die zelf nog gaat aanschaffen. Omdat je er pas naar informeerde op het forum.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Johannes S schreef:Wie kent 'De tweede Bartimeus, of de blinde ziende geworden' geschreven door iemand met de naam César Malan?
Zo ja, vindt u het een goed boekje? Kwam het tegen n.a.v. een bericht van eilander elders op het forum.
Ik ben dit boekje momenteel aan het lezen.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johannes S »

:)
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door dennis »

Charles schreef:
Johannes S schreef:Wie kent 'De tweede Bartimeus, of de blinde ziende geworden' geschreven door iemand met de naam César Malan?
Zo ja, vindt u het een goed boekje? Kwam het tegen n.a.v. een bericht van eilander elders op het forum.
Ik ben dit boekje momenteel aan het lezen.
Heb het gelezen, maar maakte niet zoveel indruk op me.
Wat natuurlijk net zo goed aan mij als aan het boek kan liggen ...
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Ik heb het boekje dit weekend uitgelezen. Een prima boekje maar ik herken wel dat het niet veel indruk op me maakte. Dat komt denk ik omdat het niet specifiek ging over vragen die ik heb. Is met name een reactie op dwaling van die tijd dat kerkelijk meelevend zijn etc. voldoende is. Vandaar het voorwoord van Kohlbrugge. Wie dagboeken van Kierkegaard leest komt dezelfde kritiek tegen op de kerk van die dagen.

Momenteel 'Zie hij bidt' van A.W. Pink aan het lezen. Minder toegankelijk dan 'Vuur uit de hemel' (over leven van Elia) van dezelfde auteur. Al wel heel nuttige zaken geleerd.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Susanna »

Ik houd ( nog steeds ) van kinderboeken. Ik lees nu een boek van Louise A. Vernon: The Secret Church
Heel interessant.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Charles schreef:Ik bedoelde meer of je die zelf nog gaat aanschaffen. Omdat je er pas naar informeerde op het forum.
Misschien, ik twijfel nog, hoewel ik een zwak heb voor werken van onbekende puriteinen, en de Arbeid en het beloning van een Christen, een buitengewone preek is.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johannes S »

Charles schreef:Ik heb het boekje dit weekend uitgelezen. Een prima boekje maar ik herken wel dat het niet veel indruk op me maakte. Dat komt denk ik omdat het niet specifiek ging over vragen die ik heb. Is met name een reactie op dwaling van die tijd dat kerkelijk meelevend zijn etc. voldoende is. Vandaar het voorwoord van Kohlbrugge. Wie dagboeken van Kierkegaard leest komt dezelfde kritiek tegen op de kerk van die dagen.
Ik heb het inmiddels ingekeken en wat doorgelezen. M'n indruk is dat het boekje noemenswaardig is en dat het onderwerp nog steeds heel erg van belang en actueel is, want de mens is nog altijd van nature blind. Uit het boekje kun je leren hoe je persoonlijk met God verzoend kan worden en vrede met God kan krijgen door een waar levend persoonlijk geloof in de Heere Jezus Christus. Dat is mijn eerste indruk van het boekje. Dan heb ik het over de oorspronkelijke brochure, exclusief lange inleiding en het voorwoord.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Susanna »

Ik ben aan een nieuwe boek begonnen: Wat is een gezond gemeentelid.
Plaats reactie