De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door Bonny »

Zeeuw schreef:
Bonny schreef:Zoek maar eens op boeken restaureren of boekbinderij. Ik heb een oude Bijbel laten restaureren, die ziet er als nieuw uit! Er is vast wel iets bij jou in de buurt
Ok, deze is ooit wel een bij een restaurateur geweest om een offerte te krijgen, maar ik begreep dat mijn ouders destijds terugschrokken voor het bedrag. Was het bij jou erg duur?
Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Het is al jaren geleden. Misschien kun je eens een prijsopgave doen?
The Groom's still waiting at the altar
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door Valcke »

Van Ewijk schreef:Dat terwijl de GBS en de Zakbijbelbond toch heel vaak schermen met de term ''betaalbare bijbels''
Voor het bedrag van de simpelste editie heb ik echter al een kar met boodschappen voor de hele week...
Vandaar dat het gross van mijn bijbels uit de kringloop of tweedehands boekwinkel komt.
Doe jij voor 14,50 euro boodschappen voor de hele week? Dat lijkt mij bijzonder...
Dit is namelijk de prijs van een complete Bijbel van de GBS in de schoolbijbel-editie.
Een complete en stevige Bijbel.
M.i. is dat toch echt wel "betaalbaar" te noemen.

https://gbs.nl/product/schoolbijbel/
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:
Mistig schreef:
Bertiel schreef:kerkbijbel SV met kantekeningen incl psalmen etc, was na 4 jaar uit de band gescheurd
BMU voor gebruik aan tafel idem.

Heb nu een BMU met een leren cover en die zou volgens de verkoper langer mee moeten gaan.
Ja die flexibele kaft gaat een stuk langer mee dan de harde kaft. We hebben ze beiden vanaf het begin en het verschil is opmerkelijk. En dat voor € 5,00 meer.

Overigens, de HSV die ik vanaf 2010 al in bezit heb, doet het ook nog prima. Alleen wat blaadjes gescheurd, maar dit is mijn eigen lompheid.
Ik heb een hekel aan een flexibele kaft. En mijns inziens gaat die juist korter mee. Ik heb dan ook alleen maar harde kaft-Bijbels. En dat werkt prima.
Kan ik mij alles bij voorstellen! Jantje én flexibel dat gaat niet samen. :humhihi
DDD
Berichten: 28745
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door DDD »

Het kan nog veel goedkoper.

Je kunt van alles van de GBS vinden, maar ze rekenen geen woekerprijzen hoor.

https://gbs.nl/product-categorie/bijbel ... idbijbels/
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Jantje schreef:
Mistig schreef:
Bertiel schreef:kerkbijbel SV met kantekeningen incl psalmen etc, was na 4 jaar uit de band gescheurd
BMU voor gebruik aan tafel idem.

Heb nu een BMU met een leren cover en die zou volgens de verkoper langer mee moeten gaan.
Ja die flexibele kaft gaat een stuk langer mee dan de harde kaft. We hebben ze beiden vanaf het begin en het verschil is opmerkelijk. En dat voor € 5,00 meer.

Overigens, de HSV die ik vanaf 2010 al in bezit heb, doet het ook nog prima. Alleen wat blaadjes gescheurd, maar dit is mijn eigen lompheid.
Ik heb een hekel aan een flexibele kaft. En mijns inziens gaat die juist korter mee. Ik heb dan ook alleen maar harde kaft-Bijbels. En dat werkt prima.
Kan ik mij alles bij voorstellen! Jantje én flexibel dat gaat niet samen. :humhihi
:mdr :tas

Overigens heb ik @Tiberius aan mijn zijde..., en dat is niet de eerste, de beste forummer onder ons.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door refo »

En nu zie ik dat hij toch een HSV heeft. Die Jantje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door Jantje »

refo schreef:En nu zie ik dat hij toch een HSV heeft. Die Jantje.
Ikke? Hoe kom je daar nou toch bij in vredesnaam...?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: De kwaliteit van hedendaagse bijbels...

Bericht door Van Ewijk »

Jantje schreef:
refo schreef:En nu zie ik dat hij toch een HSV heeft. Die Jantje.
Ikke? Hoe kom je daar nou toch bij in vredesnaam...?
[off-topic] Wat is er mis met de HSV?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie