PC prive direct afgeschaft

Jelle

Bericht door Jelle »

Bezuinigen, ja het zal wel moeten, alleen jammer dat het ten koste gaat van zoveel goede en belangrijke zaken.
Hoeveel wordt er niet uitgegeven aan het gratis verstrekken van drugs, aan onbenullige sport (profvoetbal b.v.) en noem maar op.
Nu weer PC prive, wilde ik net en nieuwe pc aanschaffen wordt het weer door de regering de grond ingeboord, zal ik toch weer langer met mijn oude spulletjes moeten doen.

Bezuinigen op grijskenteken? Ja handig wie betaald dat? niet de regering want die steken de centen in hun zak, maar bedrijven die daardoor veel hogere autokosten krijgen berekenen dat weer gewoon door aan de consument. Dus uiteindelijk is de consument er weer de dupe van.
Grijskenteken afschaffen, jawel, maar dan alleen daar waar er oneigenlijk gebruik is.
Grijs is voor bedrijfswagentjes en niet voor priverijders.
Waarom moet een Jeep of andere MPV achtige wagen s op grijs? Wordt alleen door priverijders gebruikt. Schaf dat af en schaf grijs af voor priverijders. Maar laat bij de koop van een grijskenteken auto gewoon een afschrift inleveren van de KvK dat je een bedrijf hebt, en heb je dat niet mag je gewoon geen grijsketenwagentje kopen.
Dan blijft het in elk geval voor de vele kleine bedrijfjes en eenmanszaken het autopark (1 auto dus of meer) tenminste binnen de perken.

pffffff. wat een gedoe:D
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Waarom moet er onderscheid zijn tussen normale autorijders en autorijders met een grijs kenteken? Dit snap ik echt niet! Er wordt van deze regel zoveel misbruik gemaakt dus het is goed om dat aan te pakken.
Deze personen maken vaak ook meer gebruik van de openbare weg en dan minder betalen? Kolder! Gewoon even veel betalen of zelfs meer!
Vroeger kon het ook zonder een grijs kenteken dus nu ook.
Snoetje
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:56
Locatie: Stal

Bericht door Snoetje »

Hadden ze al veel eerder moeten doen!
Hinnik hinnik hinnik hinnik
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

PC Privé was bedoeld om mensen kennis te laten maken met een computer, en om te stimuleren, zo'n ding in huis te zetten.

Maar heel Nederland is toch al voorzien?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Goeie zet van Zalm. Iedreen heeft tegenwoordig een pc. Is totaal uit de tijd die regeling.

Wat grijs kenteken betrefd. Ook afschaffen. Maken veel mensen onterecht gebruik van. Sorry Visje:D:D:D
Adorote

Bericht door Adorote »

Als je een computer wilt hebben moet je daar zelf voor zorgen,dus dat het nu afgelopen is ,tja zoiets is nooit blijvend.

Maar het was een prachtige regeling waar heel veel mensen baat bij hebben gehad,dus in dat opzicht jammer dat het afgelopen is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

PC winkels verkopen nu voorlopig niets.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Goeie zet van Zalm. Iedreen heeft tegenwoordig een pc. Is totaal uit de tijd die regeling.

Wat grijs kenteken betrefd. Ook afschaffen. Maken veel mensen onterecht gebruik van. Sorry Visje:D:D:D
Voor onterecht gebruik krijg je wel een boete. Als je gesnapt wordt, ben je niet jarig. Dus dat is geklets.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

[quote
die grijskenteken regeling die wordt afgeschaft brengt ook zat op.

[/quote]

Dat brengt niets op Billy. Dit is korte termijn politiek van de overheid.

Denk je dat bv. een bedrijf met tientallen autos waar geen BPM op is betaald staat te springen tot nieuwe aanschaf waarover dan wél BPM betaald moet worden? Die stelt het aanschaffen gewoon enige tijd uit en gelijk hebben ze.

Trouwens het is ook oneigenlijk. In Nederland zijn de meeste bedrijven géén BV of NV. Die profiteren dus niet van de verlaging van de vennootschapbelasting.

Ook zal door het uitstellen van de aanschaf het milieu met vele extra tonnen CO2 worden belast.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Waarom moet er onderscheid zijn tussen normale autorijders en autorijders met een grijs kenteken? Dit snap ik echt niet! Er wordt van deze regel zoveel misbruik gemaakt dus het is goed om dat aan te pakken.
Deze personen maken vaak ook meer gebruik van de openbare weg en dan minder betalen? Kolder! Gewoon even veel betalen of zelfs meer!
Vroeger kon het ook zonder een grijs kenteken dus nu ook.
Een beetje kort door de bocht Kridje. Zie mijn andere posting, maar mensen met een grijs-kenteken auto rijden een andere auto als iemand met een geel kenteken. Zij leveren comfort in en hebben niet het voordeel van een geel kenteken auto. Lijkt me dus logisch dat je dan ook minder MRB en geen BPM betaald. BPM is bedoeld zoals het woord het zegt 'belasting personenautos en motoren.'

Wel zou ik de suggestie van Jelle willen aanvullen om naast de KVK een BTW nummer te eisen.

Tot slot, Kridje denk je dat als jouw installatiebedrijf met 5 autos die vervolgens 5 x € 5000 BPM moet betalen + jaarlijks een € 1000 extra MRB dit zo laat? Dat ga jij en ik gewoon betalen. Gevolg extra inflatie.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kvk werkt weer niet voor vrije beroepers. Idem BTW nr voor bv vrijgestelde ondernemingen (bv onderwijs).

Het is toch zo simpel op te lossen. De belastingdienst weet toch wie fiscaal ondernemer is en wie niet? Gewoon alle auto's geel kenteken en de ondernemer krijgt via een beschikking de belasting terug.

Maar het is mogelijk al te laat. Al verwacht ik dat de tweede of eerste kamer een beetje opletten.
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Goeie zet van Zalm. Iedreen heeft tegenwoordig een pc. Is totaal uit de tijd die regeling.

Wat grijs kenteken betrefd. Ook afschaffen. Maken veel mensen onterecht gebruik van. Sorry Visje:D:D:D
Voor onterecht gebruik krijg je wel een boete. Als je gesnapt wordt, ben je niet jarig. Dus dat is geklets.
Wil je dat even uitleggen ???

Suggereer je dat wij onterecht gebruik maken van het grijze kenteken ?????

Dat is volkomen legaal hoor !!!!!

Er is niks te controleren :P
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik las trouwens dat er een bedrijf is waar 260 mensen werken die alleen bezig zijn om auto's om te bouwen voor grijs kenteken. Dit bedrijf moet alle 260 mederkers ontslaan en kan sluiten, als deze maatregel doorgaat.
Ook weer zo'n negative werking van deze maatregel die toch in het leven geroepen was om juist die kleine onderneming te steunen
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Oorspronkelijk gepost door kridje
Waarom moet er onderscheid zijn tussen normale autorijders en autorijders met een grijs kenteken? Dit snap ik echt niet! Er wordt van deze regel zoveel misbruik gemaakt dus het is goed om dat aan te pakken.
Deze personen maken vaak ook meer gebruik van de openbare weg en dan minder betalen? Kolder! Gewoon even veel betalen of zelfs meer!
Vroeger kon het ook zonder een grijs kenteken dus nu ook.
Een beetje kort door de bocht Kridje. Zie mijn andere posting, maar mensen met een grijs-kenteken auto rijden een andere auto als iemand met een geel kenteken. Zij leveren comfort in en hebben niet het voordeel van een geel kenteken auto. Lijkt me dus logisch dat je dan ook minder MRB en geen BPM betaald. BPM is bedoeld zoals het woord het zegt 'belasting personenautos en motoren.'

Wel zou ik de suggestie van Jelle willen aanvullen om naast de KVK een BTW nummer te eisen.

Tot slot, Kridje denk je dat als jouw installatiebedrijf met 5 autos die vervolgens 5 x € 5000 BPM moet betalen + jaarlijks een € 1000 extra MRB dit zo laat? Dat ga jij en ik gewoon betalen. Gevolg extra inflatie.
Hier is een kenner aan het woord! ;)

Je heb gelijk; ik ben op dit punt kort door de bocht. Maar als je nagaat hoeveel misbruik ervan wordt gemaakt dan moet er iets aan worden gedaan.
Daarnaast kon het eerst toch ook zonder een grijs kenteken?
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door kridje



Je heb gelijk; ik ben op dit punt kort door de bocht. Maar als je nagaat hoeveel misbruik ervan wordt gemaakt dan moet er iets aan worden gedaan.
Daarnaast kon het eerst toch ook zonder een grijs kenteken?
Maar dat is al wel heel lang geleden, ik weet zelfs al niet meer van de invoering van het grijskenteken.
Plaats reactie