COVID-19

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

refo schreef:
huisman schreef:
Echt nieuws...En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Maak de zin nog even af!
Je hebt helemaal gelijk en mijn intentie begrepen.....goed nieuws!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wuhan virus

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:
Echt nieuws...En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Zelf genieten van het goede leven, maar niet blij mogen zijn als er een medicijn is ontdekt tegen een potentieel gevaarlijke ziekte!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Ik hoorde dat een paar dagen geleden van een Belgische arts.
Het gebeurt vaker dat oude middelen zeer effectief werken tegen een nieuwe ziekte.
En dat is zeker goed nieuws, want zo'n middel is natuurlijk veel goedkoper dan een nieuw.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

huisman schreef:
refo schreef:
huisman schreef:
Echt nieuws...En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel;
Maak de zin nog even af!
Je hebt helemaal gelijk en mijn intentie begrepen.....goed nieuws!
Ik begrijp er werkelijk niets van? Bedoel je: je gaat nu eenmaal toch dood, dus of het nu van een bombardement komt of van een virus, maakt niet uit. Of bedoel je dat je in China het Evangelie gaat verkondigen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COViD-19 virus

Bericht door Herman »

Inmiddels dus ook een redelijke verspreidingskring in Italië. Het is wachten op het moment dat het nl bereikt.

Het leven gaat voorlopig gewoon door, of zitten er mensen al nagelbijtend af te wachten?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: COViD-19 virus

Bericht door CvdW »

Herman schreef:Inmiddels dus ook een redelijke verspreidingskring in Italië. Het is wachten op het moment dat het nl bereikt.

Het leven gaat voorlopig gewoon door, of zitten er mensen al nagelbijtend af te wachten?
Niet al nagelbijtend, maar wel biddend en met een gelovend vertrouwen dat er niets bij geval gebeurd.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

CvdW schreef:
Herman schreef:Inmiddels dus ook een redelijke verspreidingskring in Italië. Het is wachten op het moment dat het nl bereikt.

Het leven gaat voorlopig gewoon door, of zitten er mensen al nagelbijtend af te wachten?
Niet al nagelbijtend, maar wel biddend en met een gelovend vertrouwen dat er niets bij geval gebeurd.
Mooi om te horen! Ik vind het spannend en ernstig. De gevolgen kunnen heel groot zijn. Maar gelukkig weet ik dat de Heere regeert! Hij kan het ook als middel tot bekering gebruiken
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Afgeloipen week was ik bij een workshop over infectieverspreiding waar het logischerwijs ook deels over dit virus ging. De zondag voor de workshop kerkte ik in een Anglicaanse kerk waar aankondigingen werden gedaan over de manier waarop het avondmaal gevierd werd, het kwam ongeveer op het volgende neer: minder handen geven bij het vrede wensen, en niet het brood in de wijn dopen.
https://www.churchofengland.org/more/me ... e-parishes
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

parsifal schreef:Afgelopen week was ik bij een workshop over infectieverspreiding waar het logischerwijs ook deels over dit virus ging.
En, wat voor informatie heb je daar opgedaan?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
parsifal schreef:Afgelopen week was ik bij een workshop over infectieverspreiding waar het logischerwijs ook deels over dit virus ging.
En, wat voor informatie heb je daar opgedaan?
Een hoop over het modelleren van ziektes. Verder dat de informatie die we uit Singapore krijgen waarschijnlijk zo betrouwbaar is als redelijkerwijs mogelijk is. Verder lijkt er menselijkerwijs reden voor zorg, maar zeker niet voor paniek als het gaat om besmettingen in West-Europa. (wat in Azie gebeurt is erg genoeg natuurlijk).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

parsifal schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Afgelopen week was ik bij een workshop over infectieverspreiding waar het logischerwijs ook deels over dit virus ging.
En, wat voor informatie heb je daar opgedaan?
Een hoop over het modelleren van ziektes. Verder dat de informatie die we uit Singapore krijgen waarschijnlijk zo betrouwbaar is als redelijkerwijs mogelijk is. Verder lijkt er menselijkerwijs reden voor zorg, maar zeker niet voor paniek als het gaat om besmettingen in West-Europa. (wat in Azie gebeurt is erg genoeg natuurlijk).
Maar wat denk je dan nu van de verspreiding in Italië? Dat lijkt toch net zo'n olievlek als Wuhan?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Herman schreef:
parsifal schreef:
Herman schreef:
parsifal schreef:Afgelopen week was ik bij een workshop over infectieverspreiding waar het logischerwijs ook deels over dit virus ging.
En, wat voor informatie heb je daar opgedaan?
Een hoop over het modelleren van ziektes. Verder dat de informatie die we uit Singapore krijgen waarschijnlijk zo betrouwbaar is als redelijkerwijs mogelijk is. Verder lijkt er menselijkerwijs reden voor zorg, maar zeker niet voor paniek als het gaat om besmettingen in West-Europa. (wat in Azie gebeurt is erg genoeg natuurlijk).
Maar wat denk je dan nu van de verspreiding in Italië? Dat lijkt toch net zo'n olievlek als Wuhan?
Ik had zulke verspreiding in Italie niet verwacht. Ik ben benieuwd naar de analyse van de verspreiding. In Italie is men wel wat uitbundig met lichamelijk contact bij groeten enzo (en gezien de clustering zou ik niet helemaal verbaasd zijn als er verspreiding via voedsel heeft plaatsgevonden). Als het groot wordt in Milaan ofzo dan stijgt mijn zorg weer wat meer. Om eerlijk te zijn had ik de verspreiding in Zuid-Korea ook niet verwacht dus ik kan het goed mis hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

Zojuist zijn er kamervragen gesteld. In het kader van paniekbeheersing moet je vooral kamervragen gaan stellen.

Zijn er mensen die concrete voorzorgsmaatregelen aan het treffen zijn?

https://twitter.com/shossontwits/status ... 2723493888
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Bertiel »

niet voor mezelf.
zakelijk wel. De hele containervaart ligt altijd rond deze tijd tussen Europa en Azie op z'n gat. Dat komt door het Chinees nieuw jaar.
Nu komt corona er bovenop en dat gaat veel impact geven!
Er komen geen containers vanuit Azie naar Europa, dus ook de export vanuit Europa heeft last om de goederen verscheept te krijgen.
Wordt een uitdaging!
Het voorjaar zou door moeten breken, dan zal het virus ook wel minder actief worden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie