Erg(ernis)

Plaats reactie
moderne gelovige

Erg(ernis)

Bericht door moderne gelovige »

Eigenlijk zouden we er geen aandacht aan moeten besteden, ik twijfelde er ook over maar toch:

Las op teletekst dat die verschrikkelijke gaypridetocht weer in Amsterdam wordt gehouden. Dat is dus een dag dat je met goed fatsoen, laat staan met je kinderen, niet naar de hoofdstad kunt.
Zelfs praktiserende homo's ergeren zich aan dit verschijnsel tenminste een paar homocollegas hebben dit wel eens tegen mij gezegd.

Ben waarschijnlijk in sommige zaken anders van opvatting dan de gemiddelde OSW-er maar toch.....als ik over dit evenement lees denk ik altijd onwillekeurig aan Sodom en Gomorrah.
Of ben ik eigenlijk juist ouderwets?
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Die gaypirdetocht staat onder het teken van.... "t moet allemaal maar kunnen"
Nou mooi niet.... (vind ik) Je staat verschrikkelijk voor paal als je je zo op die manier uitdorst.... mensen lachen om je en opeens kan dat gedrag allemaal wat die mensen doen.... je blote kont laten zien, als vrouw in je blote (weliswaar beschilderde) bovenlijf te lopen.... dan denk ik.... waar is de schaamte gebleven?!

Het is waar dat homo's en lesbienes bestaan, het zijn net zo goed schepsels van God als jij en ik.... alleen hun geaardheid is anders. Kunnen ze niets aan doen (tot dus ver). Het praktiseren is een gruwel in Gods ogen.... maar dat wil niet zeggen dat God TEGEN de persoon zelf is.... Hij houdt van Zijn schepsels. Maar het losbandige leven wat ze leiden (welk hetro's ook kunnen hebben), daar is wat mis mee.... Ik moet net als jij modernegelovige ook altijd aan sodom en Gomorra denken... God schiep man en vrouw.... dat was Zijn bedoeling met de schepping. Het is hard gezegd.... heel erg hard... en bij niet christenen (zelfs ook onder christenen) is dit moeilijk te begrijpen en accepteren maar het is wel een feit.... gaat heen en vermenigvuldig u........

Het blijft een lastig onderwerp..... maar toch weten we precies wat God er over zegt....
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Ik ben idd ban mg dat het een gevolg is van Gods wijkende Geest, oftewel het overgeven in de zonden van land en volk.
Deze gedachtte kan me bevliegen. Iets ergers kan ik niet bedenken.
Laten we hopen en bidden dat God niet de kandelaar van het Evangelie weg gaat nemen!!
wim314

Bericht door wim314 »

dat gevoel bekruipt mij ook wel eens...maar dat zou ons toch juist keihard moeten activeren?
wim314

Bericht door wim314 »

christenen in andere landen vnl...die horen en zien op tv of in krant wat er hier gebeurd....en bidden voor nederland
Jelle

Bericht door Jelle »

We zien in heel onze samenleving de tijd terug van Noach. Gods oordelen hangen laag boven ons volk en we zien hoe men steeds verder van Gods geboden afvalt. Ook in Noachs tijd was dat zo.
Daarom zie ik dergelijke dagen ook als uitingen van de duivel om de zonden tot het hoogste punt te willen opvoeren.
wim314

Bericht door wim314 »

aan de andere kant is een beetje beproeving van de kerk niet direct een oordeel....ondanks dat we dat verdienen... dus hoe wil je onderscheid maken tussen beproeving en oordeel...of gaat dat samen?

Denk dat we er niet teveel over moeten praten....aan de gang

wim314 isi wim 3,14 is pi = wimpie:bo
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Het oordeel begint in het huis Gods. Nederland, ooit wereldwijd bekend als Christennatie, is bezig hard bezig zich op nummer 1 te zetten van landen waar Satan de touwtjes in handen heeft. Abortus, euthanasie, homo-huwelijken (zelfs in de kerk!), vrijheid van godsdienst voor niet-christelijke godsdiensten, sex voor het huwelijk heel gewoon, geregistreerd samenwonen, softdrugs wettelijk toegestaan, harrdrugs gedoogd, politie heeft geen gezag meer op straat, etc etc.

Wat wij nodig hebben is een opwekking, niet alleen in de kerk, maar ook erbuiten. We geloven allemaal dat de wereld geen geluk kan brengen. De wereld, met al zijn vermaak, biedt uiteindelijk niets dan leegheid. Oh, hoe zouden wij onze taak moeten verstaan, en de mensen erop moeten wijzen dat er écht geluk te vinden is. Geluk die doorgaat, ook al ben je ziek, ook al ga je sterven. Ja, dat er een God is, die ze lief wil hebben.

En als we eerlijk zijn, wat doen we dan? We zitten achter onze PC, en denken hoe slecht het allemaal is. Misschien bidden we wel even een shietgebedje. Maar doen we iets om Satan te verdrijven uit Nederland, proberen we zijn onderdanen af te pakken met de kracht van het evangelie....
Plaats reactie