Kandidatenlijst SGP 2021

Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Bruna »

Het zou goed zijn dat PKN ook bovenin de lijst is vertegenwoordigd. In het lijstje van @jantje staan die niet. Maar wellicht zijn dat degene die hij niet weet of staan ze elders op de lijst. Ook vertegenwoordiging CGK komt pas op plaats 10.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Erasmiaan »

Bruna schreef:Het zou goed zijn dat PKN ook bovenin de lijst is vertegenwoordigd. In het lijstje van @jantje staan die niet. Maar wellicht zijn dat degene die hij niet weet of staan ze elders op de lijst. Ook vertegenwoordiging CGK komt pas op plaats 10.
Flach is GG en Vd Berg is PKN.
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door MePaul »

Bruna schreef:Het zou goed zijn dat PKN ook bovenin de lijst is vertegenwoordigd. In het lijstje van @jantje staan die niet. Maar wellicht zijn dat degene die hij niet weet of staan ze elders op de lijst. Ook vertegenwoordiging CGK komt pas op plaats 10.
Mij maakt het niet zo erg veel uit van welke kerk iemand is, maar het kan wel een interessante aanvulling zijn. Ik zie op de lijst tussen de 15e en 25e plek in ieder geval nog 1 iemand staan die aangesloten is bij een hervormde gemeente (gereformeerde bond).
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Mistig »

Het lijstje van @Jantje is ook niet actueel meer.
Dus het voegt inderdaad niets toe...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Mara »

Ik mis Elbert Dijkgraaf nog steeds.
Ik hoef niet te weten tot welk kerkverband iemand behoort.
Je stemt toch niet op iemand omdat hij tot jouw kerk behoort, maar vanwege zijn werk in de Tweede Kamer?
Ik wist eerst niet tot welke kerk de heer van der Staaij behoort. Ik ging er van uit, wellicht dezelfde als zijn broer. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door deschpin »

Mara schreef:Ik mis Elbert Dijkgraaf nog steeds.
Ik hoef niet te weten tot welk kerkverband iemand behoort.
Je stemt toch niet op iemand omdat hij tot jouw kerk behoort, maar vanwege zijn werk in de Tweede Kamer?
Ik wist eerst niet tot welke kerk de heer van der Staaij behoort. Ik ging er van uit, wellicht dezelfde als zijn broer. :)
Dijkgraaf stond op zeldzaam niveau in tweede kamer, kom je nog maar zelden tegen. Zou geschikte vice-premier naast Hoekstra zijn, mensen met veel intellect.

Intellectuele bagage van (vice) premiers is momenteel armoedig met uitzondering van Carola Schouten.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Ambtenaar »

deschpin schreef:
Dijkgraaf stond op zeldzaam niveau in tweede kamer, kom je nog maar zelden tegen. Zou geschikte vice-premier naast Hoekstra zijn, mensen met veel intellect.

Intellectuele bagage van (vice) premiers is momenteel armoedig met uitzondering van Carola Schouten.
En wat doet jou uitspreken dat minister Schouten er met kop en schouders intellectueel uitsteekt?

Heeft ze essays geschreven of boeken waaruit haar intellectuele bagage blijkt?

Volgens doe je hier een onzinnige uitspraak die is gebaseerd op je onderbuikgevoel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Mara »

deschpin schreef:
Mara schreef:Ik mis Elbert Dijkgraaf nog steeds.
Ik hoef niet te weten tot welk kerkverband iemand behoort.
Je stemt toch niet op iemand omdat hij tot jouw kerk behoort, maar vanwege zijn werk in de Tweede Kamer?
Ik wist eerst niet tot welke kerk de heer van der Staaij behoort. Ik ging er van uit, wellicht dezelfde als zijn broer. :)
Dijkgraaf stond op zeldzaam niveau in tweede kamer, kom je nog maar zelden tegen. Zou geschikte vice-premier naast Hoekstra zijn, mensen met veel intellect.
Dijkgraaf had de gave om ad rem en inhoudelijk te kunnen reageren. Ongeacht wie de microfoon vasthield.
Hoekstra heeft een krachtige frisse uitstraling. Hij zou weleens een geschikte premier kunnen zijn.
deschpin schreef:Intellectuele bagage van (vice) premiers is momenteel armoedig met uitzondering van Carola Schouten.
Ik volg haar met grote interesse.
Ze heeft een "zware" portefeuille.

Ik zag een interview In de beste families, moeders waarin Coen Verbraak met haar en haar zoon sprak.
Ik vind het wel knap hoe ze zichzelf blijft, tussen de verschillende populisten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door parsifal »

deschpin schreef:
Mara schreef:Ik mis Elbert Dijkgraaf nog steeds.
Ik hoef niet te weten tot welk kerkverband iemand behoort.
Je stemt toch niet op iemand omdat hij tot jouw kerk behoort, maar vanwege zijn werk in de Tweede Kamer?
Ik wist eerst niet tot welke kerk de heer van der Staaij behoort. Ik ging er van uit, wellicht dezelfde als zijn broer. :)
Dijkgraaf stond op zeldzaam niveau in tweede kamer, kom je nog maar zelden tegen. Zou geschikte vice-premier naast Hoekstra zijn, mensen met veel intellect.

Intellectuele bagage van (vice) premiers is momenteel armoedig met uitzondering van Carola Schouten.
DIt is echt een algemeen probleem. Zwaargewichten als Donner, Hirsch-Ballin (maar ook bijvoorbeeld Boris Dittrich of Joris Voorhoeve) heb je niet echt veel meer in de huidige politiek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Panny »

Hoe definieer je zwaargewichten? Bedoel je daarmee weinig politieke ervaring?

Profiel nieuwe Tweede Kamer 2017:
Het 'gemiddelde' Tweede Kamerlid na de verkiezingen van 2017 is man, hoog opgeleid, tussen de 41 en 50 jaar en afkomstig uit de Randstad. Hij is eerder werkzaam geweest bij de overheid of een politiek-maatschappelijke organisatie en heeft relatief weinig 'Haagse' ervaring.

Het opleidingsniveau van Tweede Kamerleden blijft onveranderd hoog. Bijna twee derde (94 leden) heeft een academische opleiding gevolgd en 31 leden volgden een opleiding in het HBO (of daarmee vergelijkbare opleiding). Van enkele PVV-leden is het onderwijsniveau niet bekend.

Van de academisch opgeleide leden blijven juristen in de meerderheid (26 leden). Ook economen (17), politicologen (15), bestuurskundigen (11) en historici (10) zijn goed vertegenwoordigd. In de Kamer zitten ook nog een filosoof, een rechtsfilosoof, een architect en een archeoloog. Er zit geen medicus meer in de Kamer. Leden met een bèta-achtergrond zijn er weinig, namelijk slechts vijf.

Leiden (13) en de Universiteit van Amsterdam (19) 'leveren' de meeste Tweede Kamerleden, maar opvallend is vooral de grotere spreiding over universiteiten (van Maastricht tot Groningen en van Wageningen tot Eindhoven). Relatief hoog (zes) is het aantal leden dat in Tilburg studeerde.
https://www.parlement.com/id/vkclmgzmv4 ... kamer_2017
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door parsifal »

Panny schreef:Hoe definieer je zwaargewichten? Bedoel je daarmee weinig politieke ervaring?

Profiel nieuwe Tweede Kamer 2017:
Het 'gemiddelde' Tweede Kamerlid na de verkiezingen van 2017 is man, hoog opgeleid, tussen de 41 en 50 jaar en afkomstig uit de Randstad. Hij is eerder werkzaam geweest bij de overheid of een politiek-maatschappelijke organisatie en heeft relatief weinig 'Haagse' ervaring.

Het opleidingsniveau van Tweede Kamerleden blijft onveranderd hoog. Bijna twee derde (94 leden) heeft een academische opleiding gevolgd en 31 leden volgden een opleiding in het HBO (of daarmee vergelijkbare opleiding). Van enkele PVV-leden is het onderwijsniveau niet bekend.

Van de academisch opgeleide leden blijven juristen in de meerderheid (26 leden). Ook economen (17), politicologen (15), bestuurskundigen (11) en historici (10) zijn goed vertegenwoordigd. In de Kamer zitten ook nog een filosoof, een rechtsfilosoof, een architect en een archeoloog. Er zit geen medicus meer in de Kamer. Leden met een bèta-achtergrond zijn er weinig, namelijk slechts vijf.

Leiden (13) en de Universiteit van Amsterdam (19) 'leveren' de meeste Tweede Kamerleden, maar opvallend is vooral de grotere spreiding over universiteiten (van Maastricht tot Groningen en van Wageningen tot Eindhoven). Relatief hoog (zes) is het aantal leden dat in Tilburg studeerde.
https://www.parlement.com/id/vkclmgzmv4 ... kamer_2017
Met zwaargewichten bedoel ik de professoren in recht, economie of bestuurskunde-achtige richtingen of rechters of zoals in het geval van Donner en Hirsch-Ballin leden van Raad van State. Ronald Plasterk was natuurlijk ook een hoogleraar, maar niet in een vakgebied wat direct veel meerwaarde geeft voor het functioneren in de politiek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door deschpin »

parsifal schreef:
Panny schreef:Hoe definieer je zwaargewichten? Bedoel je daarmee weinig politieke ervaring?

Profiel nieuwe Tweede Kamer 2017:
Het 'gemiddelde' Tweede Kamerlid na de verkiezingen van 2017 is man, hoog opgeleid, tussen de 41 en 50 jaar en afkomstig uit de Randstad. Hij is eerder werkzaam geweest bij de overheid of een politiek-maatschappelijke organisatie en heeft relatief weinig 'Haagse' ervaring.

Het opleidingsniveau van Tweede Kamerleden blijft onveranderd hoog. Bijna twee derde (94 leden) heeft een academische opleiding gevolgd en 31 leden volgden een opleiding in het HBO (of daarmee vergelijkbare opleiding). Van enkele PVV-leden is het onderwijsniveau niet bekend.

Van de academisch opgeleide leden blijven juristen in de meerderheid (26 leden). Ook economen (17), politicologen (15), bestuurskundigen (11) en historici (10) zijn goed vertegenwoordigd. In de Kamer zitten ook nog een filosoof, een rechtsfilosoof, een architect en een archeoloog. Er zit geen medicus meer in de Kamer. Leden met een bèta-achtergrond zijn er weinig, namelijk slechts vijf.

Leiden (13) en de Universiteit van Amsterdam (19) 'leveren' de meeste Tweede Kamerleden, maar opvallend is vooral de grotere spreiding over universiteiten (van Maastricht tot Groningen en van Wageningen tot Eindhoven). Relatief hoog (zes) is het aantal leden dat in Tilburg studeerde.
https://www.parlement.com/id/vkclmgzmv4 ... kamer_2017
Met zwaargewichten bedoel ik de professoren in recht, economie of bestuurskunde-achtige richtingen of rechters of zoals in het geval van Donner en Hirsch-Ballin leden van Raad van State. Ronald Plasterk was natuurlijk ook een hoogleraar, maar niet in een vakgebied wat direct veel meerwaarde geeft voor het functioneren in de politiek.
Titels zeggen me niet veel, scherp inzicht en visie zijn van belang. lees dit eens https://www.technischweekblad.nl/artike ... e-woestijn Ontluisterend wat bijv. Bruins zegt. Het is te hopen dat de wetenschappelijke bureau's van partijen voldoende bagage houden om niet-deskundige kamerleden te bedienen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door parsifal »

deschpin schreef:
parsifal schreef:
Met zwaargewichten bedoel ik de professoren in recht, economie of bestuurskunde-achtige richtingen of rechters of zoals in het geval van Donner en Hirsch-Ballin leden van Raad van State. Ronald Plasterk was natuurlijk ook een hoogleraar, maar niet in een vakgebied wat direct veel meerwaarde geeft voor het functioneren in de politiek.
Titels zeggen me niet veel, scherp inzicht en visie zijn van belang. lees dit eens https://www.technischweekblad.nl/artike ... e-woestijn Ontluisterend wat bijv. Bruins zegt. Het is te hopen dat de wetenschappelijke bureau's van partijen voldoende bagage houden om niet-deskundige kamerleden te bedienen.
Niets tegen betas. Ik denk dat vdVlies bij de SGP en Bolkestein bij de VVD hun vak goed begrepen en echte Betas waren. Merkel zie ik ook als een heel kundig politica, met een beta achtergrond. Economen en bedrijfskundigen kunnen denk ik ook wel goed een grafiek lezen trouwens.

Recht is echter ook belangrijk. Het is goed als moties die naar voren worden gebracht "juridisch kunnen" en dat als er over gediscussieerd wordt de kamerleden begrijpen wat mogelijk is. De afgelopen jaren gaat het daar vaak mis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door Mara »

Zo af en toe popt er een SGP stemmer op waarvan je het niet verwacht had.
Nu een voetbaltrainer.
Uit een interview in het Nederlands Dagblad:
"Na een reis door het internationale topvoetbal is Martin Jol (65) terug in ‘zijn’ Den Haag. Hij probeert eigenaar te worden van zijn eerste profclub ADO. Het geloof dat hij een geliefd kind van God is, blijft hij omarmen. En steevast stemt hij SGP.

Op jonge leeftijd leerde hij dat hij Gods geliefde kind was. Moeder Jannetje nam hem mee naar de Scheveningse Oude Kerk. ‘Mijn moeder bracht het gevoel op me over dat geloven geen moeilijke opdracht was. Dat het geloof een geschenk is waar je niets voor hoeft te doen. Maar de kerkdiensten vond ik wél een heel lange zit. Na de dienst moest ik bovendien nog naar de zondagsschool. Ik had de discipline om mee te gaan, maar vond de zondag niet echt leuk. Ik was liever buiten gaan voetballen.’
https://www.nd.nl/leven/sport/1055021/m ... mooi-huis-
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kandidatenlijst SGP 2021

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Zo af en toe popt er een SGP stemmer op waarvan je het niet verwacht had.
Nu een voetbaltrainer.
Uit een interview in het Nederlands Dagblad:
"Na een reis door het internationale topvoetbal is Martin Jol (65) terug in ‘zijn’ Den Haag. Hij probeert eigenaar te worden van zijn eerste profclub ADO. Het geloof dat hij een geliefd kind van God is, blijft hij omarmen. En steevast stemt hij SGP.

Op jonge leeftijd leerde hij dat hij Gods geliefde kind was. Moeder Jannetje nam hem mee naar de Scheveningse Oude Kerk. ‘Mijn moeder bracht het gevoel op me over dat geloven geen moeilijke opdracht was. Dat het geloof een geschenk is waar je niets voor hoeft te doen. Maar de kerkdiensten vond ik wél een heel lange zit. Na de dienst moest ik bovendien nog naar de zondagsschool. Ik had de discipline om mee te gaan, maar vond de zondag niet echt leuk. Ik was liever buiten gaan voetballen.’
https://www.nd.nl/leven/sport/1055021/m ... mooi-huis-
Als je een account aanmaakt voor het ND, ben je toch niet verplicht een abonnement te nemen? Hetzelfde zou ik ook willen vragen voor Het Financieele Dagblad en, ook daar kom je niet verder, en moet je inloggen. De laatste staan nogal eens interessante achtergrondartilen over bedrijven, en met name volg ik een beetje acquisitions en divestments van de grote concerns.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie